4.526 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

hvalp skriger om natten hvalp skriger om natten

Hej alle.
Jeg beder inderligt om hjælp!
jeg har en 10 uger gammel fransk bulldog hvalp.
Jeg har altid haft hund, men aldrig denne race.
hun er dejlig om dagen og lærer nemt, men så snart hun skal i seng om natten bliver hun helt hysterisk.
hun sover i køkkenet og hun kan ikke komme ud.
hun hyler så hysterisk at hun skider og tisser over det hele.
Jeg har sovet sammen med hende ved hendes kurv, jeg har ventet ved hendes kurv til hun sov, jeg har lagt en varmedunk ud med vores tøj og jeg har sågar bedt med hår stemme om at ligge sig.
Jeg er virkelig ved at løbe tør for ideer og energi.
er der nogen der kan hjælpe?
Tak på forhånd - Nanna smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalp skriger om natten
  • #1   11. dec 2012 Tag en kasse som er høj nok til hun ikke kan hoppe ud og stil den ved siden af din seng. Sådan at du kan nå ned i den med hånden og nusse hende når hun er urolig.
    Det er unaturligt og meget skræmmende for en lille hvalp at være skilt fra sin "flok"
    Du/I er nu hendes flok.

Du må ikke skælde ud. Ros i stedet når hun er rolig

• #2   11. dec 2012 Prøv med et børnegitter istedet for en hel lukket dør.
    Sov sammen med hende igen i nogle nætter
    Læg dig derefter på den anden side af børnegitteret.
    Ryk gradvist længere og længere væk.

Forsøg evt med DAP, som er et feromon, der beroliger angste hunde.
    Det kan købes hos dyrlæger og dyrehandlere

• #3   11. dec 2012 Hun savner da selskab. Kan hun ikke sove ved siden af dig? hvis du ikke vil have hende i sengen så kan hun ligge i sin kurv eller i en kasse. Da vores berta var lille brugte vi en kasse med så høje sider at hun ikke kunne komme ud, hvis hun skulle tisse begyndte hun at pive og så gik vi ud med hende. Hvis hun ikke var i kassen så gjorde hun det på gulvet.

• #4   11. dec 2012 Så vidt jeg har forstået så er en fransk bulldog en meget social hund og meget lidt glad for at være alene (selvfølgelig kan de være alene smiley )

Tænker at hun er bange og ked af det, fordi hun er alene. Du ligger hos hende indtil hun sover, og overvej lige et chok hun får når hun vågner op alene?
    Måske ville det være en bedre løsning at starte med at lade hende sove i sin seng (eller hvad hun nu har) ved siden af jeres seng, og så langsomt "trække hende ud" af soveværelset. (Selvfølgelig over tid) På den måde betyder det ikke at hunden skal sove i soveværelset for altid.
    Ellers kan du flytte din sengeplads til en madras ved siden af hende, og så kan du langsomt trække dig tilbage til soveværelset.
    Hun er kun 10 uger, og hun har jo slet ikke lært at være alene endnu smiley Så det er da det som er galt (tænker jeg smiley )
    Og så tænker jeg også, forventer du at hun kan holde sig hele natten?
    Jeg var ude midt om natten og lufte min hund de første 3-4 uger, før jeg begyndte at lade ham sove natten igennem uden problemer.

• #5   11. dec 2012 Mit instinkt siger at hunden er super utryg, den er jo overladt alene. Den har været hos sin hundefamilie indtil du har overtaget den (går jeg ud fra) og nu er den så overladt til sig selv om natten hvor der pr. instinkt er risiko for at blive dræbt. Jeg ville tage kurven ind i soveværelset og så lade hvalpen sove ved siden af dig. Flokken samlet og så er der med høj sandsynlighed ro til at sove.

• #6   11. dec 2012 Kunne det tænkes at hun sked og tissede for at det rent faktisk er fordi hun skal ud om natten?
    Min hvalp på 10½ uge, går selv til døren og hyler når hun skal ud. Og det har hun gjort længe, det gjorde de andre også(egetopdræt)... Min vågner omkring kl 5 og skal ud... I starten var det flere gange...

• #7   11. dec 2012 Lukker i en hvalp væk fra flokken om natten? Ved i intet om hundens behov og adfærd?
    Hunde er flokdyr. De skal være ved flokken. Alenetid om dagen er rigeligt. Den skal da kke også lukkes væk om natten. Lad hvalpen sove ved siden af sengen. Luk den ud hvis den er urolig, da den jo stadig vil skulle tisse mv om natten når den er så lille.

