622 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Nysgerrig - Gå tur Nysgerrig - Gå tur

Her i dag så sad jeg lige og tænkte på hvor mange gange i andre er ude og gå med hunden smiley ...

Min Chow er jo ikke en hund der kræver meget motion, men han er ude og gå 3 gange om dagen, morgen, eftermiddag og aften. Om morgenen og eftermiddagen får han normalt en tur på mellem 15-30 min. mens han om aftenen får en mindre tur så han bare kan komme lidt ud og få tisset af inden han skal sove.

Hvad med jer andre, hvor tit er i ude med hunden? hvor lang tid går i? og hvad race, og aktivitetsniveau er hunden smiley

Håber i kan hjælpe mig med min nysgerrighed

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af seng og skabe 6.500 kr.
  • Skifte ben på en sofa 830 kr.
  • Gardin ophæng 350 kr.
  • Opsætning af loftlampe 650 kr.
  • Låsesmed - udskiftning/reparation af udvendige lås 1.000 kr.
  • Rensning af tagrender på 96 m² bolig 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nysgerrig - Gå tur
  • #1   29. okt 2010 hmm ca. 3 timer dagligt.. men kommer an på så meget.. enten fordelt på to eller tre ture.

Bull terrier miniature... aktivitetsniveau er næsten det jeg beder ham om.. men tre ture på 20 min er ikke nok, og det er nok fordi han er vant til de 3 timer.

• #2   29. okt 2010 Jeg går hver morgen 50 min. med mine to yorkshire Terriere.
    Vi mødes med en labrador og en jack Russel og turen er den samme hver dag ca. 6 km.
    Eftermiddag går vi 15-30 min. afhængig af tid, vind og vejr.
    Ellers går de ud i haven.
    Aftentur eksisterer ikke.

• #3   29. okt 2010 Vi går 2-3 gange om dagen, afhængig af tiden, men han for nok omkring 2-3 timers motion om dagen, og så træner vi også på turen, leger og stimulere smiley

• #4   29. okt 2010 Vi går 3 gange dagligt.
    Tisse tur om morgenen inden vi tager på arbejde.
    Når vi kommer hjem går vi i skoven 30-60 min hvor de får lov at krudte og af og vi laver lidt øvelser.
    Om aftenen går vi en nattur på 20-30 min.
    Vi har en schæfer på 10 år og min lille blanding på 7 år. Den bette følger vores dagsrytme og er tilfreds med de 3 ture den gamle schæfer gider nogen gange knapt nok med ud om aftenen. De kommer også i haven i løbet af dagen. Det er sådan ca. sådan vores ture er. Nogen dage bliver de også aktiveret ekstra med foder på græsset, træning og leg

• #5   29. okt 2010 Mopser kræver ikke det helt vilde, men da han har nemt ved at blive for tyk prøver vi at give ham en del motion. 30 min. om morgenen. 1½ time om eftermiddagen og 30 min. aften. Et par gange om ugen går vi i hundeskov så han kan få løbet noget krudt af og lege med andre hunde. Når vi går tur, går vi meget stærkt, rigtig power walkin:-) Hvis vi går for langsom trækker han i snoren. Så der er virkelig tempo på, men det er jo også godt for vægten:-)

• #6   29. okt 2010 Jeg har en korthåret collie. Vi går 10-12 km om dagen fordelt på 3 ture. Han bliver trænet 1-2 gange om dagen i tricks og lydighed med klikker i ca. 10 min af gangen (han keder sig ved gentagelser). Derudover får han en daglig fodersøg om morgenen samt hundetræning pt. hver torsdag.

Collien er meget glad for aktivitet og træning, men kræver ikke nødvendigvis oceaner af det, de tilpasser sig gerne til ejeren. Den korthårede collie er vist generelt set mere aktiv end den langhårede.

• #7   29. okt 2010 Hov glemte lige, at vi også går til træning en gang om ugen.

Kommentér på:
Nysgerrig - Gå tur

Annonce