{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.197 visninger | Oprettet:

Hunden trækker. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg håber der er nogle her der kan hjælpe mig lidt.

Jeg har en dejlig lille blandingshund på lidt over et år. Hun er sød og nem indenfor, men så snart vi kommer ud bliver hun en djævel uden lige.

Hun trækker og hiver og ALT andet er bare mere spændende end mig. Ser hun noget, kan hun lugte noget eller ja, nogle gange ved jeg egentlig ikk hvad filan hun gør det for, så går hun totalt i selvsving. Hun piver og hyler og springer op og ned, trækker i snoren, bliver ved med at trække selvom jeg står stille og der er intet der hjælper.

Har prøvet:

At kalde på hende, hun er ligeglad. Og det er uanset om jeg har godbidder af alverdens slags med (som hun vil gøre alt for herhjemme), pivdyr, bolde osv. Det rager hende en meter.

At vende om, hun løber bare med, men fokus er stadig på det vi går væk fra.

At stå stille, hun bliver stående i stram snor, løber ud i snoren og forsøger at "kravle" fremad. Ellers kommer hun hen og sætter sig ved siden af mig. Der sidder hun så et sekund og så begynder hun at flejne ud.

At skælde ud, hjælper intet.

Jeg har før i tiden sluppet hende af og til, med resultatet at hun skrider når hun møder noget spændende. Dufte, fugle whatever. Hun kommer tilbage når HUN vil, jeg kan kalde og kalde og kalde. Derfor bliver hun ikke sluppet mere.

Har for nyligt købt en haltigrime, og den virker da fint, når vi går i byen. Men er vi ude at gå tur i skoven bliver hun bare tvær når den strammes. Hvilket jo er logisk nok. Desuden synes jeg det er den nemme løsning, da man lidt slipper for at arbejde med selve problemet i hvorfor hun trækker.

Jeg er godt klar over at hun trækker fordi der er noget hun gerne vil. Men hvordan lærer jeg hende, at hun altså ikke får lov til det, bare fordi hun hiver afsted med mig.

Hun er en blanding af rhodesian ridgeback, labrador, rottweiler og doberman.

Jeg håber denne tråd kan holdes i en pæn tone.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden trækker.
  • #3   22. dec 2013 Ulla M: Da jeg fik hende boede jeg sammen med min x i hans hus. Han havde en dalmatiner. Der var have som de kom ud i. Jeg havde regnet med en masse ting, som blev lavet gevaldigt om da vi gik fra hinanden.

    Men jeg har faktisk aldrig gjort mig nogle overvejelser om hvad jeg ville bruge hende til. Jo, gåture og hygge. tricks og træning. Jeg bor nu alene i lejlighed. Går som regel med hende i 1-1½ time om eftermiddagen, vekslende mellem strand, hede og skov og nogle små ture. Jeg leger og træner tricks.
    Det er nok ikke den rigtige racer jeg har valgt, men sådan er det NU. Det kan jeg ikke gøre noget ved længere, derfor søger jeg svar til hvad jeg kan gøre NU, ikke hvad jeg burde ha gjort for længe siden.
    Jeg går ikke til træning med hende, men har planer om at gøre det snarest i det nye år. Jeg er lige flyttet, så er ved at finde ud af hvordan og hvor henne.

    Annette: Problemet er at hun ikke giver kontakt. Hun kunne ikke være mere ligeglad med mig når vi er ude at gå tur, og jeg ved ikke hvordan jeg skal få hendes opmærksomhed.
    Godbider hjælper, så længe der ikke er noget mere spændende. Men det er jo der problemet kommer. Når hun ser eller lugter noget, så VIL hun bare efter det. Og hun er bragende ligeglad med alt. Jeg har stået og sprællet og hoppet og danset og sagt mærkelige lyde. Det virker også fint, lige indtil der er noget mere spændende.

    Og igen, jeg er rigtig meget godt klar over, hun ikke er den nemmeste blanding. Men nu har jeg hende, og hun skal ingen steder. Jeg elsker hende og hun er den mest dejlige, kærlige og glade hund, herhjemme.

    Da hun var lille havde vi tit hende og min x's dalmatiner fri når vi gik ture ved stranden osv. og hun kom tit hen til mig og lige tjekkede op. Efter hun er blevet mere selvstændig gør hun det ikke.


  • #5   22. dec 2013 Tak for svar. smiley

    Ud og motionere når den bliver ældre? Det forstår jeg ikke helt.