• #8   11. dec 2012 Det er unaturligt for hunde ikke at sove sammen med flokken...
    Men hvis det er det som jeres skal, så skal den LÆRE det. Og det skal ske gradvist...
    Så hvis i mener hun skal sove i køkkenet, så må du tage en madras med derud til at starte med, og sove ved siden af hende. Gradvist rykker du så længere og længere væk.
    Og det gør det også lettere for dig at høre når hun skal ud om natten... Det er ikke unaturligt at en hvalp på 10 uger skal ud om natten.
    Og siger hun ikke selv til, så må du sætte vækkeuret ved 2-3 tiden og gå ud med hende...

• #9   11. dec 2012 mange tak for jeres svar.
    lige for at svare på nogle af spørgsmålene så har vi et gitter så hun kan se ud.
    Jeg er oppe hver anden time for at få hende ud at tisse, og inden vi går i seng går vi en lidt længere tur, så hun er brugt og får tisset af. '
    selvfølgelig ikke længere end hun kan klare.
    men måske skal jeg prøve med den høje kasse ved siden af sengen.
    Jeg kan klart mærke hun er en anden race end den jeg har været vant til.
    Hun er langt mere afhængig af os.
    Jeg vil tage det til mig og forsøge, mange tak smiley

• #10   11. dec 2012 Det er ikke for ingenting man kalder det en selskabshund smiley

• #11   11. dec 2012 nej det er rigtig nok.
    Jeg har været vant til en berner sennen som klart ikke kunne sove i soveværelset.
    det er en lidt anden type end prinsessen her.
    Hun er en rigtig putte trold smiley

• #12   11. dec 2012 Hunden er et flokdyr og nu er du hendes flok og hun bør sove ved siden af dig eller sammen med dig når/hvis det er hendes behov.

Hvordan kan det være at hun ikke sover sammen med dig eller i samme værelse??

• #13   11. dec 2012 Hos mig sover flokken sammen i min seng - er det slet ikke en mulighed for dig at hun sover hos dig?

• #14   11. dec 2012 Har hun ikke fået en lille tæppe med fra opdrætteren med duften af mor og søskende. ?

• #15   11. dec 2012 Der er jo altså nogen, der ikke ønsker at have hunden i soveværelset.
    Mig feks.
    Det må man respektere.

Men så er man som ejer nødt til at investere den tid der er nødvendig for at hvalpen bliver tryg ved at sove det sted man har valgt til den.

Vi sov i stuen på madrasser på gulvet i.. 14 dage tror jeg..
    Så sov gemalen på sofaen i 7-10 dage ca og derefter rykkede han også op i soveværelset
    Og han var 4 mdr da vi fik ham

• #16   11. dec 2012 Hvorfor lukker i jeres hund ud i køkkenet om natten. !!! Den skal være ved jer om natten da den dens piveri er fordi den er bange og ked af at være alene. !! Jeg har også en hvalp omkring de 10 uger og hun ligger oppe ved os i sengen eller i hendes kurv ved siden af sengen. !!

• #17   11. dec 2012 *Ib*:

hvordan kan det være at din hund ikke må opholde sig i samme rum som dig om natten?

• #18   11. dec 2012 @Ib - hvis man nu har den holdning, at man synes det er forkert, at man ikke ikke anerkender hundens flokinstinkt, så kan du vel ikke forvente at disse respekterer at der er nogen som ikke anerkender dette flokinstinkt og ikke vil lade sin hund sove i soveværelset!!

• #19   11. dec 2012 Fordi der er hundehår nok i resten af huset
    Fordi der er en stejl trappe op til 1. sal, hvor vi har soveværelse og den tør jeg ikke lade en hund gå på.. Og jeg bærer ikke 20-25 kg hund op og ned af trappen.
    Fordi min lille datter sover utrolig let, og vil blive vækket hvis hunden vælger at gå rundt om natten
    Fordi trægulvet i soveværelset er råt og jeg vil ikke have det ødelagt af vand
    Fordi en hund i vinduet har en prævensiv effekt på indbrudstyve.

Det er MIT valg

• #20   11. dec 2012 Og jeg kan altså godt respektere en andens valg, selv om jeg personligt ville vælge anderledes

• #21   11. dec 2012 Hvis man vælger at hunden skal sove alene skal man huske at alenetiden om natten skal lægges til dagens timer alene det kan hurtigt blive til ganske mange timer alene

• #22   11. dec 2012 Hunden vil bare være sammen med jer.. Hvorfor skal den sove i køkkenet?

Giv den da en hundekurv til 100 kr og smid den ved siden af jeres seng..

Sæt dig i dens sted.. du er lige blevet bortført fra alt hvad du kender og om natten bliver du 'straffet' og bliver lagt i et uhyggeligt rum

• #23   11. dec 2012 Dejligt med så mange svar og ikke mindst forskellige svar.
    Jeg ville ikke have hende i soveværelset da jeg ikke vil have uheld eller pels på vores trægulv.
    Nok også fordi jeg vil synes det er en smule akavet at have en lille vuffi kiggende med sine store dådyr øjne mens jeg nyder mit privatliv med min kæreste.
    Vi forsøger i aften med den kasse og ser hvad der sker.
    Hun er jo stadig en lille baby smiley

• #24   11. dec 2012 Mht. privatlivet så kan det godt være problematisk i starten, men hunden lærer hurtigt at ignorere det og ligger sig bare ved siden af sengen for at sove smiley

• #26   11. dec 2012 HAHAHAHAHA!
    måtte grine lidt nu smiley
    det er betryggende at vide hun bare ignorerer det.
    Mange tak for alle de gode råd.

