578 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

fransk bulldoghvalpe fra Ålborg fransk bulldoghvalpe fra Ålborg

Ja heldet var ikke med os sidste gang, så vi er på den igen smiley

Vi har fået kontakt til en mand i Ålborg med franske hvalpe uden papirer, begge forældre har dog FCI-tavler.

Grunden til at hvalpene ikke har fået, er fordi han ikke vil have dem DKK, pga. dårlige erfaringer.

Han lyder meget oprigtig, begge forældre kan ses, og han vil se os an, inden vi kan få hunden hjem.

Er der nogle der har erfaringer med ham?

(må man egentlig nævne navne i indlæg?)

Håber på lidt hjælp smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fransk bulldoghvalpe fra Ålborg
  • #1   10. maj 2006 Synes også du skal tænke over de ting Kiki harnævnt og evt. ringe til forbundet og høre om de kender til manden.

... synes det lyder mærkeligt at han ikke vil have tavle på hvalpene når forældrene har... i det fleste forbund er det da vidst også ulovligt at avle dyr uden tavle på dyr med tavle...?....

• #2   10. maj 2006 Hej
    Synes det lyder rigtig det de andre siger.
    Jeg synes også du skal undersøge det nærmere.
    Jeg har også et par gange købt hunde af folk der virkede oprigtig, hvor der bagefter viser sig ikke at holde.
    Ikke fordi jeg siger han ikke er det jeg kender jo ikke manden.
    Men jeg ville da ønske jeg havde undersøgt det inden , istedet for her bagefter at være bagklog.
    Men held og lykke med det :-))

• #3   10. maj 2006 ang. det med DKK sagde han, at det er fordi han synes de avler efter nogle hunde med en så flad snude som muligt, at de får vejrtrækningsproblemer, det vil han ikke udsætte sine hunde for.

Prøver at ringe til DKK og DRU senere, og hører om de kender manden.

Er det ikke kun de to kubber der har franske?

• #4   10. maj 2006 En sundhedsattest, hvor meget siger den om hunden?

• #5   10. maj 2006 Hej
    Vil lige sige de ikke så flade Fransk kan altså også får vejrtræningsproblemmer, det fandt vi ud af.
    En sundhedsatteest siger ikke meget synes jeg, jeg ville høre om du kunne får en evt. købsaftale men 2 års garanti for arvelige og medfødte fejl da de jo viser sig senere og uden den står man meget meget dårligt.
    Ved der er et forbund der også har fransk finder det lige.

• #6   10. maj 2006 Hej
    DHL hedder det.

• #7   10. maj 2006 Dejligt at høre, at du har fået en hvalp smiley og om den er med tavle eller hva så er den sikkert dejligt og kommer nok helt sikkert fra et dejligt sted men, pas på at skrive det med tavle det er der RIGTIG mange som har Ondt i Rø.. over smiley men bare se om de forælder til din hvalp har det godt så har den lille det også godt... Held og lykke med den smiley
    potedask fra oz

• #8   10. maj 2006 Min dejlig Frede
    Det handler vel ikke om folk har ondt i røven.
    Men vel fordi det er en meget udsat race hhvad ang sygdomme og man har nogle erfagninger man vil dele så andre ikke kommer ud for det man selv har været ude for.
    Jeg har netop købt et sted hvor jeg så forældre og alligevel viser den ene arvelige/medfødte sygdom sig efter hianden, og ved flere hunde derfra har det samme som Ozzy.
    Så fordi man se forældrerne er man ikke sikker desværre.
    Håber du forstå mit synspunkt.

• #9   10. maj 2006 Jeg er enig i at det er undersøgelsesværdigt. Om end ikke andet så fordi enhver tvivl må slettes fra dit sind før du vælger at købe.
    Der er intet galt i at høre hvorfor avleren ikke længere er medlem, og det kan jo sagtens være at der slet ikke er noget at komme efter. Du skylder bare dig selv at være sikker i din sag.
    Mht at have ondt i r*ven, så er hunden ikke bedre fordi den har en stamtavle. Det er et spørgsmål om de garantier man som ejer er sikret ved medlemskab. Dem har du ikke i dette tilfælde, derfor er du nød til selv at undersøge disse ting.

Jeg håber dog for dig og hunden at det hele ender godt.
    smiley

Kommentér på:
fransk bulldoghvalpe fra Ålborg

Annonce