{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.021 visninger | Oprettet:

Jer med mundkurv.. {{forumTopicSubject}}

Efter den nye hundelov er kommet, har jeg naturligvis mundkurve på mine hunde når vi går tur. Men jeg har et spørgsmål..

Jeg har nu 4 gange inden for de sidste 14 dage mødt personer der luftede deres hunde, hvor jeg var virkelig bange for at det skulle gå galt..

1 gang en ung pige med en amstaff og en ambull (uden mundkurv) - de var fuldstændig ustyrlige og hun var nødt til at gå ind i en fremmeds have for at få styr på dem..

Og 3 gange en lille gammel dame med en KÆMPE Skt. Bernhard som hun virkelig har svært ved at holde..

Jeg er begyndt at tænke på hvad pokker jeg dog gør, hvis nu en af de her ustyrlige hunde får revet sig løs og ryger i flæsket på mine hunde? De er jo fuldstændig pacificeret når de har mundkurve på??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jer med mundkurv..
  • #1   19. nov 2010 Den frygt har jeg også ..

Men min tanke er at sparke den fremmede hund så hårdt som over hovedet muligt .. Og i værste tilfælde (selvom det nok er en dårlig idé tage mundkurven af Zia)

• #2   19. nov 2010 Laura: Ja der er vel ikke rigtig andre muligheder... Men hold op hvor jeg synes det er ubehageligt.. smiley

• #3   19. nov 2010 Hov ., fik skrevet lidt volapyk , men udover og sparke hunden ku jeg godt finde på og tage mundkurven af hende .. Jeg ville ikke bryde mig om at hun var helt forsvarsløs .. smiley

• #4   19. nov 2010 Anja: Jeg er 100% enig.. Loven skal overholdes! Blev også så ked af at se hende trunten med de 2 listehunde uden mundkurve.. smiley Hun kunne ikke holde sine hunde, så det skulle ikke undre mig om det går galt en dag..

• #6   19. nov 2010 Har selv tænkt peberspray, men så igen - det er jo også forbudt... Så ku jeg ligeså godt ta mundkurven af hundene jo.. smiley

ØV hvor jeg syntes det er røv-hamrende træls!!

• #9   20. nov 2010 Der er bare delte meninger om en peberspray virker ordenligt på hundene...

Så en engelsk udsendelse hvor politiet brugte andet middel, da de sagde at en peberspray var mere eller mindre nytteløs på en hund

Så er der lige det faktum at en peberspray ikke er skide præcis og svær at ramme rigtig med

• #11   20. nov 2010 Jeg vil mene, mundkurv eller ej, at det er vores ansvar som ejere at sørge for vores hunde ikke kommer til skade. Kræver det så at man skal sparke, slå eller smide en anden hund væk, så må man gøre det. Oftest er det jo heldigvis ikke nødvendigt at skulle bruge vold.
    Peberspray´en ved jeg ikke helt om jeg tror på. Inden man får fundet den frem i lommen, kan der være sket langt værre ting end hvis man bare greb ind fra starten.

• #12   20. nov 2010 Kunne sagtens sætte mine "følelser" til side og losse en anden hund, hvis det handlede om at redde min egen.....

• #15   20. nov 2010 Tak for alle jeres råd.. smiley

Jeg er bestemt heller ikke tilhænger af at skulle udøve vold på andres hunde, men står valget mellem det - eller at mine bliver overfaldet så er valget ikke så svært...

• #17   20. nov 2010 Søren: Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan det må være at have en lille hund, der bliver mødt af farlige muskelhunde..:(

Er bare bange for at denne lov, kun har ramt de muskelhunde der IKKE er farlige.. smiley Vil vove at påstå at dem der putter mundkurv på deres hunde, det er dem der i forvejen havde styr på deres hunde... smiley Sørgeligt!!

• #18   20. nov 2010 Maria *Kiki & Elvira* Jeg er overbevist om du har ret! Den nye hundelov rammer kun os der i forvejen tager vores ansvar som hunde ejere seriøst og ikke lader vores hunde være til gene for andre. De farlige af hundene, dem hvor ejerne er ligeglad eller ligefrem provokere deres hunde til at være aggresive, tja de render stadig med deres hunde uden snor og uden mundkurv. De har aldrig taget de danske love eller andres sikker hed særlig højtideligt og gør det stadig ikke smiley

• #20   20. nov 2010 Jeg går altid med peberspray.. Den er dog ikke decideret rettet mod andre hunde, men har den på mig..

Kan godt være at alt for mange tyr til vold, men møder jeg en løs aggressiv hund, med en debil ejer der ikke fatter noget, vil jeg ikke tøve med at lade det gå ud over hunden. ja, det er ikke hundens skyld, men det hjælper ikke at rette sig mod ejeren - så sidder vedkommendes hund jo stadig fast på ryggen af min!:.

Min plan i tilfælde af overfald, er at bruge linen til at kvæle den angribende hund. Først vil jeg selvfølgelig prøve at skræmme den væk, evt. se om et los i brystet eller et gok i nødden kan gøre det, men virker det ikke må den kvæles.. Er nok også bedre for lokalsamfundet..

• #23   21. nov 2010 hav en deo eller lille hår spray med de er ikk ulovlige men gør stadig nas for en hund og få i øjne min venindes amstaff blev os overfaldet mens den havde mundkurv på og hun kunne ikk gøre andet end og få dem skildt ad men hendes hun blev self. skambidt uden den kunne gøre noget

Kommentér på:
Jer med mundkurv..

Annonce