1.362 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Valg af hundefoder Valg af hundefoder

halløjsa..

jeg står nu her med et valg om foder til min malou..

og valget står egentlig mellem foderet fra en dyreforretning og dyrlægens foder..

begge er mærket royal canin..

den ene hedder dermacomfort = dyreforretningens (petworld) hvor 10 kg koster 500 kr..

og den anden hedder skin care = dyrlægens, hvor 4 kg kostede omkring 280 kr for 4 kg..

for mig at se gør de det samme, styrker hud og pels.. men skal man vælge royal canin skin care fra dyrlægen, eller skal man vælge royal canin dermacomfort fra petworld.. ?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af hundefoder
  • #1   19. jun 2012 hvis du ved du vil fodre med Royal Canin, så ville jeg kontakte dem og spørge

søg så evt på nettet, ofte kan du købe det meget billigere der fx hos zooplus.dk

• #2   19. jun 2012 hov der skulle stå De bagefter punktum

• #3   19. jun 2012 Eller måske slet ikke Royal canin;) Er din hund allergisk over for noget?

• #4   19. jun 2012 jeg tror det kan være fuldstændig lige meget hvilket foder af de to du vælger. Royal Canin har altid så mange varianter at man tror det er løgn

• #5   19. jun 2012 Jeg ville vælge et kornfrit foder i stedet for, så som tast of The Wild, orijen, acana, wolfblut mv... Prisen er den samme, og kvaliteten er så meget bedre;)

• #6   19. jun 2012 jeg ved det ikke helt, lige pt er hun på olivers foder, men det dur bare slet ikke.. ikke fordi jeg synes min hund er grim, men hun er meget trist at se på, pelsen er fedtet, og hun døjer en del med skæl og kløe.. og det eneste foder jeg kender til er royal canin.. som hun var meget glad for, men pga det indeholdt et eller andet valgte jeg at skifte til olivers, men det gider hun ikke rigtig, og hun ligner en der ikke ha været i bad i 3 uger.. altså et menneske der ikke har været i bad i 3 uger.. vi bader hende ikke så ofte, måske 1 gang hver 3. måned, hvis der er en grund til det smiley

men pga vores dyrlæge sælger royal canin, så må det foder jo også være god til dyr.. og jeg ved hun kan lide det..

malou er allergisk over for lopper.. og problemet er at vi ikke kan se hun har lopper, da hun spiser dem når de bidder, men 1 bid er nok til længere tids kløe..

• #7   19. jun 2012 at dyrlægen sælger det behøver ikke nødvendigvis at betyde at det er specielt godt.

mine tager voldsomt på af det og der er også korn i, noget jeg helst vil undgå

men det er så forskelligt fra hund til hund, hvad de trives på, så det er næsten ikke andet end at prøve dig frem.

mine ynglingsfodermærker er Olivers, Orijen. har også haft kik på tast of wild

• #8   19. jun 2012 Hvis ikke hun fungerer på Olivers, ville jeg prøve med acana, orijen eller taste of The Wild... Royal Canin indeholder meget korn og mange fyldstoffer.
    Du kan købe ovenstående hos zooplus.dk - dog meget billigere på enten den tyske eller engelske side;)

• #10   19. jun 2012 har nu købt det hos dyrlægen, og aldrig har jeg set malou spise så hurtig, det hele røg ned på 10 min, vil lige sige at det var min fejl tænkte mig ikke om, er jo van til bare at fylde skålen og så går der et par dage før den er tom, men nu tænkte jeg at jeg ville holde bedre øje med hende, så jeg målte 50 g olivers og 50 g royal canin.. og det skulle jo egentlig være det hun skulle have en hel dag.. men det var væk efter 10 min.. så nu har hun altså ikke fået aftensmad..

og så de næste 5 dage har jeg tænkt mig at hun får 50 g blandet foder morgen og aften.. så kan det også være at vi kan lægge lidt rutine ind med gåture efter morgen og sådan.. kunne være rart at få lidt struktur..

men rart at se at min malou ÅD ! fordi hun var jo også begyndt at blive lidt tynd.. skal selvfølgelig holde øje med vægte.. men ville bare konkludere at jeg valgte det dyre fra dyrlægens foder.. og det er helt fint.. jeg kan se min hund kan lide det, og føler lidt at folk siger jo også at kartofler og sovs ikke er godt for os mennesker.. og jeg har det okai med at spise lidt kartofler.. så kan min hund lide smagen af royal canin, så skal hun da have det..

• #11   20. jun 2012 hvis hun er svagtspisene, så er det ingen god ide at lade maden stå fremme hele tiden.
    det er meget bedre at servere hvad hun må få og så tage det væk efter 10-15 min

hvis hun er for tynd så er Royal Canin nok et godt valg

Kommentér på:
Valg af hundefoder

Annonce