6.054 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Stirre i øjnene. Stirre i øjnene.

Hej...

<Håber i kan hjælpe mig lidt, jeg har søgt end masse på nette men synes ikke jeg blev meget klogere.

Min hund stirre mig i øjnene, en intens stirren, jeg slår selvfølgelig blikket væk, for ved at en hund kan føle sig udfordret ved det.. Hun virker ikk sur, og gør det os hvis man leger med hende men lige så vel hvis du siger nej til hende når hun gør noget hun ikk må.

Jeg må ærligt indrømme at jeg normalt ikke stirre hunde i øjnene. Men hun fanger mit blik og fast holder det. Jeg skal vel fortsætte med og slå blikket væk ? skal siges hunden er ny. Derfor ved jeg ikke endnu hvor jeg helt har den. Bare det med den fanger mit blik sådan der kan gøre mig lidt urolig. Mange tak på forhånd.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stirre i øjnene.
  • #1   15. nov 2010 jeg kigger min hund i øjnene altid smiley hehe

• #2   15. nov 2010 Min hund kigger da også mig i øjnene? "Her"-så sætter hun sig foran mig og kigger mig i øjnene. "Plads", så går, eller sidder, hun pænt ved min venstre side og kigger mig i øjnene osv..

• #3   15. nov 2010 Balto stirre også helt vildt intenst på mig flere gange om dagen.. Så leger vi stirre leg hehe.. Jeg kigger ham i øjnene og det er der aldrig sket noget ved... Han gør det som regel når han vil lege eller have opmærksomhed fordi han keder sig... jeg har godt hørt at man aldrig må kigge en hund i øjnene, men jeg kender min hund godt nok til at vide hvorfor han gør det og at der ikke sker noget ved det.. Men jeg ville ALDRIG gøre det med en fremmed hund!!!

• #4   15. nov 2010 Jeg har erfaring med, at når min hund holder øjenkontakten er det fordi han vil opnå noget smiley enten vil han ud, lege eller have hundekiks....

• #5   15. nov 2010 Og ja som Rænne siger, så skal hunden kigge dig i øjnene ved kontakt jo...

• #6   15. nov 2010 okay, og tak smiley altså det gør jeg os når vi træner. men i kender nok det der med en intens stirren, den har os prøvet på at dominere mig, ved at parre når vi leger. så ved ikke om det er for og finde ud af hvor den er i herikiet...

• #8   15. nov 2010 Hunde læser rigtig meget i vores kropssprog og ansigstmimik, så det betyder ikke noget at han stirrer

• #9   15. nov 2010 Hvis hun dominere dig så er det bare med meget hurtigt at fortælle hende at det vil du overhovedet ikke finde dig i.... Og ja den intense stirren kender de fleste af os vist, og som sagt så er det bare for at få opmærksomhed... Jo mere du kigger væk jo mere vil hun nok forsøge at få din opmærksomhed... Hun vil jo nok bare gerne lege eller gå tur eller noget smiley

• #10   15. nov 2010 Er overhovede ikke bange smiley men som sagt det er en ny hund, er det ikke lige det man springe ud i med og stirre tilbage, kender slet ikk dens grænse.. Og nu går jeg os til hundetræning. selvfølgelig skal den vide jeg bestemmer. men jeg har ikk haft den mere end i et par dage. og har bare aldrig prøvet at en hund stirre som den gør. smiley

• #11   15. nov 2010 Jeg har heller aldrig oplevet en hund der stirre som Balto gør, men det er nu meget sjovt.... smiley

Jeg synes nu godt man kan tillade sig at vise hunden hvem der bestemmer... Men det er jo nok smag og behag hvordan man gør tingene...

• #12   15. nov 2010 Helt så rigtigt, nok bare mig der er for pivet.. smiley vil helst ikke få hunde til og føle os utryg ved os. smiley Jeg satte hende os på plads da hun gjorde det. og rigtigt mange tak for jeres svar.. Bil bare gerne forstå den udtryk og høre jeres erfaring.. smiley

• #13   15. nov 2010 Der gik nu noget tid før jeg lærte at forstå min hunds signaler og udtryk... Så det skal nok komme... Men det hindrer dig ikke i at sætte hende på plads og træne hende, hun kan jo ligeså godt lære det fra starten af, hvad hun må og ikke må...

