{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det synd
  • #1   30. jan 2011 Vi har ikke prøvet et hundebur, men vores hund er på vores store badeværelse, når hun er alene hjemme. Vi har lavet alene-hjemme-træning og hun kan i lange perioder være i hele huset eller dele af huset og SÅ pludselig har hun ædt noget af en væg eller dørkarm. Så nu er det konsekvent badeværelset, der er alene-hjemme stedet og der er vand og hundepude og en glad hund, der ligger sig på sin pude, når vi skal hjemmefra.
    Et rum kan også være en løsning, men synes det er forsøget værd med alene-hjemme træning. Måske i et mindre areal af huset - et stort område kan være svært at overskue og kan skabe utryghed.


  • SuHo
    SuHo Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 406
    #2   30. jan 2011 Tja så kan jeg jo sige, at der er frataget den så mange af dens behov at den er i fangenskab. Det er uanstændigt for et dyr at leve i fangeskab.

  • #5   30. jan 2011 Lær hvalpen at være alene hjemme en gang for alle og drop buret : )

    Go' træningslyst


  • #7   30. jan 2011 jeg kan godt følge alle jeres råd.
    linda han elsker sit bur, så ved ikke om det skulle prøves.

    maj-britt jake føler sig rigtig tryg ved bur og elsker og være der inde


  • #8   30. jan 2011 Vores bruger det også som hule og hyggested... Når Lope synes det er sengetid står hun selv og venter på, at få lov at komme derind i alle hendes tæpper...;0)

    Det skal så siges, at hun kun er der om natten og ikke hvis de skal være alene hjemme....


  • #9   30. jan 2011 Jeg er ikke fan af bure for at løse alene-hjemme eller renlighedsproblemer. Men da jeg hentede Funky var hun i et stort bur de første par uger hvis jeg tog ned og handle eller de på anden vis skulle være alene et par timer. Dette kom sig af at Nova udviste meget lidt forståelse for at lære hende tingene pædagogisk. Der var afregning ved kasse et. Og jeg synes ikke der skulle læres grænser når jeg ikke var hjemme. Når jeg var hjemme var de sammen, og efter et par uger var reglerne sat og der har aldrig været problemer siden.

  • #10   30. jan 2011 Kan ik lige se hvad problemet er i et hundebur i hjemmet, det vel ik værre end hvis de er i bur i bilen under en længere køretur.... nu har vi godt nok ik vores i bur i hjemmet men jeg ville da så absolut intet problem have med at smide dem i et hvis de ik kunne finde ud a at være alene hjemme uden at lave ulykker...

    Kender flere der har deres hunde i bur når de er alene, og deres hunde ELSKER deres bure, det jo deres egen lille private hule...


  • #11   30. jan 2011 Vi har købt et stort bur til Mulle..
    i har prøvet mange forskellige ting, uden held. Han står simpelthen og piver og hopper op af døren, og kan slet ikke finde ro. Og man går selv og er nervøs for hva han nu har lavet når man kommer hjem.
    Efter at vi har købt buret er der ingen problemer. Han er ikke så glad for at komme derind, men vi har optaget det og han piver ikke eller noget. Han lægger sig bare til at sove.
    Jeg synes personligt at det er bedre at han er i et bur hvor han ikke bliver stresset, end at han skal stå og hoppe op af en dør i 6 timer..
    Ved godt at der er mange der synes at det er synes at lukke dem ind i et bur, men det er for vores vedkommende dem bedste løsning.. smiley


  • #12   30. jan 2011 Vi bruger bur til Dino, til trods for at vi har lavet alene hjemme træning (holdt fri de første 3 uger efter hans ankomst). Men han har desværre en forkærlighed for at kradse i vores vægge i gangen, så flere steder har vi store huller i pus'en og det er død ærgeligt.
    Han måtte også på et tidspunkt opereres og have fjernet en spytkirtel som var inficeret - tror det var pga. al den pus. Det har vi IKKE lyst til at skulle igennem igen.
    Han kan også finde på at kradse i væggen når vi er hjemme og f.eks. bare lige smutter i bad.
    Og han bliver aktiveret !
    Jeg synes ikke det er ideelt og håber meget at når han er blevet ældre og voksen, at vi kan undvære buret.
    Men det er den løsning vi har måtte ty til for ikke at få både huset ødelagt og for at undgå flere tilklotninger/infektioner af spytkirtler.
    Så vi har købt det største bur vi kunne opstøve, hvor der er RIGELIGT plads til ham. Han er meget glad for sit bur og går ofte selv derud og lægger sig.


  • #13   30. jan 2011 Glemte at skrive - så snart at vi finder tyggeben og godbidder frem til at skulle hjemmefra, er han den første der løber ned og ind i sit bur. Så tror såmænd ikke han er så ked.

