6.431 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Frolic Frolic

Hvad er jeres holdning til Frolic?

Jeg selv har altid været meget imod dem, og har aldrig villet give mine hunde dem. Så hellere levergodbidder, kyllingepølsestykker eller en tyggeting (kallun, griseøre o.l.) - altså noget naturligt.

Min svigermor er tilgengæld stor fan og har også fundet ud af at Fennie er stor fan. Derfor har hun nu givet mig en pose efter at have passet Fennie et par dage. Og så bliver jeg lidt i tvivl, for på posen står der fuldfoder til voksne hunde, men ingredienserne er så vidt jeg kan se 4% korn, 4% kød og 4% grønsager. De resterende 78% kan jeg ikke lige finde ud af, men gætter lidt på farvestoffer, da Fennie og svigermors egne to cockere's afføring er næsten lige så rød som Frolic selv smiley

Tænker også bare at en Frolic må svare til en skål slik for os, hvis man tænker størrelsesforhold?

Er jeg galt på den?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frolic
  • #1   31. okt 2010 Jeg er ikke meget for at give min hund det - Men har nogen gange købt en pose og brækket dem i små stykker og brugt dem som ja... slik.
    Men hunden har jo ikke brug for det smiley

• #2   31. okt 2010 Kaoz´ holdning til frolic - de BEDSTE kiksere ever!!

De slår kyllingefilet, ziwi peak og frikadeller..

Jeg selv er ikke begejstret, men jeg bruger dem når der indlæres noget svært eller kedeligt - det er frolic min hund arbejder ivrigst for =)

• #3   31. okt 2010 Mine hunde gider ikke komme ind fra haven... kun hvis jeg råber
    "Froliiiiiic"......... gg

• #5   31. okt 2010 ja, som godbidder er de fine, men som foder duer de ikke, de er ekstremt fedende...

• #6   31. okt 2010 Tror altså heller ikke det er værrer end den smule menneskemad de fleste også giver smiley

og ja - mange hunde arbejder lige DET mere for dem smiley

• #7   31. okt 2010 Nej svigermors idé var også, at jeg jo kunne brække en i fire stykker og så strø dem ud over gulvet inden jeg tager på arbejde smiley Men ja, en Frolic er bare lidt meget i forhold til en hun på 2 kg synes jeg smiley Især efter jeg så det der dyr og ejer slankeprogram på 3 plus, hvor de viste hvor meget det svarede til, når man gav sin hund en chips. Men ja, hundene elsker det jo og jeg spiser jo også selv slik, selvom jeg ikke burde smiley Kan bare ikke få mig selv til at give hende det..

• #8   31. okt 2010 Min hund får hotspot af dem. Hun kan ikke tåle alle de tilsætingsstoffer der er i dem.

• #9   31. okt 2010 Jeg bruger dem til træning engang imellem. Nala elsker dem, og så er de nemmere at have i lommen på gåtur end skinke o.lig.. var selv meget imod dem, men har valgt at sige at så længe det kun er til træning, og ikke hver dag eller noget, så er det fint nok.

Nala tager ikke skade, og har ikke kunne se det på afhøringen, i hvert tilfælde ikke voldsomt, hvilket nok også vidner om at det ikke er voldsomt mange der bruges af gangen (de kan jo deles i 8 stk) .

Det er sådan set min generelle holdning til sådanne ting, for jeg ved jeg fodrer med et godt mærke, og så længe hoveddelen af hvad hun spiser er gode sager sker der nok ikke meget ved at hun får lidt usundt engang imellem.

• #10   31. okt 2010 og jeg snakker meget lidt !!! ^^

Ville aldrig bruge det som foder !

• #11   31. okt 2010 Gad vide hvad der er ved dem, der er så godt? Er det bare mig eller består det virkelig kun af 4% kød, 4% grønsager og 4% korn? Det kan da ikke helt passe kan det?

Tror måske jeg ville bryde mig lidt mere om dem, hvis de ikke var så skrappe til at farve afføring. Tænker bare lidt hvad alt det farvestof skal gøre godt for?

• #12   31. okt 2010 Jeg ville heller aldrig bruge det som foder..

Min fars papilon fik Frolic... 4 stk om dagen *GG*
    - Det var jo så hundens mad..

