{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Sætter hunden til at jagte hestene? {{forumTopicSubject}}

Jeg var der heldigvis ikke selv, men her de seneste to dage er der en mand der åbenbart har synes vores heste trængte til lidt motion.

Vi har marker der ligger ud til vejen, og derved også tilgængelig for hunde at kravle under.
Manden sætter så sin store hund til at jagte vores heste. Hestene begynder selvfølgelig at løbe. Hvilket ikke er smart da vi altså har drægtige i flokken der ikke må udsættes for stress. Udover det kan hunden jo finde på at bide hvis en af hestene nægter at flytte sig. [ og hestene kan slå hunden ihjel, men i dette tilfælde er jeg ligeglad ]

Dette gør han på hver mark, og vi når desværre ikke at få fat i ham da han er i bil.
Dagen efter ser nogle opmærksomme naboer at han er på vej ned igen med sin hund, og en af dem fra stalden når at få fat i ham.
Dertil svarer han. " Jeg synes bare jeres heste trængte til lidt motion, det gør jeg også med mine egne heste.. "

Da jeg fik det afvide var jeg ved at gå ud af mit gode skin. Han kan da på ingen måde tillade sig at sætte sin hund til at "motionere" vores heste.

Så hvis han nu kommer igen, hvad kan man så gøre ved det? skyde hunden eller ? Politiet kan ikke gøre noget ved det..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sætter hunden til at jagte hestene?
  • #1   13. nov 2010 Du kan vidst medele ham at næste gang hunden kommer ind på jeres mark bliver den skudt, så må du vidst godt skyde den bagefter hvis han gør det igen. MEN jeg er ikke sikker. Mener bare at have hørt at hvis man har advaret om det ja så skal ejer tage sig af problemet og holde hunden i snor.

• #2   13. nov 2010 Du sætter et notits i lokalavisen..

Når den er udkommet med en bemærkning om, at enhver løsgående hund der bliver set på jeres marker vil blive skudt - så er det lovligt for en jæger at skyde hunden.

Det er svineri ud over alle grænser; hunden kan ikke gøre for den har så dum en ejer - og et eller andet sted er det jo trist det er den der ender med at lade livet... Men kan ejeren den vej lære at omgåes egne og andres dyr med respekt, så er det i mine øjne det hundeliv værd.

• #3   13. nov 2010 Du må ikke skyde hunden, men det er vel en sag for politiet..

Min gamle hest havde sparket hans hund i hovedet. Men det er noget forbandet svineri smiley

• #4   13. nov 2010 sådan en idiot...
    tror jeg havde meldt ham.... og sat ekstra stødhegn op....

• #5   13. nov 2010 ja det er en skam jeg ikke har min gamle plag.. Hun havde smadret hunden..
    Men han var der heldgivis ikke i dag..

• #6   13. nov 2010 råb til ham at hvis han ikke holde hunden ude fra jeres jord bliver den skudt... hvis man sætter en annonce i avis om at fremede dyr på grunden vil blive skud, er det lovligt... jeg ville gerne skyde den... har selv haft hest og hader når folk ikke har styr på deres dyr...

• #7   13. nov 2010 Meld ham, hunden indtrænger på privatgrund

• #8   13. nov 2010 Jeg ved selv min får skæld ud når han begynder på at ville jagte dem. Både for hans og hestens skyld. Han er blevet sparket en gang af min egen fordi han suser forbi hans bagpart, heldigvis ikke hårdt, men han har lært af det.
    Og jeg undgår helst at have min løs når der er heste bundet udendørs.

Så jeg forstår ikke at manden selv har heste smiley

• #9   13. nov 2010 Hvor ville det være godt, hvis du eller andre havde mulighed for at filme ham og hundene, når de render ind til hestene. Så er der beviser og det burde politiet tage sig af.

Det med at skyde dyr efter advarsel mener jeg dog kun gælder for katte, men er ikke sikker. Prøver lige at se om jeg kan finde noget i loven om det.

Men hvor er han dog en hjernedød idiot. Hvad han gr med sine egne dyr kan næsten være lige meget men han skal kraft stejleme ikke komme og tro han skal lade sine hunde "motionere" dine heste. Sikke dog et modbydeligt og indskrænket menneske. Jeg får lyst til at slå sådan en klaphat- meget meget hårdt! smiley

• #12   14. nov 2010 han er jo splittergal

• #13   14. nov 2010 Du kunne evt. foreslå ham at komme og motionere min shetlænder, så garanterer jeg at hunden nok skal lære lektien. smiley

• #14   14. nov 2010 Nu er det jo desværre vigtigt, at huske, at det ikke er hundens skyld, at den har en total hjernedød ejer.:-(
    Jeg ville evt få fat i regnr på bilen. Hvis han kommer igen. Bare så man ved hvem han er. For uanset hvad ville jeg ringe til politiet.

• #15   14. nov 2010 synes det er strangt det han gør . arme heste ..

men synes også det er forkert at skyde hunden . for i bund og grund er der jo ikke hunden der har skylden , den gør jo blot det den har fået besked på af sin ejer . så hunden skal straffes for at gøre noget den har fået besked på .
    jeg ville nok true manden med noget andet fks gøre noget ved hans bil eller andet .

• #16   14. nov 2010 teknisk set er det et RIGTIGT dårligt råd - for gør man det, så er det en selv der står med problemer om trusler, hvis politiet bliver blandet ind i det.
    Hvor truslen om at skyde hunden - ja det er jo så lovligt, såfremt man har advaret om det først.

• #17   14. nov 2010 1. meld det til politiet og sig at du vil sætte en annonce i avisen at den bliver skudt hvis den viser sig på grunden igen.

2. Sæt annoncen i avisen og advar ejeren af hunden.

3. ....Ja det kommer jo an på om den viser sig på grunden igen.

Kommentér på:
Sætter hunden til at jagte hestene?

Annonce