{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Fedtet og kedelig pels {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har nu i ca. 1 mdr. givet min Sille lidt Lakseolie hver-/hver anden dag fordi hun havde tør hud/skæl og hårene på øverste del af ryggen var ligesom stive og lidt fedtet.

Det har hjulpe en smule så nu kommer der huden ikke så tør og pelsen "strid/stiv" men den er stadig ligesom grå og fedtet.

Jeg var ved dyrlægen for ca. 1 mdr. siden da hun og Bonnie skulle vaccineres. Han sagde hun havde en blank og fin pels + huden så sund ud.
Han sagde dog også at hun godt kunne få en anden pels efter hun fik hvalpe i august.

Men hvad gør jeg for at slippe af med det kedelige grå/fedtet look hun har langs ryggen (ikke på siderne.)

Jeg fodre med Arion hvalpefoder til småhunde.
Jeg har badet hende i noget godt shampoo og det virker også 1-2 dage.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fedtet og kedelig pels
  • #1   24. nov 2010 Jeg synes der er meget forskel på hvordan ens hund fungerer på de forskellige fodermærker. Måske du skulle prøve at skifte til et andet mærke og se om ikke dette hjælper?

    Mine får skæl og fedtet hud af lakseolie så det bruger jeg ikke
    *S*


  • #3   24. nov 2010 Hvis hun har fået hvalpe i august i år, tror jeg det er grunden. Det er helt almindeligt, at tæver ( i hvert fald i pelsracerne) smider hele pelsen og starter forfra efter et kuld. Alle mine har haft en periode, hvor de ser forfærdelige ud - nærmest totalt skaldede. Trøsten er at de efterfølgende sætter den smukkeste pels.

    Men når hvalpene er 3 - 4 mdr. forventer jeg at tæverne ser herrens ud, ligemeget hvad jeg fodrer med.

    Så jeg råder til at tage det stille og roligt og se tiden an.


  • #5   24. nov 2010 Jeg er enig med Lene... Dog vil jeg tilføje at hunden måske får for meget lakse olie hvis pelsen er fedet...

  • #6   24. nov 2010 1000 tak for jeres svar smiley

    Jeg vil så trappe lidt ned på Lakseolien og ellers have tålmodighed smiley
    Trøster mig stadig over en af mine hvalpekøber - Sally's mor, roste Sille for hendes flotte blanke pels smiley

    Jeg fodre med hvalpe foder fordi jeg jo har beholdt en hvalp, Bonnie (læs terrorist..!) De spiser af samme skål som altid står fuld (de overspiser nemlig ikke *ss*)

    Sille er også den slanke type så det gør intet at hun får lidt sul på sidebenene *gg*


  • #7   25. nov 2010 lakseolie skal gives hver dag, i den mængde der står på til hunden .. ellers virker det ikke optimalt

Kommentér på:
Fedtet og kedelig pels

Annonce