Grr dumme hund {{forumTopicSubject}}
Jeg skrev igår at Milo er i udfasen af teenagealderen.
Åbenbart ikke nok..
Nu her mens kæresten og jeg står og bager julesmåkager, så kan vi høre kæmpeknase inde fra stuen.
Bange anelser.. Min kæreste går så derind og finder???
Milos tænder i vores træværk under det ene store vinduesparti...
Fantastisk med bidemærker sådan et sted, og ikke synderligt godt for hans mave..
WTF? Nu må det snart stoppe.
Han er 1 år og 2 måneder, det kan da ikke blive ved..
Lige nu her, mens jeg sidder i sofaen, så mente han da også lige at han skulle over på sofabordet.. LIGE VED SIDEN AF MIG!
Han bliver trænet hver dag, har allerede været ude på tur 3 gange i dag i indtil videre 1 time og 10 min., har haft aktivitetslegetøj, og sågar et nyt stk. legetøj i dag.
Han har ellers været rolig sådan nogenlunde og så gør han det her??
Er det bare teenage-krampetrækninger, eller kan der ligge andet bag?
PS det er lidt svært at fjerne vinduespartiet ud af hundens rækkevidde, da det hænger fast på huset
og jeg vil ikke sætte ham i bur :o)
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.796
Ellers ja tålmodighed.. Men er jo svært når hunden ødelægger huset
dec 2009
Ok det ville jeg så mene var lige i overkanten hvis han også får aktivering derhjemme... Vores får ca 1-1½ times gåtur om dagen plus lidt træning, søgning eller anden aktivering herhjemme og han har stort set aldrig ødelagt noget andet en en pude og et par snørebånd.... Heller ikke da han var teenager... Jeg tror man skal passe på ikke at overdrive aktiveringen... Men det er jo bare min holdning...
Jeg synes stadig det ville være en bedre løsning at tage ham med jer så I kan holde øje med ham og han føler han er med i dagligdagen og ikke bare ligger og keder sig alene...
sep 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 7 Emner: 344 Svar: 2.084
altså for meget "aktiv" aktivering kører dem op i stress niveau, istedet for at få dem til at blive trætte.
så det er bedre at køre dem mentalt trætte (søg, tænkeaktiviteter), end aktiviteter med høj stress faktor
er der andre der har hørt denne teori?
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.085
dec 2009
Lige præcis... Ved leg og motion har jeg også hørt og læst at hunde kan blive stresset... han er simpelthen overstimuleret...
Derfor skal han have noget mere mental træning i stedet for en masse gåture og leg...
Pinky:
Som sagt så bliver de ikke rigtig trætte af en masse lange gåture, men af at bruge hjernen/næsen, så han skal hellere aktiveres mentalt end med lange gåture. Med flere og flere lange gåture kommer han abre i ebdre og bedre form og kræver dermed mere motion før han kan falde til ro...
Jeg er ikke ekspert, men det er hvad jeg har læst og hørt andre eksperter fortælle..
dec 2009
Jo jo, men hvis hun samtidig går megt med ham OG træner så får han efter min mening måske også alt for meget input på en dag... Gå 1 time, træn/søg eller anden mental aktivering 15-30 min... Lyder måske af lidt lidt, men jeg synes det lyder som om han får alt for meget og derfor skal lidt på "afvænning" hehe...
dec 2009
ja meget.... Man må jo prøve sig lidt frem og se hvad der fungerer.. Der er jo ingen facitliste til sådan noget hehe...
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 387 Svar: 2.739
Vi har fået lagt fast program af adfærdsbehandler for nogle mdr. siden fordi han stressede.
Han får omkring 1½ times gåtur hver dag I ALT. Træning hver dag, både på turen, og hjemme eller på andet areal. Aktiveringslegetøj hver dag, og 2 x fodersøg på græs hver dag.
Så han får mere mental stimulering end motion. Han skal nemlig ikke overstimuleres, for mere vil have mere. Og det er ikke sundt.
Han har været rolig hele dagen ellers, men syntes så lige at han skulle det er til aften.
Og han ødelægger ikke alt, slet ikke. Han har gnavet i en del ja hehe, men har ikke gjort det i så laaang tid.
Jeg troede virkelig det var overstået, så jeg er så skuffet lige nu
Men det går vel over. Håber jeg...
jan 2010
Og nu ligger min puttegris og sover i sin kurv
dec 2009
Men som Louise siger kan det jo også "bare" være teenageadfærd... Kan man da håbe, så går det forhåbentlig over igen
dec 2009
jan 2010
Men da vi fik Milo kiggede folk også bare på ham og sagde "han er så skøn, men der er meget arbejde i ham. Om 2 år har i en fantastisk hund" jow tak..
Han er en skøn hund, og han holder mig jo i gang
jan 2010
Og jeg stoler jo på det vi har fået af vide.. Ellers står det skidt til
Men det virker, ingen tvivl. Lige i dag gik det så galt desværre.
dec 2009
okt 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 383
Kan lige se det for mig....ha ha ha
Griner stadig:):)
jan 2010
Milo får lov til at snuse så meget han vil og så længe han vil. Det er jo nemlig for hans skyld.
Eneste undtagelse er når vi træner plads self :o)
Og han har virkelig også været træt igår, for han faldt pladask om i sin kurv da den kom ind i soveværelset, og han rørte overhovedet ikke på sig da jeg kom i seng.
Så jeg tror (og håber) at det bare var teenagetilbagefald
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 202
Det er bare med at have tålmodighed med de kære små ;b
Grr dumme hund