{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Alenehjemme plads? {{forumTopicSubject}}

Jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle putte det her emne ind.

Vi har fået lidt problemer med Ciah og hendes alenehjemme af 2 årsager, hendes teenage/spøgelsesperiode og at vi nok har glemt at træne det/holde med lige fordi vi går hjemme.

Men nu har vi lidt et problem vi ikke er sikre på hvordan vi skal løse.
- Vi bor i en kejtet lejlighed, med en åben trappe i gangen. Her kan Ciah kravle gennem trinnene. Jeg er sikker på det stopper når hun får mere fylde og voksen krop men for nu kan hun og det er et problem da vi gerne ser hun bliver i underetagen når hun er alene.

Hvor meget plads skal en hund være når den er alene? Hvad er okay?

Vi overvejer at lukke til gang og soveværelse så hun kun har entre og badeværelse, mest fordi jeg ingen gode ideer har til at lukke trappen så hun ikke kommer igennem.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alenehjemme plads?
  • #1   14. maj 2019 Badeværelse og gang er i mine øjne helt fint.


  • #4   14. maj 2019 kan i ikke ligge en løber ned af trapperne så hun ikke kan komme under?

  • #5   14. maj 2019 Ziva havde i spøgelsesperioden kun entré for at hun kun skulle holde øje med hoveddøren, fordi hun blev stresset af hele husets størrelse. Hun har fået det tilbage nu, men det var klart det bedste for Ziva at reducere hendes plads.

    Der skal jo bare som minimum være plads til at de komme op og gå lidt, og gerne vælge mellem varm kurv eller koldt gulv samt en vandskål.


  • #6   14. maj 2019 Det kommer an på hunden.
    Mine ville gå i koma hvis jeg lukkede dem inde på begrænset plads et sted de ikke normalt sover.
    Jeg anbefaler altid mine købere at vælge et sted hunden frivilligt lægger sig til hvile. Så er trygheden nemlig sikret, og det er punkt 1, når en hund skal kunne være alene hjemme.


  • #7   15. maj 2019 Quila har vores entre og badeværelset. Det er fint til hende. Du kan se området på fotoet. Vi har et kamera siddende, så vi lige kan have et øje på hende.

    Vi får (forhåbentlig) nr. 2 til november, og der bliver det samme område de har sammen. Indtil de begge er gamle nok til at kunne være i stuen også. Quila har aldrig ødelagt noget (7-9-13), hun ikke må, men der er ingen grund til at udfordre skæbnen. Og så kan vi lige så godt vente til nummer 2 er gammel nok, istedet for at udvide og så indskrænke Quila's område.


    profilbillede
  • #8   15. maj 2019 Vi har også købt kameraer til at sætte op. Mest for min skyld nok smiley men kan mærke jeg har brug for det.

  • #9   15. maj 2019 Det er også for min skyld, at vi har fået det. Jeg har lidt selv-diagnosticeret OCD, og kan bilde mig selv de mest underlige ting ind. Så det giver ro i maven, at have dette kamera oppe.

  • #10   15. maj 2019 Mine drenge har adgang til stue/soveværelse og køkken/gang - badeværelset er aflåst og her står madspanden - ellers bryder Zahir madspanden op og tager for sig af gufferne smiley

    Det vil sige at de er to hunde der samlet har ungefär 20m2 når de er alene - min lejlighed er en etværelses så jeg kan ikke rigtig gøre det på andre måder uden det bliver på grænsen til hvad der er ok.. Lige da Zahir kom hjem var han i et stort bur under alene-hjemme-træning fordi det var her han var tryg; det har vi udfaset nu og han er 7-9-13 ved at blive rigtig god til at være alene hjemme smiley

    Så det jeg vil sige er, at hunden skal være tryg og om det er på 10m2 eller på 100m2 det kommer helt an på hunden smiley Som en anden skrev - giv det et forsøg og hvis det virker, så fortsæt..


  • #11   15. maj 2019 Tak for svarene smiley Heldigvis har vi ikke travlt, så vi prøver os frem også må vi nøjes med udflugter når nogle kan passe den lille hund også smiley

Kommentér på:
Alenehjemme plads?

Annonce