Dengang havde jeg border collie, og han fik jo Frolic som kiksere, og der røg let både 10 og 15 på en dag; selvsagt var min fader utrolig benovet over en hund der kunne spise SÅ meget - og STADIG spise aftensmad *GG*

Jeg ville helst undgå kiksere med farve, sukker og korn.. Men Kaoz er af en anden mening, tror hans livret er rødt farvestof *GG*

• #13   31. okt 2010 Mine elkser dem, dvs jeg køber kun mini frolic og de bliver så delt i mindre stykker og brugt som guf i ny og næ, ikke noget fast det er det for usundt til.... Men de elsker dem uden tvivl smiley

• #14   31. okt 2010 Ja kan da godt være jeg overgiver mig på et tidspunkt.. De kan sikkert også holde sig i hundrede år smiley

• #15   31. okt 2010 Jeg køber af og til nogle der hedder Jollydog, som ligner Frolic til forveksling. (tror det er i Lidl til ca 30 kr for 1½ kg) De indeholder: Korn, kød og animalske biprodukter (min 4% okse), sukker, olie og fedt, vitaminer og mineraler, grøntsager (min 4% gulerod). Tilsætningsstoffer: antioxidant, konserveringsmidler, vitamin A, D3 og E.
    De sælges som fuldfoder men jeg bruger dem KUN som ekstra godbidder og deler dem i halve eller kvarte, så her holder sådan en pose også 3-4 mdr. Kunne aldrig drømme om at fodre med det stads.

• #16   31. okt 2010 Haha Nina, ja det kender os med små hunde sgu ikke smiley Er også endnu en grund til, at jeg ikke vil give hende det, da jeg synes hun er svær nok til at få til at spise tilstrækkeligt af hendes ordentlige foder. Og er bange for at hun så bliver endnu mere stædig og kun vil have slik

• #17   31. okt 2010 Ja har lige tjekket og sørme om denne pose, der er åbnet og taget det meste af, ikke kan holde sig halvandet år endnu smiley

• #18   31. okt 2010 Who Cares: Ja de er stort set ens, og jeg kan nemt brække dem over med fingrene, når de er friske (de ligger ofte og tørrer lidt ud i foderbøtten, fordi jeg glemmer at lægge låg på *G* ) Og så er de knap så røde som frolic, men det er vel kun en fordel.

• #19   31. okt 2010 Vores elsker også Frolic - så når mini-frolic er på tilbud i Netto - så køber jeg en pose - som varer meget længe - fordi jeg kun bruger dem som godbidder af og til......og de ELSKER det...;0) - men som foder...nej...det går vist ikke....

• #20   1. nov 2010 Tak for jeres respons alle sammen smiley Kan vidst udlede, at det er mig, der er lidt sippet smiley Om det vil ændre sig ved jeg dog ikke helt smiley

• #21   1. nov 2010 Jeg vil så sige at mini frolicerne ikke har samme farvestof i som de alm, mine får i hvert fald ikke rød afføring af dem og de er også mere neutrale i farverne...

• #22   1. nov 2010 Nanna : Jeg så lige længere oppe, at du var belvet opfordret til at sprede kvarte Frolic ud på gulvet, når hunden skulle være alene. Der synes jeg så du skal gøre som jeg gør: spreder hundens almindelige tørfoder, så den kan hygge sig med at finde det´, og så bare lade det udgøre det ene måltid. Min hund får stort set aldrig mad i en skål. Kun hvis det er noget vådt kød o.lign.

• #23   1. nov 2010 Jeg bruger mini frolic og deler dem midt over når vi træner,Baldur gør også hvad som helst for dem

• #25   1. nov 2010 Vi købte - da vi fornylig var i Sverige - 2 kilo Frolic for 33 danske kroner - og Leopold kan både sidde på bagben, sige highfive og hyle som en ulv når jeg står med sådan en! smiley

Jeg brækker dem dog i 4 stykker. Jeg gemmer også 2 hver dag et eller andet sted i lejligheden (som regel nede i hans kasse med hundelegetøj eller under en pude i sofaen) som lidt aktivering når han er alene hjemme.. Han er verdens dårligste sporhund - men Frolicerne - dem finder han! smiley

• #27   1. nov 2010 Mine får Frolic i ny og næ.. De kan godt lide dem, og de er dejligt bløde.
    Mine får hverken dårlig mave eller andet, men nu er det heller ikke posevis de får pr. gang! ;o)

• #28   1. nov 2010 Jeg mener man skal passe på ikke og gå over gevind med havd hunden får. Nej i større mængde er det ikke sundt, og hunden skal ikke leve af det. Men derfra og til og er ar som godbider er der også langt.
    Spiser du aldrig selv slik/ grillmad, eller andre minder sunde ting.
    Sund fornuft er det bedste man kan bruge i sin omgang med hunden.

