{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
797 visninger | Oprettet:

Hunden trækker! {{forumTopicSubject}}

HJÆLP!
Hvad skal jeg gøre?- min hund trækker helt vildt når jeg går med ham. Vi har prøvet næsten alt. Også det der med at stoppe op og få kontakt til hunden, men det er som om han glemmer det igen lige bagefter, også gisper han nærmest efter vejret når vi hiver ham tilbage igen. Puha, ville bare ønske den hund kunne gå pænt ved siden af ligeså stille!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden trækker!
  • #1   31. jan 2007 http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3003

    Kig evt der...

    Du får intet ud af at hive hunden tilbage *smil*

    I skal opbygge en god kontakt og derefter skal du vedligeholde den ved at være spændende og posetiv.


  • #2   31. jan 2007 Gud ja, den med kiksen ved brystet, det lyder faktisk som en meget god ide alligevel.. Det må jeg da lige prøve i morgen! Tak smiley

  • #3   31. jan 2007 Håber du kan bruge det =)

    Husk at træne det i intervaller, hunden kan ikke holde tålmodigheden til KUN at træne lineføring i 1 time ; )


  • #4   31. jan 2007 Nej selvfølgelig ikke smiley

    Det er også helt utrolig. Det er min far, der træner med ham. Og det er altså til tider 2-3 timer om dagen (men ikke så meget mere, efter min far fik meget arbejde), men at den hund ikke kan gå ordenligt, det er mig en gåde smiley


  • #5   31. jan 2007 jeg har samme problem, men har altid en godbid med enten mellem tænderne eller i hånden, når vi går ture træner vi plads, gå plads, gå pænt, så der fri leg og så træner jeg sit,dæk,bliv og så igen leg og så går vi hjemad uden at træne en skid og som regel trækker hun ikke på vejen hjem.

    men hun får MANGE godbider, hjemme træner vi som regel kontakt, ved at jeg sætter mig ned, med en godbid i hver hånd og armene strakt ud, hun sidder foran mig og hver gang jeg siger hendes navn skal hun kigge på mig istedet for på godbiderne, gør hun det får hun en godbid,
    det gør at når jeg kalder kigger hun på mig også når vi ude og gå


  • #6   31. jan 2007 Mit forslag: når hunden trækker, vend straks om og gå den anden vej, når hunden er ved dit ben, klik-godbid - trækker igen, vend om, ved benet klik og godbid.
    Den metode har jeg fået anbefalet af hundetræner og den virker. Jeg klikker træner, den er mere præcis og måske også noget nyt for din hund.
    Det kan godt være at I ikke når mange meter frem på din gåtur, men bare trækkeriet holder op så er det jo ok.
    håber at du kan bruge det til noget.
    held og lykke...


  • #7   31. jan 2007 Bare så du ved det, det kan altså godt tage dage - uger og nogle gange måneder at få vendt hunden helt af med trækkeriet, så ikke lade sig afskrække fordi det ikke lige virker efter 3 forsøg.

  • #8   31. jan 2007 miss Fich : jeg giver dig helt ret, det er ikke gjort på en eftermiddag....

  • #10   31. jan 2007 Hver gang din hund trækker.. vender du om og går den anden vej.. og det skal du blive ved med.. til sidst fatter den nå det er ikke den der bestemmer det er dig..
    det virker ikke med det samme.. men efter et stykke tid gør det.. og det hjælper.. ;o))


  • #11   31. jan 2007 Det der med at sige plads ødelægger efter min mening plads kommandoen.....
    Nej enten stopper man op og går først når man har kontakt med hunden, eller vender om hver gang hunden trækker


  • #12   31. jan 2007 Men jeg er så også af den holdning at hunden skal have lov til at snuse.
    Men ja den hurtigste metode er den med plads, men jeg vil hellere bruge længere tid, og ha en hund der synes gåturen er sjov


  • #13   31. jan 2007 Mange tak for alle jeres kommentarer! smiley
    Og ja, ved godt det ikke lige er noget man kan få hunden til at stoppe med over et par gange, så nu må vi bare igang herhjemme smiley


  • #14   31. jan 2007 Jeg har nu talt lidt med vores moder, som siger at hun har haft prøvet det hele.. Både det med at vende om og gå den anden vej, og det med en godbid for at få kontakt, det hjalp ikke!? smiley

  • #15   1. feb 2007 Tildw- jo jo:-) det kommer......altså vi har trænet intensivt i 2mdr, og det er næsten på plads nu. Men han trækker stadig hvis der er noget spændende

  • #16   2. feb 2007 Okay, må vel bare blive ved smiley

Kommentér på:
Hunden trækker!

Annonce