  • #15   30. jan 2011 Jeg synes det er for nemt at være hellig og bare at slynge ud, at den skal lære hjemmetræning. Det er bare ikke lige nemt i alle tilfælde og så må man desværre prøve andre alternativer og i nogle tilfælde er det så altså et bur.
    F.eks. alle mine andre hunde har lært alene-hjemme-træning og har fungeret fint med at være alene hjemme uden at ødelægge eller være ulykkelig, men lige Dino er det bare ikke lykkedes helt endnu eller det tager i hvert fald bare længere tid.


  • #16   30. jan 2011 Anne jeg er fuldstændig enig med dig.. Man gør det jo kun i en god mening.. Og jeg er overbevist om at lige nu er det det bedste for Mulle. Det kan være at han en dag vokser fra det..

  • #17   30. jan 2011 Et bur er en fin læsning den første tid mens man henter en l mælk.
    Men og have hunden i bur 8 timer eller mere er efter min mening synd.
    Jeg håber også det inden længe bliver forbudt ved lov.
    En hund er ikke tjent med og leve en 3 del af sit liv i bur. Nogle mere end en 3 del.


  • #18   30. jan 2011 Brug hjernen
    Man kan ikke lovgive for den slags i folks private hjem !


  • #19   30. jan 2011 Og om den ligger i et bur - der er stort nok - og sover hele dagen eller den ikke ligger i bur og sover hele dagen, er vel i princippet underordnet.
    Langt de fleste hunde sover det meste af dagen, og hvis man kan undgå at få ødelagt sit hjem af en stor hvalp som stadig har krudt i røven, så kan jeg ikke se at buret et et problem.


  • #21   30. jan 2011 Linda R
    Hvis det bliver et lovkrav, så vil der være mange dyrlæger som vil få et problem - da de jo heller ikke altid har store mægtige bure.

    Og som jeg skriver i hvert fald i vores eget tilfælde med Dino, så håber jeg sandelig at det er en overgangsperiode - overgangen til at han bliver voksen og falder lidt mere til ro i forhold til den goofy energibundt af en stor hvalp, som han er stadigvæk.
    Og jeg tror at de fleste ikke ser buret som en livstidsløsning, men en midlertidig løsning på et problem.


  • #22   30. jan 2011 Anne R - I Sverige har man ret strikse regler omkring brug af bur, når man kan lovgive der, kan man vel også herhjemme.

  • #23   30. jan 2011 Mange hunde bliver jo næsten en hel anden hund når de pludselig en dag er blevet voksen. Har selv oplevet det med Riiini. Han har godt nok været noget af en prøvelse de første 2 år af hans liv. Lige pludselig da han var omkring de 2 år, vendte bøtten og der er kommet meget mere ro på ham og han er meget mere medgørlig.
    Dino når formentlig også at nå hen omkring de 2 år før at roen falder over ham.
    Det med Riiini har dog aldrig betydet at han skulle i bur, det har været helt andre prøvelser vi har været igennem der smiley Men på den anden side kommer der jo altid en skøn hund smiley


  • #25   30. jan 2011 Forhåbentlig står den samme hund da ikke hver dag i bur hos dyrlægen.
    For mig er der da en væsentlig forskel på og være i bur hver dag i mange timer og et par døgn ved dyrlægen som normalt ikke er et ophold på flere år..


  • #26   30. jan 2011 Nej det har jeg ikke prøvet og kommer heller aldrig til det. Lær hvalpen at være alene i små perioder og øg tiden du er væk over et par uger.
    En voksen hund med alenehjemmeproblemer er en anden sag, men med en hvalp skal den da have chancen for at lære det. God træning til jer smiley


  • #27   30. jan 2011 rigtig mange tak for alle jeres meninger, jeg tror vi starte med og prøve toilette.

  • #28   30. jan 2011 Kirsten H
    Muligt de har meget strikse regler om bur i folks hjem, men hvem tager hjem til folk og tjekker om de regler bliver overholdt.

    Ikke at jeg opfordre til at man bare kan bryde reglerne.

    Men så længe man ikke engang kan opbyde et ordentlig dyrepoliti her i DK, så kan man heller indføre regler af den slags.


  • #29   30. jan 2011 Nåh ja, lad os droppe dyreværnsloven , til der kommer et dyrepoliti.
    Nej det er svært og håndhæve loven. men er der noget der opdager det så findes der trods alt dyreværn der vil køre videre med sagerne.
    Bare dt der er lovgivning om nogle får nok nogle til og tænke sig om en ekstra gang.
    Det sker da heldigvis at folk melder naboen eller familien for overtrædelser af loven.



  • #30   30. jan 2011 Brug hjernen
    Jeg skrev ikke noget om at droppe dyreværnsloven !!!!!

    Og hvis man har et bur i en fornuftig stor størrelse i forhold til hundens størrelse, så tror jeg ikke der er nogen der bliver straffet.
    Der er jo ingen som snakker om at putte en labrador i et chi-bur. Der skal selvfølgelig være plads til at hunden kan stå oprejst uden at skulle dukke sig, den skal kunne ligge fladt på siden uden at rør nogen af siderne, den skal kunne vende sig uden at vride sig.


Kommentér på:
er det synd

Annonce