• #29   1. nov 2010 Jeg er ikke så politisk med sådan noget.
    Det er bare godbidder, så om det hedder Frolic eller det hedder noget andet er ikke vigtigt for mig. Så længe hunden tåler det, og det virker efter hensigten ;o)

• #31   1. nov 2010 Min barndomshund - en cairn terrier - fik Frolic som fuldfoder.. Han vejede det han skulle, var aldrig syg, havde den flotteste pels og iøvrigt ganske normal afførring - og blev 12 år inden han døde af kræftknuder i bughulen..

Min pointe - Frolic er sikkert ikke værre end så meget andet.. At man så har en holdning til at man ikke selv vil fodre med det, gør det jo hverken mere eller mindre rigtigt for andre! smiley

Og at jeg ikke vil fodre med det nu - er at jeg har læst mig frem til det samme som mange andre påpeger - det er fuld af fedt og tilsætningsstoffer - man bliver jo klogere med alderen.. smiley

• #32   1. nov 2010 Kirstine, min barndomshund levede også på Frolic.

Hun VAR lettere overvægtig, men det havde handlet om at sætte mængden lidt ned. Jeg tror mine forældre syntes hun var fin som hun var.

Jeg ved ikke hvor gammel hun blev - en dag var hun væk. Men indtil da var hun da i live og åndede ;o)
    Om hun var sund - det ved jeg ikke lige... *GG*

Det er 30 år siden. Der er gået meget vand under broen siden da.

• #33   1. nov 2010 jeg bruger dem som godnat bidder når hunden bliver puttet!!

• #34   1. nov 2010 Den med dårlig mave kan også forekomme ved andet foder. Min hanhund får det bl.a. af Olivers, så er det vel også slik.
    Jeg har ikke brugt frolick som foder men godbider, ligesom jeg bruger andre lækkerier til hundene.
    Alt med måde uanset hvad det er . Selv det dyreste foder kan der være hunde der ikke fungere på.

• #35   1. nov 2010 Jeg køber dem en gang imellem, men kun mini og hun får den kun som godbid. En pose holder længe her .

• #36   1. nov 2010 Miemiv - Fennie spiser slet ikke noget når vi ikke er hjemme, kun hvis det er noget helt uimodståeligt som f.eks. okselunge. Får hun en gulerod, når vi tager hjemme fra spiser hun den først når vi kommer hjem og sover mens vi er væk smiley Så foderet ville aldrig gå, det får hun strøet ud over gulvet morgen og aften, mens vi er hjemme smiley Og har det også fint med at hun bare sover smiley

Ej en medløber - Synes bare det er utroligt, at Fennie kan få et godt stykke rigtig gulerod uden at skide hverken rødt eller orange bagefter, men får hun en smule Frolic skider hun rødt tre gange om dagen i to dage efter..?
    Og synes stadig det er lidt mistænksomt, at de så vælger at skrive min. 4% gulerødder. Hvorfor ikke bare skrive hvad der reelt er i? Hvis det f.eks. i virkeligheden er 25% grønsager i alt? Synes bare det virker som om, der er noget "de ikke er så stolte af"?

Brug hjernen, før du køber hund. S - Jo som jeg skriver længere oppe spiser jeg da også selv slik, men hvis jeg ikke havde mulighed for selv at tage det, ville jeg være glad. Og nu har jeg muligheden for, at min hund ikke får "slik", men får så meget andet, der er mere naturligt og som hun ligeså godt kan lide smiley

• #37   1. nov 2010 *Ej en medløber* - Jeg synes heller ikke, det er fordi jeg vil gøre hende sart. Hendes mave blev smadret fuldstændig første gang svigermor gav hende dem, fordi hun kun var en lille hvalp, der ikke var vandt til noget, men sådan er det ikke længere og det er jo fint. Har i princippet heller ikke længere så meget imod, at hun får en Frolic, når hun er på besøg hos "bedste". Tror alligevel heller aldrig hverken jeg eller min kæreste kan få hende til at lade være med at give det smiley
    Tror også mere jeg bare ville have den her tråd til at handle om andres holdninger til Frolic, fordi jeg selv er af den mening, at jeg hellere vil fodre med ting, der er så naturlige som muligt - også som godbidder og snacks. Og jeg tror meget min opfattelse er påvirket af al den snak, der går om BARF og godt og skidt foder. Jeg er helt enig i, at det er individuelt hvordan vores forskellige hunde trives på forskelligt foder, men jeg har, som nævnt længere oppe i tråden, en hund, der hurtigt kan få dækket en stor del af sin daglige sult ved at få en Frolic. Og så er det muligt, at hun ville kunne leve i 15 år eller længere uden sygdom, hvis jeg så valgte at fodre hende med Frolic som fuldfoder, men det gør jeg altså ikke smiley

