{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.973 visninger | Oprettet:

Sådan får du et godt samvær {{forumTopicSubject}}

En video fra Faxe-manden, der har en hund i træning, dukker op på min facebook (jeg er ellers blokeret fra siden) med teksten:

"Hvis DU godt kunne tænke dig, at have værdi og det gode samværd med din hund, nytter det IKKE noget at du bruger de NEMME løsninger, så som at kaste bold eller lave trækkelege"

Til én der spørger om man så skal gemme det helt væk, er svaret: "jeg vil anbefale, man ikke er en del af legen" (og senere: at bamser er til babyer).

Så kommer ejeren af hunden i videoen på banen med et brilliant råd:
"Jeg kan oplyse om lille Brygge som du ser ovenfor, har haft adgang til legetøj, jeg har dog kun været en del af legen de først 14 dage, indtil jeg opdagede Henriks metoder. Herefter har jeg ikke været en del af hendes leg med legetøjet.

Jeg kan jo godt se nu, hun ikke skulle have haft adgang til det længere.. Hendes “tvangshandling” er ikke at komme med legetøjet hele tiden, men i stedet rusker hun i det meget voldsom som om det var et bytte. Blot for at beskrive hvordan den dårlige adfærd også kan komme til udtryk"


Ja, vi ved jo godt, at deres metoder aldrig rigtig har givet mening, men forfanden altså... At man ALDRIG må lege med sin hund...
En lille, livsglad, legesyg hvalp og så råder de til at man aldrig deltager i legen smiley

For det giver selvfølgelig et meget bedre samvær, hvis man aldrig leger med sin hund. Gud forbyde at I har en fest sammen. Ellers rusker den voldsomt i legetøjet - sikke en forfærdelig tvangshandling!
Men det er jo også fint i tråd med, at alt andet end en totalt apatisk hvalp uden livsgnist i øjnene er stresset...

Hold nu op, hvor er det trist læsning smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sådan får du et godt samvær
  • #1   2. mar 2019 Wtf.. Jeg er tom for ord.. Hvordan vil han så have at man har det gode samvær?

  • #2   2. mar 2019 Jeg fik lige et mindre anfald over Faxe-manden igår på en fb-side om træning og adfærd. Og skrev at hans metoder bygger på angst, smerte og straf. Og nu kan man så føje det her til smiley

    Hvordan i hede hule helvede kan man tro på hvad den klaphat siger? smiley


  • #3   2. mar 2019 Nå, jeg kan så se at jeg har herre-dårligt samvær med mine hunde, for jeg leger da med dem - både med og uden deres legetøj - hver dag.... smiley
    Skam på mig for at være en dårlig hundeejer. smiley

    Men nej nej nej, jeg forstår simpelthen heller ikke at folk bliver ved med at falde for det pladder gang på gang... smiley


  • #4   2. mar 2019 Jamen jeg er mildest talt også målløs over, hvordan man kan have bildt en hundeejer ind, at hendes hvalp udviser tvangshandling og dårlig adfærd fordi den... LEGER??

    Men det er vist også fordi det ligner, at hunden rusker i et bytte. Og vi må endelig ikke stimulere byttedriften! For som Bettina siger: "Hvis man har problemer med at hunden jagter blade, cykler og biler kan den leg man har lavet med hunden være problemet på grund af driften/jagten man har belønnet hunden med."

    Forsatan det er farligt at lege med sin hund!


  • #5   2. mar 2019 Han er da alligevel den mest inkompetente hundetræner jeg længe har hørt om. Tænk at han virkelig har kunder i den biks! Det lige før jeg vil sige at man ikke skulle ha haft købt en hund, hvis man kan vælge ham til hjælp. Det var bedre man havde brugt tiden på at læse om hundeadfærd inden køb.

    Nones rusker dagligt med hans legetøj og bamser, sommetider går det også ud over mig, hvis jeg holder fast i den anden ende ! Puha, jeg får da aldrig et ordentlig forhold til min hund nu.


  • #6   2. mar 2019 Er lille Brygge en sort/hvid Fox terrier hvalp ?

