{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Dyrenes beskyttelse..? +2spørgsmål.. {{forumTopicSubject}}

Godaften alle sammen..
Er der nogle af jer der har efaringer med at have fået en hund fra dyrenes beskyttelse..?
O
gså lige to spørgsmål jeg har funderet lidt over..
1. Hvilken en hunderace har brug for mindst motion. (Jeg tænker ikke på de der mikrosmå hunde, men mere brugshunde eller hvad man kalder dem:)
2. Er det rigtigt at Boston terrien er den hund der prutter mest i hele verden.?:D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrenes beskyttelse..? +2spørgsmål..
  • #1   21. nov 2010 Min far har lige fået en dejlig dejlig tæve derude fra på 2½ smiley Du kan se hende på min profil Akeela

• #2   21. nov 2010 Hvis man får en hund fra et internat skal man gøre sig klart at hunden kan indeholde ting som man først opdager når man har haft den lidt tid, det kan være både gode og mere problematiske ting.

Hvad kan i tilbyde en hund af motion og aktivering i dagligdagen?

• #3   21. nov 2010 Vi har en hund der er lidt doven i det, men jeg kunne godt tænke mig en ny og lidt mere aktiv og klog hund, men det er mest mig der har det sådan, men jeg ved ikke om jeg vil have en hund fordi jeg skal måske på efterskole om 3 år og hvis jeg køber mig en helt ung hvalp ville den nok kræve rigtig meget og der ved jeg ikke om resten af min familie har lyst til, derfor overvejer jeg en ældre hund fra dyrenes beskyttelse, der bare har brug for at få nogle gode sidste år sammen med mig.
    hvad synes i og er der nogle racer der er meget aktive lige til det sidste..? smiley
    Jeg ville tage hunden med mig over alt og den ville ikke lide af mangel på motion og kærlighed, men den skal jo også kunne holde til det, selvom den er gammel. er virkelig i tvivl om jeg er for egocentret og bare ikke kan give en hund det den behøver eller hvad..?

• #4   21. nov 2010 Kovo er fra spøttrup internat i nordjylland.. hvad præcis vil du vide?

I øvrigt så synes jeg du skal gøre op med dig selv om du vil have hund nu eller tage på efterskole og få hund efter (jeg synes du skal tage på efterskole bagefter da efterskole kun er noget jeg kan anbefale). Jeg synes ikke det er vildt ansvarligt at bestemme sig for at få hund hvis man overvejer at tage væk fra den i 1-2 år..

• #5   21. nov 2010 Line N
    Okay jeg vil gerne vide om du har haft andre hunde og hvordan Kovo er i forhold til evt. den du har haft.
    Hvordan er Kovo sammen med andre hunde.?
    Hvad race/racer..?
    Hvordan er Kovo i sind:?
    Er du glad for at du købte hund på et internat?
    Har der været nogle problemer med da du fik den..?

• #6   21. nov 2010 Vores bston prutter meget sjældent, men vi barfer også og jeg fra mine boxere som fes meget da de fik tørfoder, at efter at de bliver barfet prutter de stort set ikke!

• #7   21. nov 2010 Hehe okay..
    Jeg synes bare at have hørt et eller andet sted at de prutter enormt meget..:D

• #8   21. nov 2010 Line Frederikke

Okay jeg vil gerne vide om du har haft andre hunde og hvordan Kovo er i forhold til evt. den du har haft.
    * Jeg har ikke haft min egen (eller i mit hjem) men jeg er kommet meget i hjem med hunde og har trænet og passet for andre (mine forældre ville aldrig have jeg fik en så måtte jeg jo gå andre steder for at få opfyldt det behov)
    Overordnet er han ikke anderledes end enhver anden gennemsnits hund. Det skal dog siges at han stort set intet kunne da vi fik ham hjem. Udover at han stort set var renlig og kunne næsten være alene hjemme (han havde lidt problemer med begge men jeg vil æde min gamle hat på at det var pga. stress over at skifte omgivelser igen). Så han har fået en del træning og har lært en del. Der vil self altid være nogle ting - men det er lige så meget et racekendetegn som har noget at gøre med hans tidligere historie at gøre

Hvordan er Kovo sammen med andre hunde.?
    * Kovo er god sammen med andre hunde. De fleste hunde kan "rage ham en høstblomst", han har det fint med dem men viser ikke kæmpe interesse i dem. Han er dog meget glad for hans anden mors forældres husky. Han kan også godt lide hunhunde. Dominerende hanhunde er et NO-GO! Men det har nok lige så meget at gøre med at han har alfa adfærd.
    Kovo er MEGET madbeskyttende - jeg har lært ham at vi kan tage ting fra ham - fordi det skal være muligt.. men andre hunde de må i hvertfald ikke så skal han nok sige fra.

Hvad race/racer..?
    * Jeg er ikke 100% på hvad du mener her? Altså Kovo er en Husky blanding? - vi kan ikke helt finde ud af hvad og om han overhovedet er. Husky er han helt sikkert da hans adfærd passer helt ind i racestandartens.

Hvordan er Kovo i sind:?
    * Kovos sind er FANTASTISK! Han Elsker mennesker. Han elsker opmærksomhed og at blive nusset men han kan også hvis det er nødvendigt ligge alene og hygge med sig selv en "hel dag". Han har dog det ene minus at han ikke rigtigt gider lege - og det synes jeg altså er sjovt smiley - tror ganske simpelt ikke han nogensinde har lært det.. Dog er hans Hotdog Pivedyr af og til en undtagelse.

Er du glad for at du købte hund på et internat?
    * JA!! Vi købte hund fra internat fordi vi netop ville have en lidt ældre hund fordi vi har den alder vi har og ikke regnede med at skulle bo sammen for evigt (go figure vi har jo begge vores egne liv - og ja han er jo en delehund) Vi valgte Dyrenes beskyttelse fordi vi ville gøre en god gerning og hjælpe en hund som havde haft et svært liv og fortjente en happy ending. Det skal så siges at fordi Kovo er 7 år gammel ca. så var vi altså de eneste der ville have ham! og det på trods af at han er vildt smuk og helt vild dejlig.

Har der været nogle problemer med da du fik den..?
    * Faktisk så forventede vi at få en hund hjem som havde nogle afgørende problemer (han var trods alt endt hvor han var) - men vi blev helt vildt positivt overrasket. Kovo er en god hund - han har lært en del kommandoer - og stjæler ikke fra bordet mere (hvilket han jo aldrig havde lært han ikke måtte)

Kig hans historie i hans profil - så forstår du måske lidt mere om ham smiley

Kommentér på:
Dyrenes beskyttelse..? +2spørgsmål..

Annonce