2.014 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Cocker el. Cavalier sammen med Golden? Cocker el. Cavalier sammen med Golden?

Hej med jer smiley

Jeg vil gerne høre jeres mening, omkring både cocker spaniel og cavalier king charles spaniel.

Vi har i forvejen en golden retriever/lab. blanding, og ønsker en hund som vil harmonere fint med ham. Han elsker alle andre dyr, så det er ikke noget problem fra den side.

Jeg er blevet ret lun på både cocker spaniel og cavalier, og vil derfor gerne høre jeres erfaringer og meninger om disse racer smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cocker el. Cavalier sammen med Golden?
  • #1   5. dec 2010 Jeg tænker Cocker ikke fordi jeg har den vilde personlig tilknytning til dem men har handlet flere på udstillinger for folk og synes det er en super dejlig og robust hund med kanon temp.....

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189
    #2   5. dec 2010 Amerkansk Cocker Spaniel ville også passe godt med en Golden.

• #3   5. dec 2010 En Engelsk Cocker, som er en munter lille apportør og som vil elske de samme opgaver som din retriver.

• #4   5. dec 2010 Man skal bare huske at en cocker meget gerne vil være i centrum smiley vores er i hvertfald lidt påtrængende når vi snakker med vores anden hund smiley

• #5   5. dec 2010 Man skal bare huske at en cocker meget gerne vil være i centrum smiley vores er i hvertfald lidt påtrængende når vi snakker med vores anden hund smiley

• #6   5. dec 2010 Tak for jeres svar smiley
    Jeg har læst en del om både cocker og cavalier, og deres temperamenter virker meget ens. Dog skal det være en robust en af slagsen, da Basse godt kan lide at lege vildt udenfor smiley

Hvilke fordele og ulemper ser I ved disse racer?

• #7   5. dec 2010 Jeg kender ikke cavalieren som andet end udstillingshund, men har indtryk af, at den er mere sofakartoffel end cockeren?
    Til gengæld er cockeren en meget sund, livlig og aktiv hund, som kræver en hel del både motion og træning, samt pelspleje.

• #8   5. dec 2010 Du kan have begge racer sammen med en golden, jeg er tit inde hos min nabo der har en golden han og jeg har altid mine egne hunde med inkl min Cavalier Gizmo og ingen problemer der, men man skal være meget obs i starten hvis man får en hvalp, kender flere cavalier hvalpe der har brækket kæben fordi de har fået et slag med poten fra en større hund, så jeg ville ikke lade dem være uden opsyn de første par måneder.

• #9   5. dec 2010 100 procent enig med Nadia, har selv lige mistet min cavalier hvalp under leg med anden hund. De er meget skrøbelige som hvalpe, mere end man tror.

• #10   5. dec 2010 Enig med Netha, vores gamle Cocker var også påtrængende, og ville have opmærksomhed konstant... Han var sammentidig kryptokid så det endte desværre med en aflivning )': ..

• #11   5. dec 2010 Jeg synes det er en stor misforståelse kun at sætte cavalieren i selskabshunde-båsen!! Ja, det er selskabshunde, men de er bestemt også stadig jagthunde!! Og i det hele taget utrolig glade for at blive aktiveret. Mine går på jagt, træner agility, træner lydighed, går på udstilling og går lange ture og nyder det hele! ... og jo... lige nu ligger de her i sofaen hos mig :o)

Jeg vil bestemt mene, at begge racer går med en golden, men ja, en cavalierhvalp kan være lidt sart. Har dog set mange, der både har store hunde og cavaliere sammen (f.eks. rottweiler).

Find ud af, hvilken en af racerne, der passer bedst til jer - de har begge en fin mulighed for at komme til at trives med jeres golden!

Jeg ville i begge racers tilfælde sørge for at finde en hund med DKK stambog og sørge for, at forældrene er tjekkede for racerelaterede sygdomme (cavalier: Hjertescanningg, øjenlysning og knæledsundersøgelse).

• #12   5. dec 2010 Maria løkke: syntes det urolig svært at lære ham at han ikke er nød til at snakke med præcis den som snakker med den anden hund , fandt i en løsning på dette ?

• #13   5. dec 2010 Jeg tror vi har bestemt os for cavalier smiley
    Dog er det først til foråret vi søger hvalp, men kan I anbefale gode opdrættere? smiley

• #14   5. dec 2010 Jeg vil tjekke DKK opdrætter´s hjemmesider også tag på nogen udstillinger og se og snak med forskellige folk, mener der er rimelig mange med på udstillingerne så der er ri mulighed for og se de forskellige typer og farver hvis det har en betydning.... Men du kan lave meget forarbejde hjemmefra ved og tjekke sundhed på dem via hundeweb så skriv ned hvad du synes er nogen lækker hunde og som er sunde og raske og tag den liste med på udstilling og kig i kataloget og se hvad det er for nogen hunde du har set på nettet....

