{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Træne alenehjemme {{forumTopicSubject}}

Jeg fik igår min lille chiuhauha (staves?) Ib, han er 14 uger, og jeg skal til at lære ham at være alene hjemme, han har dog været alene hjemme hvor han var før, men det var med to andre hunde. Har brug for lidt råd til hvordan jeg gør det allerbedst så det ikke bliver så slemt for nogen af os smiley
Håber der er nogen der vil hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træne alenehjemme
  • #1   3. nov 2010 Hvis det var mig, så ville jeg vente en uges tid med at begynde at lære ham det. Han skal være faldet helt til først, inden du begynder.

    Når han så er faldet til, så starter du med f.eks. at gå ud med skraldespanden. Inden du går, smider du lige en lille håndfuld guffer som han spise af mens du går ud af døren. Du venter udenfor ca. 5 sekunder og går så ind igen. Når du går ind skal du ikke gøre at stort nummer ud af det, men bare gå ind som om intet var sket.

    Efterhånden øger du så tiden så småt. Han må ikke nå at begynde at pive - Så har du trukket tiden for langt, og du må ned i tid igen.

    Når han kan være alene en time, kan du godt øge tiden med større intervaller. F.eks. 1 time - 1½ timer - 2½ - 4 timer.

    Det er forskelligt fra hund til hund hvor lang tid det tager at lære det. Nogen lærer det på en uge og andre skal måske bruge en måned...

    Og tillykke med den lille vaps :o)


  • #3   3. nov 2010 Kira R: Hvis hun ikke umiddelbart virker stresset når i kommer ind eller har ødelagt noget hun ikke plejer, så vil jeg mene det går fint med jeres.

    Hvis i er på ½ time nu, og har prøvet det en del gange, så ville jeg nu prøve at øge til 45 min...

    Men det er som sagt meget forskelligt fra hund til hund...
    Vores har aldrig været bange for at være alene. Vi gik fra 0 timer til 4 timer på en uge, og der har aldrig været noget.



  • #5   3. nov 2010 Sådan er vores også - uanset om vi har været væk 1 time eller 6 timer. Det er kun ganske naturligt;o)
    Det vigtigste er bare at hun ikke piver, gør eller ødelægger noget mens i er væk, og det tyder det jo ikke på :o)


Kommentér på:
Træne alenehjemme

Annonce