493 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Nogle gode ideer? :) Nogle gode ideer? :)

Mig og min kæreste har fået en lille dejlig blandnings hvalp, han er blanding i mellem labrador og fox terrier.
Vi har et par uger nu og han er ved at være renlig (der sker en smutter nu og da). Og så har han lært sit og dæk.
Men mit problem er, at nogle gange kan jeg simpelthen ikke følge med. Han for sådan nogle energi flip, hvor han først tonser rundt, så stopper han op og kigger frækt på en, og begynder at knurre og gø og snappe efter en. Og det gør altså hammer ondt hvis han for fat.
Kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal gøre, når jeg siger AH AH eller nej, så flipper han bare endnu mere.
Hvordan for jeg lige lært den lille bandit at det altså forbudt at snappe.
Og er der ellers nogle gode ideer til tricks jeg kan begynde at lære ham smiley

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bortskaffelse af haveaffald 500 kr.
  • Fragtmand 1.000 kr.
  • Rengøring af toilet, køkken og vinduer. 300 kr.
  • Opsætning af vaskemaskine og tørretumbler 1.000 kr.
  • Handyman til tilkobling af vaskemaskine 550 kr.
  • Siemens Opvaskemaskine med fejl E:24 – hjælp ønskes 1.120 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogle gode ideer? :)
  • #1   31. mar 2011 Gå fra ham når han bliver for vild eller snapper

• #2   31. mar 2011 Hej Anne og Tonny. Først og fremmest så er det helt normal hvalpeadfærd at han får disse spurte ture, og det er helt normalt at nappe og bide, det gør ALLE hvalpe når de leger med hinanden, han skal jo først til at lære nu at det gør man ikke med mennesker... men de har et stort bidebehov og det er selvfølgelig vigtigt at han har andre ting han må bide i som i giver ham.... ( en lab. har specielt et stort behov for at have ting i munden ) men når han napper jer, så den bedste måde at prøve at fortælle ham han ikke må, det er at "skrige/pive" det gør hvalpene når de bider for hårdt eller fortæller hinanden at det vil jeg ikke have... bideriet går som oftes over når de vokser sig større.... så det kan give nogle skrammer og lidt, og hvis han bliver ved så rejs dig og gå og ignorer ham, så han får det mål billede som hedder - nappe = ingen leg, øv øv. Det hjælper oftes mere end at begynde at sige nej og tage fat i dem mm.....det får dem oftes til at blive mere kulret og legesyge...og så er det vigtigt ikke at skælde en lab ud for at tage noget i munden.... det er det de er avlet til og det er et stort naturligt behov de SKAL have dækket..... jeg ved jeres er en blanding, men man ved jo ikke hvor meget det kommer til at skinde igennem, men bare lige så man tænker over det... god fornøjelse med hvalpen.... :o)

• #3   31. mar 2011 Heej tusind tak smiley
    Vi har haft hund før, men hund var slet ikke så vild smiley
    Men han har også n masse legetøj og tyggeben som han kan gnave i smiley
    - Men tror bestemt jeg vil prøve at give mig til at pive eller ignorer ham smiley

Kommentér på:
Nogle gode ideer? :)

Annonce