2.788 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

pels lus pels lus

Hej... jeg har en lille cockerspaniel hvalp på 12 uger, opdagede dagen efter jeg havde hentet ham, hans pels var mat og fedtet og der var en masse skæl, først gav jeg ham et dejligt bad med olie, men det hjalp ikke, han kløede sig meget og bed sig osse.. jeg var til dyrelæge med ham i mandags og fik afvide han havde pelslus:( han fik nået dryppet i nakken og fik af vide der ville gå et par dage så var han fin igen... han klør sig stadig, har lige badet ham og børstet ham, hans pels virker nu blød og lækker, meen han klør sig stadig, er der nogen der har oplevet det samme og ved hvornår det virker rigtigt?? kh heidi

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pels lus
  • #1   27. okt 2010 Det var ikke nogen god ide at du allerede har vasket den igen, men man må så håbe at den har nået at optage det den har fået dryppet i nakken

• #2   27. okt 2010 Der sidder sikkert stadig noget i huden fra biddene. Og det er det der klør. Det fortager sig med tiden.

Og som britta siger, er det ikke godt at vaske hunden efter den har fået behandling i nakken, da det vaskes af.

• #3   27. okt 2010 Det lyder som pelsmider. Vores dyrlæge gav hundene en indsprøjtning, og den skulle så gentages efter 10 dage.

• #4   27. okt 2010 jeg har selv prøvet det og den blev behandlet med advocate og stronghold kan også bruges,,det jo et utøj som bare skal behandles ligesom lopper osv
    Men som de andre siger måtte du ikke vaske ham så kort tid efter så måske han skal have en ny behandling

• #5   27. okt 2010 Hvornår må man så gerne vaske sin hund efter de har fået lopper? min hunde har fået det og vi bliver ved at sprøjte det der er nakken af dem en gang om måneden, da de nemt for det herude på landet? mine hunde skal vasket rimelig ofte`? hvornår efter at man har givet dem det????

• #6   27. okt 2010 det står altså på pakken

• #7   27. okt 2010 nej det gør det altså ikke....? der står at man skal vaske hunden efter to dage, med vand..... og at der ikke er beviser for hvad shampoo der ikke modvirker det.... så må jeg aldrig vaske min hund.... hmmm

• #8   28. okt 2010 ja efter 2 dage for der er det gået ind i blodbanerne

• #9   28. okt 2010 Hvornår man kan vaske hunden igene fter behandling (og også før) afhænger af hvilket middel man bruger. Nogle virker ved at binde sig i fedtvæv i huden. HVis man lige har vasket hunden eller hvis man gør det kort efter behandling, ødelægger man behandlingens virkning... Og man er nødt til at gentage. Alt efter hvilken behandling man igen bruger, kan man være nødt til at vente et stykke tid for ikke at give overdosis...
    Så mit råd er at ringe til dyrlægen der har behandlet hunden, og spørge hvad han vil anbefale dig du gør.

Kommentér på:
pels lus

Annonce