{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.030 visninger | Oprettet:

ikke sulten... SCHÆFER- hjælp os! {{forumTopicSubject}}

Mine forældre af en tæve på 8år, hun har aldrig været den stort spiser. Hun er utrolig aktiv. Bekymringen kommer så nu, fordii hun hat tabt sig, tabt sig så meget at man næsten kan se hver en knogle. Hun er langhåret, så man ser det ikke med det blotte øjne, men når man klapper hende, så er det knogler man klapper.
Hun har ikke orm. Og kommer årlig til dyrlægen.
Dyrlægen rådte mine forældre aktiv foder med meget fedt, samt lakse olie... Men nej tak.

De har prøevet følgende mærker.
Royal Canin scæfer.
Eukanuba Deli care joint.
Eukanuba large breed.
Pro Pac senior Large Breed.
Brit Care Activiti.

Hun nipper til det, og går.

Hvad skal jeg råde mine forældre til, hvordan kommer hun til at tage på?

-De vil ikke barfe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ikke sulten... SCHÆFER- hjælp os!
  • #1   22. nov 2010 barf?

• #2   22. nov 2010 Barf= de ønsker ikke at råfoder.

• #3   22. nov 2010 Jeg synes hun skal igennem et ordentligt dyrelægetjek for det der tror jeg ikke på er normalt vi har selv en schæfer på 10 år og han begyder da også og se lidt ranglet ud men slet ikke som du beskriver. Jeg tænker allergi eller måske noget med lever, nyre.

• #4   22. nov 2010 barf TØRFODER kunne være en mulighed og vil anbefale Wolfsblut

• #5   22. nov 2010 En lille smule sovs på maden. Mon så ikke den ryger ned.

• #6   22. nov 2010 Står hendes mad fremme altid?

• #7   22. nov 2010 Der er en gruppe herinde for småtspisende hunde - det kan være, du kan drage nytte af den.

Jeg har selv haft en schæfer, der havde noget, der lignede spisevægring. Hunden var hele sit liv meget slank - en voksen hanschæfer på 28-29 kilo fylder ikke meget i landskabet.

Det vi gjorde var at lade hunden have mad tilbudt døgnet rundt. Dertil kommer at vi lokkede den til at spise ved at blande alskens gode sager i - alligevel spiste den aldrig hver dag. Han fik i øvrigt halv voksenfoder halv hvalpefoder.

Det, man skal huske på at kigge efter om hunden er glad og livlig og aktiv. Det KAN være at hunden bare regulerer sin vægt så det passer til den.
    Er hunden ikke på nogen måde påvirket af at være meget slank, så er det nok ikke så nødvendigt at gøre noget ved det.

• #8   22. nov 2010 De putter altid noget på, sovs, lever stykker etc.

HNun får mad to gange dagligt - manden bliver fjernet når hun har spist, eller nippet til det.

• #9   22. nov 2010 bland det med tun, leverpostej og ris. ´Da Nala var lille ville hun hellere ikke spise, så købte vi ko mave til hende, og det elskede hun..

• #10   22. nov 2010 Bland lidt leverpostej i dens tørfoder, så vil jeg love dig, at den spiser det. Ellers fejler den helt sikkert et eller andet...

• #11   22. nov 2010 Så er jeg overbevist om at den fejler et eller andet... smiley

• #12   22. nov 2010 Matilde, der ER bare nogen hunde, hvor den der med at fjerne maden virker stik modsat hensigten.
    Vores hund spiste kun om natten, når der var fred og ro. Så derfor var hans mad til rådighed om natten.

• #13   22. nov 2010 Jeg ville glemme alt om dyrt tørfoder ...... hunden er 8 år.... hvorfor ikke give den noget den kan tage på af....
    Ris...bøffer... frikadeller...fisk...kødboller........eller bare hvad i selv spiser......... ( uden krydderier selvfølgelig )...........altså ganske almindelig menneskemad............. eller måske kan hunden lide vådfoder ?

Jeg mener det vigtigste er hunden tager på....... så kan man måske senere tilsætte lidt af det " sunde tørfoder " .
    Jeg er sikker på , hunden ikke kommer til at lide af vitaminmangel af den grund............. held og lykke med det ....:O)

• #14   22. nov 2010 Vådfoder vil jeg fraråde der er ingen næring i det er 95 % vand

• #15   22. nov 2010 Nu snakker jeg ikke om KUN 100% vådfoder...... men til at blande i de andre ting.... , som jeg nævnte... :O)

• #16   22. nov 2010 NITTIB: Okay smiley

• #17   22. nov 2010 Jeg vil også sige vådfoder og det skal hun nok tage på af..

• #18   22. nov 2010 tak - jeg siger det videre til mine forældre smiley

• #19   22. nov 2010 Vil os anbefale Wolfsblut :O)

Er selv ejer af en meget meget småt spisende schæfertæve, hun har siden juli kun fået mad en gang dagligt, da hun slet ikke spiser det hvis det bliver tilbudt to gange. Hendes mad står fremme hele tiden, det nytter ikke at fjerne det.
    Jeg er begyndt at fodre om aftenen da hunden virker mest sulten der.
    Hun får fast hver dag et frosset kødben med noget lækkert i. Så jeg sikkert på hun har fået lidt i løbet af dagen, tit putter jeg os en smule tørfoder i.
    Hun kunne sagtens gå en hel dag uden mad før jeg ændrede det til det her.

Efter jeg ændrede taktik spiser hun faktisk fast en gang om dagen, næsten smiley

• #20   22. nov 2010 Vi havde det samme problem med vores Golden på nu 2 år. Han var så tynd at jeg, når vi gik på gaden, blev kaldt dyremishandler og andre være ting, men lige meget hvad jeg gav ham, gad han ikke spise! Heller ikke frikadeller, sovs osv...
    Nå men en dag tabte jeg noget laks på gulvet og han kastede sig over det, så jeg købte ARION Laks & rice som han bare elsker
    Nu blander jeg det med ARION Performance sådan 50/50 og han har taget 7 kg på på 1/2 år
    Måske der er noget som hun er helt vild med, i kan fodre med enten som våd el. tør foder.

• #21   22. nov 2010 En anden ide:

Lad hende selv finde maden rund omkring i huset og haven, det er sjovt og kan trikke hendes lyst til at spise mere. men jeg advare det er et være svineri c,")

I kan også prøve at fodre flere gange om dagen, 3-5 gange!
    Hunde har nemmere ved at ta på hvis de får mad ofte, i modsætning til os menesker. og omvendt hvis en hund skal tabe sig fodre man 1-2 gange

Kommentér på:
ikke sulten... SCHÆFER- hjælp os!

Annonce