616 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Tvangshandling??? Tvangshandling???

Min dejlige Labbe-dreng har fået den her underlige vane med at ligge og tygge og grynte ned i sin pude eller i sit tæppe til det er fuldstændig gennemblødt. Han kan gøre det i meget lang tid ad gangen, og han er helt væk.

Skal jeg stoppe ham?
Keder han sig og skal aktiveres i stedet for?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tvangshandling???
  • #1   8. dec 2010 Jeg ville nok aflede ham evt med et ben af en art. På mig lyder det lidt som en selvopfundet vane for at få tiden til at gå, ligesom en hest, der bider i sit madtrug.....

• #2   8. dec 2010 Hvordan har hans tænder det? Kan være tandpine.

• #3   9. dec 2010 Lilly gør det samme. Enten sutter i bamseører, snore, spiser fnuller af gulvtæppet/sofaen eller æder sin egen arm. Og når hun gør det forsvinder hun også helt ind i sin egen verden.

Jeg tror det kan være en dårlig vane. Lilly burde ikke kede sig, hun bliver aktiveret mange gange om dagen.

Jeg har før prøvet at skrive til sådan nogle adfærds-dimser, men de ignorere bare mine mails. Tror ikke de har et svar på hvorfor hunden gør det.

• #5   9. dec 2010 Tusind tak for mange råd smiley

Jeg er begyndt at stoppe ham/aflede ham med noget andet, og her til aften har han været ude og gå en ekstra lang tur, hvor han har både leget og trænet. Så må vi se, om det hjælper. Ellers må jeg prøve at aktivere ham ekstra i aften med noget legetøj eller anden aktivering. Han har jo masser af legetøj, som han glad slæber frem fra kassen og præsenterer, så vi kan lege.

Den med at det klør - den gjorde mig lidt hmmm tænksom, for han kører altid mulen rundt på gulvet, tæppet, sofaen, sengen osv. som om det klør.
    Vi fodrer med Oliver's Adult, og det fungerer faktisk på alle områder - men altså så ikke alligevel, hvis det viser sig at det får det til at klø om mulen.

Hans tænder har det lige umiddelbart fint, men man skal jo aldrig sige aldrig. Måske en tur omkring doktor dyr, hvis han ikke stopper sin vane med de tiltag, som jeg gør nu.

Men igen - tusind tak for gode råd :)))

Kommentér på:
Tvangshandling???

Annonce