4.422 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

operation ledmus???? operation ledmus????

Elmo har været halt on and off i et stykke tid, og vi var i går ved dyrlæge Ken Lindeblad. Han mener Elmo muligvis har ledmus, og han skal derfor have en kikkertundersøgelse, hvor man så vil fjerne ledmus, hvis der er nogen?
Er der nogen herinde, som har erfaring med dette???

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  operation ledmus????
  • #1   25. nov 2010 jep.. Hvor sidder den ?? Du er i trygge hænder,ved den kære Ken..

Coco havde den i albuen.. En af de første ken fjernede for mange år tilbage med kikkert.. Efter genoptræning og catrophen,så mærkede jeg ikke mere til den mus smiley

yderlig har jeg set ret mange hunde fra Ken,der har fået fjernet mus,med stor succes smiley

• #2   25. nov 2010 Du er i trygge hænder hos Ken *S*

Fie har haft en mus i leddet og den var kompliceret, leddet skulle åbnes.

Hvad søger du af erfaring ?

• #3   25. nov 2010 Jep, Ken er "GUD" ;-)) når det kommer til operationer i led. Min Fay er opereret i begge haseled og den ene skulder af Ken og hun har det bedre i dag end vi på nogen måde havde forventet eller var blevet lovet!

Men, det er stadig et stort arbejde efter operationen - at holde hunden i ro, langsom genoptræning osv. Inden hunden er helt fit igen.

• #4   26. nov 2010 hmm søger nok bare gode erfaringer... har ikke pengene, og da vi er smidt ud af forsikringen, så håber at når jeg får skrabet de ca. 11000 kr sammen, at det så er det.
    Ja og har netop valgt Ken, da han skulle være den bedste, og derfor gik jeg til ham, da Elmo fortsatte med at halte.
    Jeg fik ikke opfattelsen af, at det var et stort indgreb og har egentlig heller ikke hørt så meget om genoptræningen...??

• #5   26. nov 2010 Hvis leddet skal åbnes så kan det være kompliceret og fie havde et genoptræningsforløb på over et ½ år.

Hvis musen ligger, så den er lige til at pille ud, så er der ikke de store problemer

• #6   26. nov 2010 Rene... ok.. ja man ved jo intet før de kigger ind... lyder godt nok mere kompliceret end jeg lige havde regnet med... og har egentlig ikke taget fri fra arbejd.. har to dage fri efter OP, så en arbejdsdag og så to fridage igen... det er måske ikke nok.

• #7   26. nov 2010 Louise.. det er de færreste tilfælde der ender som Renes.. Jeg har mødt en ud over Fie,hvor det har været nødvendigt,at gøre det på gammeldavs maner smiley

Har set set mange mange af disse hunde.. I tiden lige efter skal hunden holdes i ro og kun luftes kort i snor,så vil sige det er udemærket,med det du har taget fri.. jeg er hård og smider mine i bur,når de skal være alene,efter en operation..

Ken vil fortælle dig alt om genoptræningen smiley

• #8   26. nov 2010 Stine.. ja jeg frygter jo bare det værste.. har været en del igennem, så de her 11000 kr. skulle gerne være det sidste store beløb jeg bruger i et stykke tid, da jeg som sagt ikke har pengene.

Håber godt nok, at det bare er ligetil og ingen komplikationer..... har et bur, som kan bruges, hvis det bliver nødvendigt.

Problemet med Elmo er nok, at han bare er så vild.. har holdt ham i ro pga han har haltet og han springer rundt som en kakkerlak...

• #9   26. nov 2010 Ja heldigvis er det de færreste der en som Fie´s, blev også ringet op under operationen, for at høre om de skulle fortsætte eller stoppe, så jeg var fuldt ud infomeret.

Så vidt jeg husker, så har Mette´s kaido fået fjernet en i albuen og der er ingen problemer idag.

2 dage det tror jeg er fint nok, jeg havde lidt fri da Fie var opereret, men ellers var der ikke speciel hensyn at tage indendørs.

Ken er super og han havde fornøjelsen af fie´s albue sidste år og skulle ringe flere gange og give status på hvordan det gik.