• #15   5. dec 2010 Jeg søger i hvert fald en blenheim tæve, ud af gode, selskabelige familiehunde. Selvfølgelig med DKK tavle.

Det lyder som en god idé at tage på udstillinger, jeg vil få tjekket hvor de afholdes! smiley

• #16   6. dec 2010 nej, det var også et stort problem for os, desværre fandt vi ikke en løsning på dette..

• #17   6. dec 2010 Jeg kigger på Cavalier,til at ha sammem med mine rottweilere..

Er helt klar over,at den som lille skal passes på,omkring den noget større race smiley

Men den er ikke valgt udfra den skulle være en sofahund,tværtimod ser jeg racen som en aktiv lille hund,der meget gerne vil ha opgaver,er kvik og så har den en handy str,men kan alligevel kan følge med de store,på lange ture.

• #18   6. dec 2010 Stine M: Det er også præcis denne opfattelse jeg har af en cavalier smiley

• #19   6. dec 2010 Jeg kan se at din hund er fra 2008, det er min Chelsea (engelsk springer spaniel) også og nu har vi fået en lille ny af samme race i sidste uge. Chelsea er stadig legesyg, så de har allerede og vil få meget glæde af hinanden. Vi passede her i sommer to hunde af to omgange. Den ene var en cavalier tæve og den anden var en formel 1 lab tæve. Begge søde og velfungerende hunde, og begge fungerede godt sammen med Chelsea. Men det var helt tydeligt at Chelsea og retrieveren havde meget mere glæde af hinanden end Chelsea og cavalieren. En spaniel (her mener jeg ikke en cavalier, der på trods af sit navn jo ikke er en spaniel) og en retriever har mange af de samme interesser og derfor tror jeg også at de på sigt vil kunne få mere glæde af hinanden. De leger også mere lig hinanden end en cavalier og en retriever gør. Dermed ikke sagt at din hund ikke vil kunne få glæde af en cavalier, bestemt ikke , for det er også en skøn race. Men jeg ville personligt vælge en cocker. Jeg synes også at det er en fordel at en cocker trods alt er en smule større og en smule mere robust. Du skal selvfølgelig tænke over at hundene skal fungere godt sammen, men du skal også tænke over hvad du har lyst til at bruge hunden til. Hvis du vælger en cavalier, så husk og se dig godt for når du køber hvalp, da racen jo desværre har nogle sundhedsproblemer. Men man skal jo under alle omstændigheder se sig godt for når man køber hvalp smiley

• #20   6. dec 2010 Det med at en cocker kan være opmærksomheds søgende er selvfølgelig rigtigt, men det kan en cavalier i ligeså høj grad smiley Det handler i høj grad om hvad man vender hundende til. Begge racer er jo sociale racer, men hvis man vender dem til, det det er menneskerne der bestemmer hvornår der skal nusses osv. så kan de sagtens lærer det. Den cavalier tæve vi passe var til gengæld meget påtrængende, det er mine spaniels ikke. Men det har mest af alt noget at gøre med at cavalieren var vant til at få opmærksomhed hver gang hun ville have det. Så den sag tror jeg mere har noget med menneskerne at gøre med med hundene. Mange mennesker giver også deres hunde opmærksomhed ubevidst. Hvis hunden kommer og puffer med snuden mens de laver et eller andet, så kommer hånden lige ned og nusser.

Men som Maj-Britt skriver, hvis du vælger en cavalier, så købt en med DKK tavle, det ville jeg gøre. Det synes jeg selvfølgelig også at du skal gøre hvis du vælger en cocker smiley

• #21   6. dec 2010 Men det er godt at du gør dig overvejelser i god tid smiley Jeg ville hvis jeg var dig, tage ud og besøge både cocker-opdrættere og cavalier-opdrættere:) Hvis du har mulighed for det, så prøv at mødes med nogle der har cavaliere og nole der har cockere og lad din hund hilse på dem også smiley

• #22   7. dec 2010 www.murnley.dk og www.cassiopeia-cavaliers.dk er kenneler jeg varmt kan anbefale! Og de planlægger begge kuld først på sommeren. Håber også selv på "småfolk", men de bliver ruby og b/t :o)

Kommentér på:
Cocker el. Cavalier sammen med Golden?

Annonce