• #28   11. dec 2012 din hvalp kan godt lære at sove alene, men det kræver træning, og når man netop går imod det naturlige for især en selskabshund som vil være ved flokken og som er enormt social og tryghedssøgende, så kræver det noget ekstra arbejde.

I må sørge for at der hvor hunden skal opholde sig er rart at være i. At der er et godt sted at ligge, måske lidt dæmpet musik så hvalpen ikke liver forstyrret af lyde udefra eller kan høre Jeres stemmer.

Og så skal træningen foregå langsomt. I kan ikke springe hurtigere frem end hvalpen er klar til.

Det med kassen er smart, men når I skal til at rykke hvalpen ud i køkkenet, så skal dette også trænes.
    Metoden med at sove på en madras hos hvalpen mens den er i kurven er smart. Og så langsomt rykke væk.

Hvis hvalpen begynder at hyle op som du beskriver, så er I gået for hurtigt frem med træningen.
    Og så er det et par skridt tilbage og begynde træningen derfra igen.

Hvalpen lærer det ikke hvis I er for hurtige, og det er vigtigt I er gode til at læse Jeres hund og se om den er kar til næste skridt i træningen.

God arbejdslyst. smiley

• #29   11. dec 2012 jeg vil lige tilføje, at begge mine er velkomne i sengen. XD
    Min tæve sover altid oppe i sengen og hun sover der hele natten. Min hanhund hopper nogle gange ned og vælger at sove i sin kurv der står ved siden af sengen.

En Cavalier, som jeg har, er også enormt sociale hunde, og eg har købt en selskabshund for at have selskab. smiley

Der var på et tidspunkt hvor jeg blev lidt træt af at jeg ikke fik sovet ordentligt med hundene der møffede rundt, så jeg sprættede en papkasse op og satte stykkerne mellem madras og sengerammen, så hundene ikke kunne hoppe op.
    Så var det bare min hundhund der lige skulle lære at sove i kurv.
    De lærte det hurtigt.
    Da jeg tog pappet ned, var det kun få gange min tæve prøvede at hoppe op. Så skubbede jeg hende ned igen med et "NEJ".

Jeg sov super godt i en måneds tid... så begyndte jeg at savne varmen, trygheden, hyggen ved at have dem i sengen.

Så jeg besluttede mig at de måtte komme op i sengen når JEG gav dem LOV.
    For det vidste jeg hunde godt kunne lære.

Jeg gav dem så bare lov HELE tiden. Haha.

Så nu er vi tilbage til start. Og hundene ligger i sengen når de vil. smiley
    Og sådan har jeg det bedst. smiley

• #30   11. dec 2012 Ha ha her er der også en lille hotdog der ikke helt forstår alt det "slåsseri" smiley

• #31   11. dec 2012 Lige det der gjorde mig også om dagen. Den var i køkkenet. Den holdte op med da den kunne gå i køkkenet, gang og stue. Har ikke haft noget siden. Den kan ikke lide at være lukket væk fra flokken. Desuden synes jeg den skulle sove i soveværelse med dig. Lig kurven ved din seng, hvis den bliver urolig, kan du tage din hånd ned til den. Det er jo en lille hvalp.

• #32   12. dec 2012 Batdog, der ville jeg nok også have været færdig af grin! -
    for lige at informere så sov hun i kassen ved sengen og vi hørte ikke en eneste lyd fra hende.
    Hun har sovet igennem og endda hold sig til tidlig morgen.
    Jeg var oppe flere gange for at se om hun ville ud, men hun snorkede bare videre og var ikke til at få ud.
    Nu ligger hun her og putter med mig i sofaen.
    Mange tusinde tak for det gode råd, det hjalp virkelig.
    (Tror nu også hun bliver i soveværelset, det var lidt hyggeligt.)

• #33   12. dec 2012 Hvor er det dejligt det lykkedes 8-)
    Tillykke med jeres nye fredeligere og trygge hvalp

• #34   12. dec 2012 Dejligt at høre Tillykke med nattesøvnen smiley

• #36   12. dec 2012 Tillykke med det. Hun skal også nok selv sige til når hun skal ud for hun tisser ikke i sin seng. Dejligt med en hel nats søvn når man lige har fået en lille ny i huset smiley

• #37   12. dec 2012 fantastisk update!!! smiley

Kommentér på:
hvalp skriger om natten

Annonce