{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Dårlig ånde hos min bichon havaneser {{forumTopicSubject}}

Jeg har en skøn bichon havaneser på 1 1/2 år.
Han får tørfoder i mærket Acana (Grøn pose)
Nu siger jeg ikke, at det er fordi han får det mærke, at han får dårlig ånde, men jeg tænker om jeg skal prøve noget nyt, om det kunne kunne hjælpe.
Har i nogle forslag til hvilke mærke tørfodder jeg skal prøve ? Det må ikke farve hans mund.

Jeg børster hans tænder, så godt jeg kan.
Han får tyggeben, som han har stor glæde af.
Jeg håber at i kan komme med nogle gode bud ????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig ånde hos min bichon havaneser
  • #1   1. jun 2019 Lad dyrlægen lave en tandrensning og få gennemtjekket om en af dem er flækket og om der er tandkødsbetændelse.

  • #2   1. jun 2019 Hunde bør ikke have dårlig ånde. Jeg ville få tjekket dens tænder hos dyrlægen.

  • #3   1. jun 2019 Jeg har lige fået et tand tjek og dyrelæge siger at alt er fint. Jeg skal bare blive ved med at børste hans tænder.

  • #4   1. jun 2019 I den alder burde der ikke være grund til dårlig ånde og når tænderne lige er tjekket ville jeg prøve et andet foder ja.
    VÆr sikker på han ikke kan komme til sådan noget som bæ osv som virkelig giver stinkeånde.

    I forhold til foder ville jeg blot prøve noget der er anderledes sammensat men til at komme til. Efter nogle uger burde du kunne se en forskel i ånden hvis der er grunden.
    Ha evt i baghovedet om den dårlige ånde kommer fra maven hvis han bliver utilpas. Så må du reagerer på det. Os selvfølgelig hvis et simpelt foderskifte intet gør.


  • #5   2. jun 2019 Har du prøvet noget mundskyl til hunde? Somme tider skal der lidt mere til end tandbørstning. Måske du kan kombinere begge.

  • #7   2. jun 2019 Dårlig ånde. Det er ikke råddenskab han lugter af. Det er af fodderet, det er den lugt der bliver hængende hos ham.
    Han har god appetit, rør sig meget, fin afføring.

    Hvilken tørfodder kan i anbefale. Det er jo en jungle. Det må bare ikke farve han hvide hård rundt om munden ?


  • #9   3. jun 2019 Tak jeg vil prøve at få en smagsprøve til ham

  • #10   3. jun 2019 Bare lige et OBS: Kronch er (mig bekendt) lavet af opdrættet laks, altså hvor fiskens farve er noget der tilsættes fiskens foder. Derfor vil lyse hunde blive rødlige i pelsen af det foder. Skal lyse hunde have laks, skal det være vilde laks, som har naturlig farve.

  • #13   3. jun 2019 Jeg er ikke sikker på at farve i foderet kategoriseres som tilsætningsstoffer. Og det grå på en ruhår, kan næppe sammenlignes med en bomuldstot.

    Men det er jo op til TS om det er en risiko der er værd at løbe. Personligt synes jeg da at lyserøde hunde er zzzzzøde smiley


  • #14   3. jun 2019 Tak alle sammen.
    Jeg vil prøve at finde noget nyt fodder og være opmærksom på alle de andre symptomer smiley


  • #15   3. jun 2019 Nå, men jeg har så også googlet.

    Kødet på de opdrættede laks er i begyndelsen grå-hvidt. Defor tilfører opdrætterne farvestof, astaxanthin, gennem foderet.

    Astaxanthin er en stærk antioxidant, der findes i alger og marine dyr, og som laksen også har brug for.

    »Anvendelsen af ??astaxanthin er heller ikke et problem. Japanerne ønsker meget rød fisk, så derfor tilsætter man ekstra meget af farvestoffet til de fisk, der skal eksporteres til Japan. Men det er alligevel indenfor grænseværdierne.«


    Saxet herfra: https://videnskab.dk/naturvidenskab/hvor-sundt-er-opdraettet-laks

    Så farvestoffer er naturligt, og derfor ikke et tilsætningsstof, og bliver derfor heller ikke deklareret som sådan.

    Og så den her: https://www.dn.dk/nyheder/undga-at-spise-opdraettet-norsk-laks/

    Når jeg læser noget så klamt, er jeg glad for at hverken mine hunde eller jeg spiser fisk smiley Og hvis Kronch er lavet af norske laks fra opdræt, så tænker jeg ikke at det er noget der taler produktet op.


  • #16   4. jun 2019 Er jeg den eneste der tænker at en rødlig bichon ville være ret cool smiley

Kommentér på:
Dårlig ånde hos min bichon havaneser

Annonce