Træning Træning
Jeg har aldrig gået til træning med Shorty da han har været så nem at opdrage på egen hånd.
MEN da han hører som en døv skrupforvirret hyæne på opkvikkere når han er sammen med andre hunde han ikke kender overvejer jeg at begynde at gå til træning med ham for at lære ham at lystre bedre når andre hunde er til stede.
Han lystrer fint når han er sammen med hunde han kender og hvis han ikke får lov til at snuse/lege til de andre ukendte hunde ignorer han dem også og lystrer fint. men det er når vi f.ek.s er til hundetræf hvor mange hunde løber rundt og leger.. der vil han bare ikke høre efter og det er jo ikke noget vi kan træne herhjemme ( da vi kun har en hund og at han som sagt lystrer fint med hunde han kender omkring sig...)
Jeg har så lige et par spørgsmål :
1. Nogle der kan anbefale et godt sted at træne i randers området?
2. Lystrer jeres hund fint når der er masser af andre hunde omkring ( som din hund løber rundt og leger med) ?
3. Har det hjulpet på din hund (mit problem) at begynde til træning ?
4. Er der noget andet jeg evt. kan gøre indtil jeg finder et træningssted?
Af hvad jeg kan se så er det meget normalt at hunde bliver "døve" når de leger med nye hunde, men det er for mig ikke noget undskyldning for at min hund også skal være det..
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
2... mja.. han lystrer nu så godt som en 15 uger gammel hvalp kan. Jeg synes at det går meget godt.
3. Jeg ved ikke hvordan han ville være hvis ikke han havde gået til træning da vi startede så tidligt som overhovedet muligt.
4. Øve øve øve.. der er ikke andet for..
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.287
Start evt. med line på og lav indkald med super godbidder.
Laksegodbidder er super gode.
Beløn hver gang din hund kommer til dig, begynd evt. at klikketræne det er også godt.
Ja min hund lystre altid blandt andre hunde, men jeg har også trænet ovennævnte.
held og lykke ..........
Freddy´s mor.
Træning