578 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
fransk bulldoghvalpe fra Ålborg fransk bulldoghvalpe fra Ålborg
Ja heldet var ikke med os sidste gang, så vi er på den igen
Vi har fået kontakt til en mand i Ålborg med franske hvalpe uden papirer, begge forældre har dog FCI-tavler.
Grunden til at hvalpene ikke har fået, er fordi han ikke vil have dem DKK, pga. dårlige erfaringer.
Han lyder meget oprigtig, begge forældre kan ses, og han vil se os an, inden vi kan få hunden hjem.
Er der nogle der har erfaringer med ham?
(må man egentlig nævne navne i indlæg?)
Håber på lidt hjælp
0 synes godt om
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.568
... synes det lyder mærkeligt at han ikke vil have tavle på hvalpene når forældrene har... i det fleste forbund er det da vidst også ulovligt at avle dyr uden tavle på dyr med tavle...?....
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 213
Synes det lyder rigtig det de andre siger.
Jeg synes også du skal undersøge det nærmere.
Jeg har også et par gange købt hunde af folk der virkede oprigtig, hvor der bagefter viser sig ikke at holde.
Ikke fordi jeg siger han ikke er det jeg kender jo ikke manden.
Men jeg ville da ønske jeg havde undersøgt det inden , istedet for her bagefter at være bagklog.
Men held og lykke med det :-))
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 33
Prøver at ringe til DKK og DRU senere, og hører om de kender manden.
Er det ikke kun de to kubber der har franske?
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 33
feb 2006
Vil lige sige de ikke så flade Fransk kan altså også får vejrtræningsproblemmer, det fandt vi ud af.
En sundhedsatteest siger ikke meget synes jeg, jeg ville høre om du kunne får en evt. købsaftale men 2 års garanti for arvelige og medfødte fejl da de jo viser sig senere og uden den står man meget meget dårligt.
Ved der er et forbund der også har fransk finder det lige.
feb 2006
DHL hedder det.
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 335
potedask fra oz
feb 2006
Det handler vel ikke om folk har ondt i røven.
Men vel fordi det er en meget udsat race hhvad ang sygdomme og man har nogle erfagninger man vil dele så andre ikke kommer ud for det man selv har været ude for.
Jeg har netop købt et sted hvor jeg så forældre og alligevel viser den ene arvelige/medfødte sygdom sig efter hianden, og ved flere hunde derfra har det samme som Ozzy.
Så fordi man se forældrerne er man ikke sikker desværre.
Håber du forstå mit synspunkt.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Der er intet galt i at høre hvorfor avleren ikke længere er medlem, og det kan jo sagtens være at der slet ikke er noget at komme efter. Du skylder bare dig selv at være sikker i din sag.
Mht at have ondt i r*ven, så er hunden ikke bedre fordi den har en stamtavle. Det er et spørgsmål om de garantier man som ejer er sikret ved medlemskab. Dem har du ikke i dette tilfælde, derfor er du nød til selv at undersøge disse ting.
Jeg håber dog for dig og hunden at det hele ender godt.
fransk bulldoghvalpe fra Ålborg