Gør hele natten! HJÆLP - bliver skør! Gør hele natten! HJÆLP - bliver skør!
Hej alle
Nu håber jeg virkelig i kan hjælpe mig! - jeg passer lige nu familiens hund, en Chow Chow på 2.5 år.
Mine forældre er lige flyttet for 14 dage siden, og siden de er flyttet har der ikke været ro en eneste nat!
Vores Chow gør næsten hele natten. Han gør fordi han kan se et træ bevæge sig, når der kommer nogen gående forbi vores dør (som der tit gør da mine forældre bor i rækkehus). Når posten kommer kl 3 om morgenen. Hvis nogen holder deres bil ude på vejen. Ja af alt aktivitet ude på gaden.
Han gør også af folk der går forbi døren om dagen.
Jeg ved godt han stadig er ved at vænne sig til sine nye omgivelser, de er flyttet fra en meget stille by til en lidt større by og derfor er der også mere aktivitet om natten.
Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. har prøvet at aflede ham, har prøvet at lade ham sove i stuen så han ikke kan se hoveddøren, skældt ham ud, ladet ham sove i soveværelset så han slet ikke er i nærheden af døren. men han hører jo alt, så så gør han jo bare fra soveværelset .... SUK!
Og jer der kender Chowen ved også at de lyder bare som om de er dobbelt så store som de er på den der dybe gøen de har! - så jeg får ingen nattesøvn!
Samtidig så er han en meget selvstændig hund og da han er chow så gør han jo mest som det passer ham, og derfor hjælper det heller ikke at aflede, rose eller skælde ham ud. Når han står der og leger vagthund kan man slet ikke få kontakt med ham. så er han helt oppe i det røde felt!
Hvad gør jeg så jeg kan få en rolig nat? hjææælp!
jun 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Emner: 145 Svar: 1.099
Ja og så selvfølgelig lukke alle de døre, vinduer osv du kan for at afskærme lyden....
Det lyder som om det er et spørgsmål om at han skal vende sig til lydene.... Har han aldrig været lydtrænet og hvordan reageret han det andet sted i boede?
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.253
håber du får din nattesøvn og stakkels naboer
apr 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 10
I vores gamle hus plejede han at afgive et enkelt gøen eller to hvis der var en kat udenfor hoveddøren. Ellers har han kun gøet helt vildt en gang hvor en af mine kammerater hoppede over hegnet i haven uden at nogen vidste det. Det gik han også helt op i det røde felt. Hele huset vågnede over at han knurrede og gøede helt vildt.
Jeg tror ikke der er fordi han er vildt utryg over stedet, for han vil overhovedet ikke sove i samme rum som mig om natten også selvom jeg er det familiemedlem han generelt bedst kan lide. - men at han vogter til gengæld med et halvt åbent øje over mig og sig selv.
men det er nu træls alligevel at han gør hele natten! og jeg er ved at blive skør over ikke at få noget søvn hehe
apr 2008
Det er faktisk utrolig sjovt han er så højtråbende når det hele bare ligger i munden på ham. han er sådan en lille kujon når det kommer til stykket
apr 2008
jun 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Emner: 145 Svar: 1.099
Gør hele natten! HJÆLP - bliver skør!