{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Schæfer {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg har en schæfer hund på ca 8 måneder..

Jeg har et problem og det er hvis den er selv hjemme bider den ting i stykker... den går i gangen og ind på wcet.. den bider fx toiletpapir i stykke, slange til tørretrumbler og dørkam...
Hva kan jeg gør for at den ikke gør det...

Håber i kan hjlæpe med nogen svar...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schæfer
  • #1   7. dec 2010 Hvordan har du lært den at være alene?
    Er den normalt i gang/wc, når du er hjemme, eller er det et sted, den bliver lukket hen, når den skal være alene?
    Hvad gør du for at aktivere den inden/imens den er alene?

• #2   7. dec 2010 Den har altid gået i gang/wc.... og det er der den kommer hen når jeg har været ude og gå med den ind til den er tør og når den er selv hjemme kommer den derud... Jeg går gerne/leger med den udenfor inden jeg/vi kører...
    aktivere den, ja det er det jeg manlger en ide til.. Før fik den ben, fra suppe, men kan den ikke tåle i dens mave..

• #3   7. dec 2010 Hvordan aktivere du hunden? Og hvor meget?

• #4   7. dec 2010 Lad være med at lege med den, inden du går. Det kan tage lang tid at stresse ned igen. Giv den istedet et spor eller nogle søgeopgaver.

• #5   7. dec 2010 om dagen... går turer i skoven med den ca 2 timer... og leger ude i haven med den tit...

Tror i den skal have mere motion så den bliver træt?

• #6   7. dec 2010 Tit er det fordi de har for meget plads at gå på, jeg ville prøve at lukke den ind bare i et rum hvis det ikke virker kan du prøve at lukke den ind i en kasse ellers transport bur.:) Selvfølgelig hvis det ikke er for lang tid.;)
    Vi har aldrig haft sådan problemer, vores er i hundegårde..:)

• #7   7. dec 2010 Det er mental stimulering du skal have gang i frem for motion. Din hund kan gå hele dagen uden at blive træt. Giv den derimod tænkeopgaver i en halv time og den sover godt bagefter.

• #8   7. dec 2010 for meget plads det sys jeg ikke den har.. nogen gange har den kun gangen og gå i.. og derfor laver den stadig ulykker... har også tænkte på om en hundegård ville hjælpe, men tror den skal have mere motion...

Tænke opgaver.. hvordan...

• #9   7. dec 2010 Smid dens mad ude i haven hvis du har en sådan. Lig godbider på gåturen den skal finde. Læg spor til den. Den skal være mentalt træt. Stop volsom leg og lad den bruge hovedet.

• #10   7. dec 2010 Gå spor med den

Gem godbidder rundt omkring i forskellige højder

Træn nye ting

Gem godbidder under forskellige ting/låg/bøtter etc

Kast morgenmaden på græsplænen.

• #11   7. dec 2010 Hundegård vil helt sikkert hjælpe- fordi der så ikke er noget at ødelægge. Men du fjerner ikke den rastløshed, som forårsager ødelæggelserne

• #13   7. dec 2010 Smid den mad ud i haven.. ja det tror jeg vil prøve.. gemme gobider i haven den skal finde... flere ideer

• #14   7. dec 2010 Strø dens foder ud så den skal snuse rundt efter det, giv den nogle tyggeben osv..

• #15   7. dec 2010 Det er slet ikke ualmindeligt at en schæfer på din hunds alder får en periode, hvor de pludselig falder helt tilbage og begynder at ødelægge. Der skal man gå mange skridt tilbage i træningen.

Og i samme periode har hunden fuld knald på udviklingen - der bliver virkelig lavet om på 1. etage, og de SÅ meget energi.
    Derfor er det supervigtigt med en schæfer, at man sætter alt ind på at give den opgaver, den kan løse ved at tænke sig om.

Gerne opgaver I løser sammen, for her skal relationen mellem hund og ejer stimuleres og styrkes - det er herfra, man høster resultaterne af ens samvær med hunden.

Og så bør man også acceptere, at man ikke KAN stimulere den til at rolig i denne periode. Der ER bare knald på dem, de ER irriterende og de laver ballade - ligegyldigt hvor meget man aktiverer dem.
    Så ned med kravene, op med relationen...

• #16   7. dec 2010 Vi gjorde det at han blev luftet godt inden vi kørte fra ham, så gav vi ham et kødben fyldt med leverposteg som havde været i fryseren et døgns tid så han måtte kæmpe lidt med det smiley
    og så en aktiverings bold med hunde maden i så var der ingen problemer, ham af vores har aldrig ødelagt nået og han er i hele huset alene !!
    Held & lykke.

• #17   7. dec 2010 Anna A... Ej hvor dejligt.. har også tænkte på med de ben også med leverpostej i også kan han hygge med den... Men nogen gamle tror jeg det er for og få opmærkesomhed han gør det... Men ved det ikk...

Kommentér på:
Schæfer

Annonce