    Jeg har forsøgt med godbidder som hun ELSKER! Hun har desuden altid mad stående fremme, da hun spiser når hun er sulten, og sagtens kan styre det. Hun gider ikke spise, når hun får maden på en anden måde. Jeg har haft meget besvær med at få hende til at spise, og det fungere på den måde vi gør nu. Hun er i rigtig god foderstand, langt om længe. Hun var lige til den tynde side da jeg fik hende, og det første stykke tid.

    Når jeg træner med hende herhjemme, indenfor, gør hun ALT for en godbid. Hvis jeg sidder stille lidt for længe uden at give en kommando, laver hun alle de tricks hun nu kan, bare for at få en godbid. Så det er ikke fordi hun ikke gider dem. Hun gider dem bare ikk når vi er ude.

    Har forsøgt med spor, foder på græsplænen osv. Hun er skide ligeglad.

    Hun har en kong, jeg fryser foder ned i marvben, dem gider hun ikk rigtigt. Hun har sådan en lyserød væltepeter med foder i, den var mægtig sjov det første stykke tid, men hun gider den ikke mere, efter vi er flyttet. Nu står den bare.

    Jeg tænker måske at jeg går for lidt med hende?? Eller at hun skal stimuleres mentalt på en anden måde. Hun er lynhurtig til at lære tricks, jeg løber bare tør for idéer.

    Men ja, planen er også at vi skal starte til træning.


  • #6   22. dec 2013 Siger skam heller ikke du skal af med hende. Men hun og du ville have godt af at gå til noget træning. Det har alle hunde og fører godt af. Og hvis du venter længe nok på hun kigger på dih så skal hun nok gøre det. Men prøv at undersøge noget klikker det er super godt. men sørg for at være lidt sjov pg træn ikke for mange gentagelser. Og masser af mental træning:-D hun bliver ikke træt af en gåtur

  • #7   22. dec 2013 Annette H: Tak for svar.

    Det vil jeg prøve. Har bare lidt svært ved at finde på mental træning som hun ikke bliver rigtig hurtigt træt af. Men er ved at google nu smiley


  • #8   22. dec 2013 Hun har jo ligesom ikke nogen grund til at have kontakt med dig. Hun er mæt og indtil nu har du været kedelig, alt andet end dig er mere spændende.

    Fjern hendes mad. Hun skal ikke have mad til at stå fremme hele dagen.
    Fra det øjeblik du har fjernet maden får hun ikke mere at spide andet end det du giver hende når i laver noget sammen.

    Tag et penalhus eller en lille toilettaske eller selskabstaske. Put hendes mad ind i den.
    Sæt en lang line i hunden (sporline)
    Lad hende snuse til tasken, åben den og lad hende tage en mundfuld ud af tasken.
    Luk tasken og kast den og prøv på at få hende til at hente den.. Når hun kommer med den, så åbner du og lader hende spise en enkelt mundfuld og fortsæt.
    Det eneste mad hun får for eftertiden er på den her måde.
    Gidder hun ikke, ja så er der ikke mad den dag.( Hun dør ikke af ikke at få mad i et par dage.)
    Dette træner du hver eneste dag, du må gerne træne det flere gange om dagen.
    Når det kører rigtig godt, så kan du fortsætte uden line.

    Hvis du er konsekvent nok, så garanterer jeg at denne model virker. Hunden vil blive fikseret på dig.




  • #10   22. dec 2013 Inden jeg læste det her, har jeg taget maden fra hende. Hun får ikke længere mad i sin skål, men enten i et marvben (det er selvfølgelig ikke hele rationen) som spor eller i hendes den der væltepeter. Ved ikk hvad den hedder. Den kan stå, og så skal hun vælte den rundt for at få maden ud af et lille hul.

    Ligeså snart jeg tog maden fra hende i dag, blev hun interesseret. Da jeg satte den lyserøde fætter ned til hende, begyndte hun straks at spise.

    MEN... problemet er ikke med kontakten derhjemme. Der er den super fin. Så jeg skal give hende maden når jeg er ude og gå tur eller hvordan? Det er KUN når vi er ude hun ikke interessere sig for mig. Med mindre hun ligger og sover selvfølgelig.


  • #12   22. dec 2013 for at få kontakt ude, så gør som skrevet i #8

Kommentér på:
Hunden trækker.

Annonce