• #38   1. nov 2010 her bruger vi dem som slik til hunden, han elsker det og vil gøre alt for en frolic, men der kan gå måneder hvor jeg ikke har det hjemme

• #39   1. nov 2010 *Ej en medløber* - Jeg tror heller ikke, du kan se at jeg nogen steder skriver, at du mener min hund vil kunne leve 15 år eller længere hvis hun blev fuldfodret med Frolic smiley Jeg skrev det netop i sammenhæng med, at det er forskelligt fra hund til hund, hvad de fungere på og dette gav du netop et eksempel på med din venindes gravhund.

Jeg synes så heller ikke, som også nævnt i mit forrige indlæg, at jeg gør min hund sart. Kunne godt tænke mig at vide, hvor jeg præcist gør det?
    Jeg skriver jo netop, at det er fint, at svigermor giver hende Frolic, fordi Fennie netop godt kan tåle dem nu og ikke dør af at få det engang imellem, når vi er på besøg, men at jeg bare selv vælger at fodre hende med mere naturlige produkter, som jeg har større tiltro til. Ergo ender jeg jo også ud med det samme som det fleste, der har svaret i denne tråd: deres hunde får Frolic engang imellem, men hverken som fuldfoder eller i andre store mængder.

Jeg fodrer pt med Acana og vil skrifte over på Wolfblut, når de får lavet en variant med små foderpiller (skulle gerne ske her i efteråret). Begge er foder, jeg har hørt meget godt om og som jeg har valgt i stedet for Royal Canin, som hun fik fra opdrætteren, som jeg også mener indeholder alt for meget unødvendigt.
    Jeg vil gerne engang begynde at BARFe, men som du selv siger kræver det, at man sætter sig meget grundigt ind i det og det har jeg ikke pt overskud til. Derfor forsøger jeg at vælge foder udfra hvad "kloge hoveder" anbefaler og så ser jeg, om min hund fungerer på det smiley
    - Det skal nemlig også siges, at jeg ikke selv er fuldstændigt inde i, hvad foder skal indeholde for at være helt optimalt, derfor må jeg læne mig op af andres udtalelser for at forsøge at gøre mit bedste for min hunds bedste smiley

• #40   1. nov 2010 Har aldrig købt en pose... og kommer heller ikke til det!

Jeg har læst indholdsfortegnelsen og det er rigelig viden til at lade posen stå på hylden.

Godbidder købes ikke herhjemme... de laves af lever, lunge, hjerte eller rent kød og det fungerer upåklageligt, og hvis jeg en dag fik en skriftlig klage fra dyrene så kunne jeg overveje at gøre det anderledes.

Hvad andre gør med/for deres dyr, må være deres sag, og så længe dyret trives i alle henseender så blander jeg mig ikke i det, men hr og fru DK's smælderfede kræ der bliver stoppet med frolic, sovs og kartofler... og samtidig undrer sig over hundens tilstand....? Dem kunne jeg sagtens finde på at fortælle en ting eller to.

• #41   1. nov 2010 Frolic er nu værre end RC, men RC ville jeg heller ikke fodre med...

• #42   1. nov 2010 tja willum får pedigree of fungere fint på det, han får lakseolie ved siden af og en masse tyggeting, frolic i en tom flaske elller en håndfuld sredt i haven, han ser ganske sund og rask ud... men ingen tvivl om at der findes bedre hundefoder, men nu er vi mennesker ikke ens... og så længe han trives på det, ja så det det han får.

• #43   1. nov 2010 Vi bruger dem sommetider som godbidder

• #44   1. nov 2010 Tror ikke de er værre end alle mulige andre kiks man kan købe i dyrehandlen eller supermarkedet.
    Bruger dog slet olle den slags kiks da Tayson ikke kan tåle dem.

Kan dog anbefale at købe dem i Aldi, lidt anderledes pose, man akkurat samme indhold som frolic, samme blødhed og indhold i dem men de koster kun 25 for en pose. Det samme gælder de der Well done stænger der koster en 5 stk, i aldi får man tre for 7kr mener jeg det er, samme indhold, anden indpakning.

Kommentér på:
Frolic

Annonce