• #15   15. nov 2010 Maj-Britt:
    Det gør man eksempelvis ved at sige nej og/eller vende ryggen til/ ignorere... Og så sige det lidt konsekvent, med en fast tone.... Nytter jo ikke man siger nej mens man griner og kæler med hunden....

• #16   15. nov 2010 Mine stirre når de vil opnå et eller andet smiley Oftes mad eller gåtur.

• #18   15. nov 2010 Natasja:
    Hehe ja selvfølgelig... Gik ud fra det er indlært korrekt selvfølgelig.. ellers kan det jo være ligemeget...

• #20   15. nov 2010 Da jeg er medlem af hjemmeværnet og det er der jeg har tænkt mig og bruge hunden skal den nok få træning og aktiviring nok.. men inden jeg begynder vil jeg gerne den føler sig tryg her og ikke presser den lige for starten af.. indtil den kender os og vores rutiner. det må være en stor omvælding for en hund nok i den føste tid vil jeg mene. så det bliver nogen gode gå ture og og det normale træning indtil videre.

• #22   15. nov 2010 Maj-Britt:
    Måske, men jeg vil nu mene at det giver blandede signaler til hunden hvis man kæler og gør noget godt for den samtidig med man fortæller den, at det den gør er forkert.... Men sådan er vi jo forskellige smiley

• #25   15. nov 2010 Maj-Britt:
    Det ved jeg ikke, der er jo altid forskellige måder at gøre det på og forskellige måder for hundene at reagere på afhængig af hunden selv... Den metode du beskriver der ville ALDRIG fungere med min hund... Nu forstår han jo et nej så jeg råber jo ikke ad ham eller noget, men siger bare kontant nej, så forstår han det og stopper og så er det ude af verden... Jeg behøver ikke kæle ham eller noget, det ser jeg ingen grund til... Han forstår jo pointen og stopper med det samme...

• #34   15. nov 2010 så når hunden ligger på ryggen er den dermed underkastet og man er lederen?? Den tror jeg nu ikke på..
    Min tæve og jeg leger ofte "mosle-lege" på et tæppe eller i seng/sofa og da ender hun nogen gange på ryggen mens jeg kilder hende på maven smiley
    Lidt ligesom at efterligne hundeleg. Det tror jeg absolut ikke, hun opfatter som at jeg dominerer hende. Så ville hun da ikke opfordre til den slags leg, hvis ikke hun synes det var sjovt?
    Så jeg tror altså ikke, dine hunde tror det handler om dominans. Måske en underlig form for leg..

• #42   15. nov 2010 At en hund knurrer og(ellers snapper ud efter en er da det første signal fra sin hund om at man har overskredet dens grænser og har ikke en dyr med alfa at gøre, hvis man derefter som reaktion smider hunden på ryggen er det da først den mister tilliden.
    Ærgeligt at misforstå sin hund så meget.

• #43   15. nov 2010 Tja.. Jeg har også Rottweiler...
    Og den strideste, jeg har haft, er hende, jeg har nu..
    Hannerne har slet ikke været i nærheden af hende her, men jeg vælger mine kampe med omhu.. Og lægge hende på ryggen har jeg aldrig gjort. Det virker meget bedre at ignorere hende. Til tider får hun skæld ud, f. eks. i dag, da hun var efter katten.

• #44   15. nov 2010 Og med "kampe" mener jeg selvfølgelig ikke at være fysisk smiley
    Psykologi fremfor magt, virker fint på hende her.

• #45   16. nov 2010 Jeg stirrer Bella i øjnene hele tiden .. Så stikker hun tungen op i næsen på mig, hvis jeg ikke dækker den til hurtigt nok ..

Den hund burde hedde "Snaske" ..

Kommentér på:
Stirre i øjnene.

Annonce