743 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hvalp om natten Hvalp om natten

Hej smiley

Min kæreste og jeg har fået en engelsk bulldog hvalp.
Vi har nu haft ham i en uge (han er 9 uger nu) og har efterhånden kæmpe poser under øjnene.
Om dagen går det hele egentlig rimelig godt. Han gøer dog for at få opmærksomhed, når han er sulten eller når han skal på toilettet (tror vi).
Når han gøer for opmærksomhed, så prøver vi virkelig at ignorer til han holder op og så give en masse kærlighed, men den gøen er så gennemtrængende.

Om natten er det straks værre. Vi går ned med ham hver 2-3 time og der får han lavet det han skal. Der kan selvfølgelig forekomme nogle uheld om natten.

Men så sker det, at han vågner MANGE gange i løbet af natten og gøer og gøer og gøer. Jeg kunne forestille mig, at han gerne vil op i sengen, men det skal han ikke.
Jeg tager så hånden ned til ham for at få ham til at falde til ro, men han bliver bare ved med at gø og bider så til min hånd (i leg selvfølgelig)

Hvad søren gør vi, for at få ham til sove mere. Eller for at få ham til bare at tygge ben når han vågner eller lign.?
Skal vi fjerne alt legetøj fra soveværelset? Han sover lige ved siden af vores seng skal det lige siges.

Glæder mig til jeres svar smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp om natten
  • #2   22. mar 2014 Ned på gulvet til ham, indtil han er tryg! smiley
    Nogen hvalpe er længe om, at vende sig til deres nye hjem.

• #3   22. mar 2014 Nu ved jeg ikke hvordan jeres dag forløber, men en hvalp har brug for megen tryghed, aktivering men også ro.
    Hvis alle behov bliver opfyldt, så får i også en rolig og harmonisk hvalp, som har brug for at sove om natten smiley
    Så det handler om, at den skal aktiveres, men ikke overaktiveres.

Den skal ikke suse rundt og lege om natten, så en madres på gulvet, så den føler sig tryg...alt denne gøen både om dagen og om natten kan være et udtryk for, at den ikke er helt sikker på jer endnu og ikke helt ved, hvor den har jer.
    Så i skal have skabt et tæt bånd til hvalpen, så den føler sig tryg....så skal den nok slappe mere af og sove roligt om natten smiley

• #4   22. mar 2014 Når han ikke må være i sengen, så tag en madras ned på gulvet, så han kan ligge tæt på dig/jer, det giver en lille hvalp tryghed. Så kan I også bedre mærke, hvis han bliver urolig og vil ud om natten.
    Her i huset må man ikke lege om natten, og man må heller ikke gnave ben, der skal soves! Jeg har til dato ikke haft en hvalp, der ikke har accepteret det krav, men de har så også altid ligget i sengen hos mig. De er blevet aktiveret i løbet af dagen og har fået de indtryk, de skulle have (de må heller ikke blive overstimulerede). Så ja, jeg ville fjerne legetøjet fra soveværelset.

• #5   22. mar 2014 Samme som med bente. Her i huset er nat = sovetid. Der er ingen leg / gnavning osv. Hvalpen er i et stofbur ved siden af sengen, så jeg kan stikke hånden ned hvis de bliver urolige. Når de har lært at man ikke skal noget som helst andet om natten end at sove, så får de lov at komme op i sengen og sove. Det plejer at tage meget få dage inden de sover igennem.

• #7   22. mar 2014 Mine hvalpe har altså været i sengen, indtil jeg mente de var klar til at sove på gulvet, ved siden af sengen. Sådan et lille væsen har brug for tryghed, og at ligge tæt med sin familie.

• #8   22. mar 2014 Min yngste var også længe om ikke at vågne og små pive om natten ...

Der skal være ro i soveværelset, og ja efter min mening skal der ikke være nogen former for legetøj, i soveværelset sover man ...

Jeg har også haft mine ved siden af sengen, men en hånd nede i kurven, der var lavet nogle høje siden omkring så de ikke kunne hoppe ud ..

En god gang leg om aftenen, en god tur ud inden sengetid ... ned i kurven, hvis ikke hunden ligger sig selv, så en fast hånd med LET tryk, så den lægger sig ...

Sluk alt lys og sove, straks hunden tumler om natten, så op og ud, når den har gjort hvad den skal, så samme procedure ....
    Som men børn skal der klart signaleres at natten ikke er til små leg og hygge samtale ... man får dækket de behov der er, men ellers er der ro og søvn ...

Så kommer det altså i løbet af kort tid ...

Jeg ville aldrig gå ned med en hvalp efter et tidsskema om natten, men kun efter når hvalpen viser behov, det vil sige at har den sovet og vågner og er urolig så skal den klart ud, men når man gør det efter en tidsplan som hver 2. -3. time hvordan skal dens blære så træne sig til at holde længere om natten, og sover den endelig så vænner I den jo nærmest til at der skal være afbrydelser om natten ,,,

• #9   22. mar 2014 Sådan var Lia også. Hun havde simpelthen en døgnrytme der sagde LEG! om natten og mere rolig om dagen og klokken fire var det MORGEN!

Jeg ringede til opdrætter for at høre om jeg kunne gøre mere end jeg gjorde i forvejen og hun fortalte at de andre hvalpeejere også havde ringet og brokket sig. Opdrætter var også selv lidt skyld i det, for hun begyndte dagen klokken fem, så hvalpene var vant til at klokken fem så skete der noget. Tadaaa!

Du kan lægge dig ned til ham og sørge for at der bare er røvkedeligt om natten og der absolut ikke sker andet end tisseture og sove. Sørg endvidere for at han ikke er sulten eller tørstig - det kan også gøre dem rastløse. Og ellers er der som regel ikke meget andet at gøre end at vente. Hvalpe begynder som regel helt naturligt at følge flokkens døgnrytme når de er omkring 12 uger gamle. Det skete med Lia, lige pludselig en dag sov hun til klokken seks, dagen efter var hun oppe igen klokken fire, så det blev til en kort tissetur og tilbage i seng, det skabte hun sig lidt over, men jeg ignorerede hende og derefter har hun fulgt vores rytme.

I dag var vi lige ude og tisse klokken 7:30 (for det er hun vant til) og så sov vi ellers til klokken 11:00. smiley

• #10   22. mar 2014 jeg lagde mig ind i stuen på en madras ved siden af pixies kurv den første uges tid jeg havde hende..

det syntes jeg også i skulle overveje. jeg havde overhovedet ingen problemer i den stil. og hun kunne nemt sige til når hun ville ud om natten.. jeg syntes ihvertfald det foregik stortset problemfrit på den måde

Kommentér på:
Hvalp om natten

Annonce