{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig ånde hos hvalp...
  • #1   23. nov 2010 Er han ved at skifte tænder?

  • #2   23. nov 2010 Hvilket foder får han?

  • #3   23. nov 2010 Ja, det er han og har tænkt på om han kan have dobbelt tandsæt, så det evt kostet et besøg hos dyrlægen...

  • #5   23. nov 2010 De fleste hvalpe stinker, når de skifter tænder...;0)

  • #6   23. nov 2010 Royal Canin til små hunderacer og vores mad...

  • #7   23. nov 2010 Mine andre hunde har ik haft dette problem. Hans mund er så lille at jeg ikke engang kan få en baby tandbørste i munden på ham. De får masser af div godbiddet også dem der skal være tandrensende....

  • #8   23. nov 2010 royal canin er et godt foder...

    jeg synes du skulle lade være med at give ham jeres mad, for han har ikke brug for det...

    ved så ikke om det kan give dårlig ånde...

    giv ham noget han kan tygge og gnave i, som også renser hans tænder... evt. de der skind-stænger man kan købe. de koster kun 8-10 kr for en pakke med 15-20 stykker smiley


  • #9   23. nov 2010 På vores små hunde Chi`erne og PK`erne osv. der kan man med fordel bare komme lidt gaze rundt om fingeren og fjerne plak fra tænderne, selvom det kun er der hvor man kan komme til ;o)
    for ja det ER meget svært i de små munde, men bare at man får fjernet lidt så hjælper det jo på lang sigt.
    Det med stanken er helt sikkert pga. tandskiftet, det er der tråde om hver anden dag herinde ;o))) hvilket jo er logisk med alle de nye hundeejere som kommer til, og det er da skønt at de spørger om råd så vufferne får et bedre liv.
    Håber flere læser med i denne tråd som også tænker aha skal vapserne også ha "børstet tænderne" det er vigtigst for de små racer, da de har svagere tænder end store hunde.

    Men Held og Lykke med forsøget, min nuværende chi er 10mdr. og jeg prøver stadig at få lov...uden held.. :o(


  • #10   23. nov 2010 Forresten du må da kunne se om hans hvalpetænder bliver siddende når de nye kommer frem, ellers så lad ham gnave i en tyggepind men du holder fast i den anden ende, så kan du se ind i munden på ham om der er "dobbelt tænder" det har de små desv.også ret tit, og ja så skal man ned hos dr.dyr og ha dem fjernet under narkose.
    Kan du ikke selv se tænderne på den måde jeg omtaler, så lad dr.dyr kigge på ham, de ved hvordan man får kigget efter. *Ss*


  • #11   23. nov 2010 Uha, det er ikke kun på de små det er svært at få lov at børste tænder, skulle jeg hilse at sige ;o)

  • #12   23. nov 2010 Hahaha, nope, Grynet, det ved jeg godt, nu tænkte jeg mere på pladsmanglen hos de små,
    Mine 2 store vil heller ikke ha børstet dem mere, og det er nu at de har nået den alder hvor de har brug for det, da de er ved at få tandsten. "de er 6½år søstrene"..de syntes at det var sjovt da de var yngre, skøre piger. *Ggg* ;o))


  • #13   23. nov 2010 den eneste hund jeg børstede tænder på (fordi jeg tænkte over det) var Buller, som er på min profil...

    han ELSKEDE det simpelthen. havde tandbørst og tandpaste på en hylde i køkkenet (en nips-hylde), og lige så snart han så, jeg tog hans tandbørste og tandpasta strøg han ind og satte sig pænt ved siden af sofaen og ventede på, at jeg kom ind (selvom afstanden kun var ca 5-6 m, så kan i selv regne hans fart ud smiley ), og han åbnede munden og gumlede og slikkede og smaskede om den stakkels tandbørste...

    han elskede det simpelthen... men jeg startede også da han ikke var så gammel smiley


  • #14   23. nov 2010 Julius er 1½ år og jeg er først lige begyndt på tandbørstningen nu......... BIIIIIIG MISTAKE ;o)

  • #15   23. nov 2010 Jeg synes alle hundehvalpe har dårlig ånde.. det må være noget i deres foder, og så fordi de skifter tænder

  • #16   23. nov 2010 Det er forståeligt at de får dårlig ånde når madresterne sætter sig fast under de løse tænder.
    Men jeg lige til at tænke på hvordan jeg fik lært min første Chi at børste tænder, han fik den som "legetøj" når vi sad og legede drejede jeg børsten rundt i munden på ham, hvilket han syntes var alletiders, han ville bare bide i børsten, jeg brugte godt nok ikke tandpasta, men det kan kun ha virket bedre end ingenting. ;o)))


Kommentér på:
Dårlig ånde hos hvalp...

Annonce