{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Er det synd? {{forumTopicSubject}}

Jeg bor hjemme ved mine forældre sammen med min hund og deres 10 årige schæfer. Han er jo ved at være gammel og kroppen er ikke hvad den har været det ikke altid han vil med ud og gå på aftenturen men nogen gange tager jeg ham med alligevel for når vi først er ude virker det som om han nyder det. Han er sund og rask han er bare ved at være gammel og stiv. Er det synd at jeg tager ham med nogen gange selvom han ikke virker som om han gider?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det synd?
  • #1   24. nov 2010 På morgen og eftermiddags turen vil han hellere en gerne med

  • #2   24. nov 2010 Virkeligt ingen der vil fortælle mig deres mening? Det første gang jeg har oplevet der ingen svar er kommet med det samme?

  • #3   24. nov 2010 Han skal vel ud under alle omstændigehder..

  • #4   24. nov 2010 Martin: Ja men vi har også en have så når jeg ikke tager ham med så lukker mine forældre ham i haven mens jeg er ude med kashmir

  • #5   24. nov 2010 Jeg ville , hvis det var mig der havde en ældre træt hund , lytte meget til dens energiniveau og indrette turene efter det.

    Min gamle Freia himmelhund tussede meget den sidste tid hun levede og det havde vi det fint med.

    Prøv bare at samenligne hunden med en ældre mand og så tænk

    - hvad har han mon lyst og energi til lige nu , dagene er jo ikke ens

    og så vil du finde svaret der.


  • #6   24. nov 2010 Bertil AKA Simba: Problemet er at han nogen dage på trods af de 2 gode ture vi går om dagen opfører sig krudtet som om han ikke har været nok ude og så når vi skal gå så gider han ikke. Det de dage hvor jeg tager ham med alligevel. Han opfører sig stadig som en unghund på mange måder smiley derfor det er lidt svært for mig og han nyder det også når vi først kommer ud. Men han har altid kommet farende når man tager remmene det gør han ikke om aftenen ret tit mere

  • #7   24. nov 2010 jeg syntes , at han viser fint overfor dig hvad han vil , når han ikke kommer når remmene bliver taget frem.
    der ville jeg nok så bare nøjes med en lille bitte tur og så ellers glæde mig over de ture hvor han er krudtet

    nogen dage er der energi og andre dage ikke


  • #8   24. nov 2010 Bertil AKA Simba: Når han ikke gider og jeg tager ham med alligevel bliver det også kun en kort tur på 15 min. Ja gør han måske men kender ham bare så godt og i alle de år vi har haft ham viser han en bestemt adfærd hvis han ikke synes han har været nok ude og den adfærd udviser han nemlig nogen dage og vil så alligvel ikke med ud. Men tror bare at jeg gør som jeg gør nu tager ham med hvis han virker krudtet hvis ikke for han lov at blive hjemme. Hehe. er bare helt bange for han når vi er gået bliver ked af det. ved godt man ikke må tillægge dyrene følelser på den måde men kan ikke lade være at have lidt dårlig samvittighed

  • #9   24. nov 2010 Jeg ville nøjes med morgen og eftermiddag og så ellers bare en tissetur i haven til aften, hvis han ellers er glad og veltilpas

    Han er jo en ældre herre smiley


  • #10   24. nov 2010 jeg kan sagtens forstå dit dillema , men måske handler det så om , at give ham lidt stimulering indendørs som ikke kræver det helt store bevægelse af den ældre herre

    der er mange gode måder du kan lege med ham på

    f.eks kan du :

    - lægger små godbidder i et håndklæde som du lægger sammen mange gange

    - sætter pølsestykker fast på et tørrestativ som han så skal nippe af

    - lægge små godbidder i en skål vand som han så skal fiske op

    eller købe nogen af de fine spil fra Nina Ottesen

    for det lyder da som om , at hans hjerne stadig har brug for udfordring , men at det er hans gamle krop der er træt


  • #11   24. nov 2010 Rene: Det er han skam man kan ikke mærke på ham eller se på ham han er ti år udover at han nu ikke altid vil med ud og gå om aftenen.
    Her er et billede af ham fra efteråret
    http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=56589
    Synes stadig han er ligeså smuk som for 5 år siden smiley


