662 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Vil ikke gå tur - nogen bud? Vil ikke gå tur - nogen bud?

Vores 3 år gamle New Foundlænder vil i perioder ikke gå tur. Hun vil gerne med ud af døren, men når hun har lavt det hun skal nægter hun at gå videre.

Hun har derfor været igennem et længere forløb hvor ALT er blevet røngtenfotograferet, men ingen forklaring.
Der er intet der tyder på en infektion, hun er tjekket for Lymes Disease, det passer ikke med kræft eller andre sygdomme.
Hun er i 2 omgange kommet på smertestillende; første gang virkede det til at have en effekt, anden gang ingen effekt.
Hun har værest hos kiropraktor 2 gange; første gang var der en ret skæv hofte, anden gang meget lidt.
Der er flere dyrlæger der har set hende, men ingen forklaring er fundet.

Hun er generalt i dårlig form, men er ikke for tyk (tværtimod)

Vores bud er pt. at det er hormonelt, og at hun nok skal steriliseres.

Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke gå tur - nogen bud?
  • #1   2. nov 2010 Vi har (af andre årsager) kontakt til en adfærdsterapeut. Men hun er bestemt ikke en bange hund, hun elsker fremmede og vil enormt gerne snakke med andre hunde.
    Så umiddelbart hænger det ikke sammen med hendes "profil".

Hun virker lidt trist i det daglige, så jeg har selv tænkt på om hun kan have en depression.

• #2   2. nov 2010 vi oplevede noget af det smme med vores cavalier,som efterhånden ikke ville med ud at gå,ville ind eller tilbage i bilen,når hun havde besørget,så fik vi mistanke om at hun måske havde noget slidgigt og hun blv sat i behandling med Flex vital omega,som indeholder glycosamin og omega 3 og 6,det har hun nu fået siden 26/8,og hun bevæger sig mere og hun løber,og hun har tabt sig,fordi hun rører sig mere,men hun gider stadig ikke gå tur i regnvejr :-)).
    Det er godt nok temmelig dyrt,men det har været pengene værd for os

• #3   2. nov 2010 bodil S:
    Fik I hende røngten fotograferet?

Dyrlægen mener ikke det kan være gigt, der er intet at se på røngtenbilleder, og hvis det skal påvirke så ung en hund, så ville man kunne se det på røngtenbilleder.

• #4   2. nov 2010 Jeg glemte lige at tilføje,at vores hund også virkede deprimeret,men det var før vi skiftede over til at Barfe hende,hun har så en enkelt gang været sat på tørfoder,men efter 3 mdr. kunne vi ikke klare at se på den lille triste hund,og 2 uger efter hun var kommet tilbage på Barf,virkede hund glad igen.

• #5   2. nov 2010 Nej,vi fik hende ikke røntgenfotograferet,hun fik vitalflex på symptomerne af dyrlægen,vores dyrlæge har en god mavefornemmelse,som er god at følge.

• #6   2. nov 2010 Min Bonzo gjorde det samme en periode, men et kiropraktorbesøg afslørede årsagen ret tydeligt.

Han vil ofte heller ikke ud og gå med min far, men det er mere fordi, at han er en skovl, der ikke advarer hundene mod elektrisk hegn og Bonzo er MEGET utryg ved strøm.

Jeg kan ikke gætte, hvad der påvirker din hund, men hvis du er åben for forslag, så vil jeg foreslå, at du prøver at barfe den i min. 2 måneder.
    Erfaringer fra stort set alle, som har skiftet fra tørt til barf, viser at det mere naturlige foder giver hundene noget energi og sundhed, som de fleste ikke var klar over, at de manglede.
    Hvis problemet ligger i træthed eller en lille ømhed, som er for basal til at nogen har fundet det, så kan foderskiftet meget ofte afhjælpe dette.
    Bonzos kiropraktor har f.eks. næsten overflødiggjort sig selv, ved at få mig til at sætte ham på barf, for nu rykker hans skævheder sig ike længere tilbage efter en vis tid.

Du kan finde vejledning om barf i grupperne herinde.

Mogens Eliansens bog kan også anbefales.

Kommentér på:
Vil ikke gå tur - nogen bud?

Annonce