{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Nogle gode ideer.. {{forumTopicSubject}}

Maggie har som sagt patella luxation mest i det ene ben ( vi har været ved dyrelægen i røngten osv så alt dette er der styr på).. Men.. Sidste vinter var det helt galt da det blev koldt.. vi opdagede et par gange at hun trak benet helt op og holdte det oppe i lang tid fordi hun fik kulde op igennem poten og videre op i knæet.. Nu er den kolde tid jo kommet igen og for at undgå for meget kulde bruger vi et tykt dækken og vi har købt hundesko som hun kunne ha på bagbene problemet er bare at hunden selvfølgelig ikke vil have dem på.. er der nogle som har andre ideer til hvad vi kan gøre for at undgå at det sker igen.. ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle gode ideer..
  • #1   27. okt 2010 Hej. Jeg ville da forsøge at holde selve knæet varmt med fx en elastikforbinding eller lignende. Hjælper jo også med at holde patella på plads, hvis den lægges imod den retning som patella har tendens til at luksere, som regel udad og så skal forbindingen vikles indad. Evt. komme lidt varmt ind under forbindingen, fx de der små varmepuder med gele. Kan også gøres efter turen.
    Hilsen fyssen ;o)
    Håber det giver mening ;o)
    PS: så ville jeg også give hunden diverse kosttilskud for at forebygge slidgigt.(MSM, glukosamin, fiskeolie, grønlæbet musling etc)

• #2   27. okt 2010 Dkk tavlesnob: Hunden SKAL ikke være ude så længe hun bliver kold men det her sker på en almindelig gåtur på under et kvater.. specielt når der kommer sne og mere kulde og synes ikke min hund skal sidde inde hele vinteren uden en lille gå tur..

Rikke M: tusind tak for dit gode råd med elastik forbinding.. smiley maggie får i forvejen diverse tilskud så håber også det kan hjælpe lidt.. har du evt et link til en hjemmeside som forhandler små elastik forbindinger og en lille gele pude?

• #3   27. okt 2010 Jeg tror, at begge dele kan købes i Matas, apoteket eller en sportsforretning smiley
    Pøj pøj med hende og motion skal hun jo have uanset om det er koldt eller varmt for ellers bliver muskulaturen omkring knæet slapt og så bliver patella endnu løsere smiley

• #4   27. okt 2010 Rikke M.: det var da et godt råd, tror da flere ku bruge det.

• #5   27. okt 2010 Rigtig godt råd rikke.. Tak for det.. jeg vil prøve og undersøge det..

• #7   28. okt 2010 Palle: Jo hun havde dem også på i går aftes da vi gik tur, men problemet er bare at hver gang hun ryster sig falder de af uanset hvor stramt jeg spænder dem.. det er 2 par sko vi prøver på hende og synes ikke rigtig vi kan blive ved med at købe.. det her var 2 forskellige modeller.. og de sidder bare ikke rigtig på hende når hun trækker sin fod op af dem og så ved jeg ikke helt hvor meget det gavner for knæet hvis en sko ikke sidder 100% rigtig.. smiley

• #9   29. okt 2010 vi har allerede 2 par fra maxi zoo 2 forskellige modeller.. smiley

Kommentér på:
Nogle gode ideer..

Annonce