  • #12   24. nov 2010 det har du helt ret i han er

    en lækker smækker ældre herre , som bare skal nyde sit otium sammen med sin familie


  • #13   24. nov 2010 Bertil AKA Simba: Han bliver stimuleret på eftermiddags turen bliver der både leget, trænet og han får lov at løbe løs smiley
    Uhh. ville så gerne have fingre i de spil synes bare de ret dyre. Har tænkt på bare at lave dem selv mange af dem er jo ret simpelt lavet i træ. Men kunne godt være man på de dage lige skulle gemme lidt godbidder ude i haven til ham. Men det bliver så min tjans. Mine forældre forstår ikke helt hvor vigtigt det er at stimulere en hund rigtig. De tror ofte den tur i skoven med lidt træning osv. er nok. Men det afhænger jo af hunden smiley Min far er sommetider lidt gammeldaws


  • #14   24. nov 2010 http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=26589


    prøv at se denne fine film af min dejlige himmelhund Simmer og evt. vis den til dine forældre

    ps. tjeck tiden han er om at løse opgaven


  • #16   24. nov 2010 Bertil AKA Simba: Det var han sej til :). Hehe. ved bare vores schæfer ville vælte den på hovedet og tygge i den. Har ind imellem fyldt en flaske med godbidder det fatter han ikke en brik af han tygger bare flasken i stykker smiley Til gengæld er han god til andre ting som f.eks. fodersøg det han helt vild med. Men nu hvor der er sne kan vi ikke gøre det udenfor og indenfor ville det kræve vi lukker min hund fra da han vil prøve at tage al maden og ikke lade den gamle få. Men har set sådan et nina ottesen tæppe med flere folder i til godbidder det tror jeg godt han ville kunne lide. Men synes bare det er dyrt for noget så simpelt smiley Tror bare vi fortsætter som nu og så laver jeg lige noget ekstra med ham de dage hvor han trænger til det

  • #17   24. nov 2010 Pia


    du er skisme da inde på noget der smiley
    havde slet slet ikke tænkt i den retning , men kan da lige nu huske , at min gamle Freia også havde et dårligt syn til sidst og kunne ikke så godt lide mørket



  • #18   24. nov 2010 Pia: Det ikke fordi han er utryg det jeg helt 100 på han har aldrig været bange for noget som helst. Desuden er der også mørkt når vi går morgen turen smiley

  • #19   24. nov 2010 Bertil - Hvor har du købt den henne og hvad kostede den??

    Min holdning er at ældre hunde har godt af at blive rørt og stimuleret, self. ikke i de helt store mængder, men efter hvad han kan holde til.

    For en del år tilbage blev jeg spurgt af mine gudforældre og jeg ville passe deres 13år gamle golden, som havde gigt. Jeg sagde ja og fik en hund hjem som ikke gad at rejse sig og desuden var han blevet så tyk af manglende motion. Jeg lagde en motionsplan og kostplan for ham på den første dag. Da de kom om hentede ham 14 dage senere var det en gamle herre med overskud og en masse energi der kom dem i møde. De tog ham til dr. og han havde faktisk tabt sig på de 14dage.

    Desværre blev han aflivet 4 mdr. senere da han til sidst var blevet så overvægtigt at han ikke kunne komme op.


  • #20   24. nov 2010 Sanne og sofahunden: Ja jeg tænker også at det godt han får rørt sig men det gør han nu så rigeligt på de 2 andre ture så tror ikke det noget problem. Og han er ikke tyk heldigvis da smiley

  • #21   24. nov 2010 Har ikke læst alle svar, men jeg ville kun tage ham med når han selv ønsker det, han er jo en ældre herre og måske han er træt og uden energi om aftenen.

    Han ser dejlig ud smiley


  • #22   25. nov 2010 Nu som medløber DKK snob: Gør jeg nok også og hvis jeg tager ham med nogen dage alligevel så bliver det en kort tur. Ja han er super dejlig

Kommentér på:
Er det synd?

Annonce