{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til jer der cykler med hunden.
  • #1   1. nov 2010 er det ik bare at træne lidt længere for hver dag?? Måske huske vand til hunden kunne jeg forestille mig =)

• #2   1. nov 2010 Med schæferhundene ( der skal løbe 20 km med to pauser, for at kunne blive avlskåret ), gør vi sådan at vi de første to uger cykler mellem 2-3 km. ca tre gange om ugen. Efter to uger sætter man det op til 4 km i en uges tid og så 7 km. Man behøver ikke at cykle de 20 km med dem, før dagen hvor de skal bevise at de kan. Bare man har givet de de der 7 km i et par uger, så kan de sagtens løbe de 20 km ( der er jo også lige pauserne ). Med din hud, vil jeg nok nøjes med 1½ km de to første uger. Derefter 3 km i yderliger to uger og så op på de 4 km du gerne vil have.

• #3   1. nov 2010 Jeg startede bare, har jo en gravhund, så begyndte med ca 2 km, holdt lidt pauser, nu kan vi kører ca 5 km, med pauser når hun skal hvad hun nu skal;D

• #4   1. nov 2010 Jeps.
    Vand er vigtigt smiley

Men hvad ellers ?
    Har læst om at tempoet for hende, skal være trav. Men det er så godt som umuligt, at holde hende fra at løbe.

Hun brød turen af et par gange igår for at tisse og snuse. Så jeg føler ikke, at jeg "presser" hende.
    Turen skal bruges, som alternativ til lange gåture, da jeg i øjeblikket ikke må gå så langt.

• #5   1. nov 2010 Lea - Skal man så holde det på ca. 3 gange i ugen ? Er hver dag for meget ?

• #6   1. nov 2010 Husk at start op langsomt så trædepuderne vænnes/hærdes til asfalten "i løb" eller risikere man at slide poterne helt hudløse. *Ss*

• #7   1. nov 2010 Stine D - Så lyder mine 4,6 km jo ikke helt vildt smiley

• #8   1. nov 2010 Cookie - Jeg skal nok lige holde øje med dem smiley

• #9   1. nov 2010 Tag dog og løb med hende istedet. Så kommer du ikke så let til og overanstrænge hende.

• #10   1. nov 2010 Jeg vil bestemt aldrig cykle med hunden hver dag. En jogger løber jo heller ikke hver dag. Ligesom med os mennesker, er det også vigtigt at hunden får pauser.
    Og ja, hunden skal løbe i trav. Med de store hunde cykler vi mellem 7- 12 km/t. Med en så lille hund du har, vil jeg nok max. cykle med 2 km/t.....Eller i hvert fald så langsomt at den løber i trav.

• #11   1. nov 2010 Brug Hjeren - Som skrevet længere oppe, skal dette bruges som alternativ til en gåtur, da jeg ikke må gå/løbe så langt i øjeblikket.

• #12   1. nov 2010 Nu spørger jeg måske dumt men så er det jo mok ikke første gang smiley Men hvorfor cykle med hunden? Får den ikke mere ud af at gå en tur i mere moderat tempo hvor den kan nå det som hunde nu engang skal? Eller er det for at opbygge kondition og udholdenhed hos hunden?

• #13   1. nov 2010 Lea - Okay. Vi holder os til max 3 gange i ugen i langsomt tempo.

Mange tak for hjælpen!

• #14   1. nov 2010 Margit - Jeg har svaret lige over dit indlæg smiley

• #15   1. nov 2010 Sabrina K jamen så giver det også rigtig god mening at du cykler med hunden. Men der er jo mange der gør det. Også "uden grund". (forstå mig ret)

• #16   1. nov 2010 Anne - Malou er ikke bange for cyklen.
    Det gik ret fint igår.
    Udover at hun bare vil sponse afsted.
    Jeg kunne ikke få hende til at sætte farten ned.
    Stod jeg stille, blev hun ved med at ville fremad.

Når det er skrevet, kan jeg godt se at det lyder til at hun er bange for cyklen eller utryg ved situationen.
    Men det er hun altså ikke. Jeg kender hende og det er ikke sådan hun reagerer når hun er bange eller utryg smiley

• #17   1. nov 2010 Og det skal lige siges, at hun normalt ikke trækker så voldsomt.

• #18   1. nov 2010 Jeg startede bare op, dog med en anhænger klar til pauser, og så kiggede jeg bare på hunden..

Så længe hun ikke faldt bagved mig eller hang og dinglede for at følge med, så var det fint..

Begyndte hun at hænge i linen eller have svært ved at følge med, fik hun pause...

Nu kan vi godt cykle de 10 km til mine forældre, hvis vi tager det i hendes tempo.. dog cykler jeg ikke hvem med hende bagefter, for hun blir brugt..

• #19   1. nov 2010 Anne - Hun trækker ikke så meget under en gåtur. Kun hvis hun ser et eller andet.
    Når vi cykler trækker hun ikke. Det er når jeg sætter tempoet helt ned, at hun gerne vil forsætte med at sponse afsted.
    Jeg cykler med hende i flexi, på den ene side. På øde steder.
    Det eneste jeg synes er galt, er hendes tempo.

AnjaCS - Jamen hun klarer turen til UG. Hun nyder det og jeg er glad.
    Min største bekymring er bare, at jeg gør noget fyfy.
    Kigger jeg på hende og føler efter indeni, ligner det at hun har det fantastisk og er glad smiley

• #20   1. nov 2010 Anne - Jeg bruger sele..Altid!
    Hendes halsbånd hænger kun om halsen på hende, fordi at hendes navneskilt er i det smiley

Men, det vil sige, at der intet galt er i, at vi tager os en lille spurt af og til ?

• #21   1. nov 2010 Nej, hvor skønt!

Tusind tak for hjælpen, Anne. Godt, at du kom tilbage smiley

Kommentér på:
Til jer der cykler med hunden.

Annonce