• #10   26. nov 2010 Louise.. kan godt forstå,du er nervøs med alt det i har været igennem.. Syntes du skal ringe til Ken og snakke hele forløbet igennem med ham,dette plejer han at være meget villig til smiley

Men du kan ikke træffe ham idag smiley Jeg skulle netop tale med ham omkring en hund,der har fået ordnet begge albuer og som skal i genoptræning nu.. Skal bare lige ha grønt lys !

Pt har jeg osse en anden albue hund igang fra Ken og det kører helt efter bogen.. Dem er der fleste af smiley

• #11   26. nov 2010 Louise.. Min tæve var 8 mdr og meget aktiv.. bur og så var hun i snor,de første 3 uger,hele tiden..Lige meget hvad man sagde til hende efter "ro perioden"så dækkede hun.. GG

men hun kom sig og blev brugt som konkurrence hund i DCH og til IPO,uden jeg nogensinde så noget til den albue..

• #12   26. nov 2010 Ok... Tak for svar... Ja jeg må ringe til ham. Det med ro frygter jeg lidt, da Elmo altså er en vildbasse, og han kan lave nogle sindssyge spring uden man kan nå at stoppe ham. Jeg tænker at han må have snor på inden for og håbe at 3 ugers ro er nok.... Øv øv og atter øv..

• #13   26. nov 2010 Hej Louise.

Renè har lige gjort mig opmærksom på denne tråd:-)

Lotus blev opereret i sin albue for en ledmus da hun var 8 måneder gammel. Det er 5 år siden. Hun fik kikkertoperationen og bortset fra at dyrlægen opdagede noget BAGVED knoglen, som han ikke kunne se på biledet, men som han også fik med, så gik operationen utrolig "nemt".

Vi fik ingen genoptræningsplan og det eneste mèn Lotus har af operationen nu er at hun har lidt mindre muskelmasse i den skulder nu end i den anden. Men der er INTET at se eller mærke på hende og har ikke været det siden operationen:-)

• #14   26. nov 2010 Mette.. sødt af Rene.. ja det er vist sådan jeg håber det går her... der er umiddelbart intet at se på røntgen, men Elmo reagerede da Ken trykkede ham ved albuen og der var tydelig tegn på smerte... så Ken tror at det er en mindre ledmus, som han så kan fjerne i forbindelse med den kikkertundersøgelse.

Tak for alle svar... det gør det lidt nemmere, at høre andres oplevelser.

• #15   26. nov 2010 Louise:

Vi krydser fingre og håber på en snarligt rengående Elmo:-)

• #16   26. nov 2010 Mette.. tak.. jeg håber også på det bedste.. der er bestilt tid til d. 10. dec så det skal bare gå godt.

• #17   7. nov 2011 Hej. Jeg kan godt se på datoen at det er et gammelt indlæg. Men nu prøver jeg aligevel.
    Min skønne vuf af en lab på 2år har for 12 dage siden fået oppereret en ikke medfødt ledmus ud af h. albue. idag fik han så fjernet sting og det så fint ud. han blev opereret på karlslunde dyrehospital, som også skulle være led specielister.
    Men jeg synes stadig han halter meget. han bliver ikke luftet men kommer ud i haven. Nogen gange tager han lige en tørn rundt pga alt energien, men så kommer han ud i bryggers så han kan holde sig i ro.
    Mit spørgsmål er bare hvor lang tid der går før han forhåbentlig stopper med at halte??
    Skal jeg gå til fys med ham?+ det mente dyrlægen ikke var nødvendigt - men jeg er SÅ bange for at operetionen ikke virker eller har gjort det værre, for inden op haltede han kun nogen gange og nu halter han hele tiden... snøft !!!

• #18   7. nov 2011 Janni, jeg vil foreslå dig at oprette en ny tråd, evt. bare kopiere dit indlæg ind, for tror kun det er dem der følger dette, der ser det

• #19   22. nov 2011 TAK det gør jeg smiley

Kommentér på:
operation ledmus????

Annonce