    Der har nemlig for ikke så lang tid siden været en lovprisning af Faxe fjolset i Fox Terrier gruppen.
    Det mest sørgelige var, at det er en uddannet DKK træner som anbefalede Faxe fjolset.


  • #7   2. mar 2019 Ja fratag bare hundens dens naturlige adfærd i legen - det skal den da nok blive sund og raske i hovedet af, og en velfungerende hund i længden..

  • #8   2. mar 2019 Ja, Anni, det er den lige præcis..

  • #10   2. mar 2019 Et af problemerne er vel, at rigtig mange gerne vil have en forholdsvis passiv hund, og det hjælper han dem med at få. Så derfor vil han også have tilfredse kunder.

  • #11   2. mar 2019 Og som jeg læser denne tråd, sidder jeg og har trækkeleg med hunden - ups smiley

    Han er simpelthen et fjols.. Men jeg tror det er rigtigt, at dem der kommer hos ham simpelthen bare ønsker en passiv hund som man kun lægger mærke til når man selv ønsker det. - Og det får man jo hos ham.


  • #12   2. mar 2019 Magen til idiot skal man lede længe efter.
    Mine elsker en god leg, og Melanie kommer tit og aflevere sit legetøj i skødet på mig. Jeg ville da aldrig fratage dem den glæde!


  • #14   2. mar 2019 Fünke, det er så sørgeligt.
    I Fox Terrier gruppen på facebook er der generel en indstilling om at man ikke skal lege vilde lege med hvalpen, for så bliver den stresset og får stritører.
    Det samme gælder for de voksne, det meste leg skal stoppes, for man skal jo tænke på hundens "stopknap"
    Jeg har fået flere bemærkninger om, at det ikke er så heldig med alt det jeg udsætter Gaddafi for.
    Jeg har en gang haft en diskussion om stress og adfærd i gruppen, hvor jeg blev gjort opmærksom på, at når man havde haft Foxer i over 40 år, så vidste man, hvad man taler om.
    Foxer må åbenbart være helt specielle, åbenbart har de ikke hundeadfærd...


  • #15   2. mar 2019 Kæft en idiot smiley Nå, men nu vil JEG ud at lege med min hund!

  • #16   2. mar 2019 Maj-Britt, har sendt en pb.

  • #17   2. mar 2019 Fünke, har du et link til den side hvor ejeren af lille Brygge fortæller ?

  • #18   2. mar 2019 Anni, hun har bare kommenteret på hans video - jeg gik lige ind på siden og så, at den var fastlåst øverst, så den burde være let at finde.

    Han er ikke den eneste, der forbyder trækkeleg/boldkast/etc., men fordælen hvor går det lige i hjertet, at nogen direkte råder andre til aldrig at lege med hunden.

    Én ting er voksne hunde, der ikke gider lege (det er jo fair nok), men at forbyde al deltagelse i leg - seriøst, alt slags leg! - med en lille hvalp, fordi det "stresser" eller åbenbart ikke er godt samvær, det er da til at blive helt trist af smiley


  • #20   2. mar 2019 Sjovt, lille Brygge starter på mit hvalpehold om er par uger. Ejer får sig da et chok når jeg introducerer trækkeleg smiley vi skal nok få os en fest!

    Hans metoder er helt tossede. Men er enig med Lene, mange vil jo bare have en passiv hund, som ikke går i vejen osv., og så er man jo tilfreds med det man får fra ham. Og så kan det jo være svært som førstegangs hundeejer at vide, hvem man skal lytte til.


  • #21   2. mar 2019 for så bliver den stresset og får stritører.

    smiley


  • #23   2. mar 2019 Det værste sludder simpelthen.....


    jeg har før få dage siden anbefalet det stik modsatte på min fb side. Play together, stay Together.
    men en anbefaling om at gå ud og finde en træner der kan lære en at lege med sin hund og jo mere jo bedre samvær

    så jeg synes jo naturligvis at det modsatte råd er noget sludder af rang.



  • #24   2. mar 2019 Man har altså ikke sat sig ret godt ind i hvad en hund er, hvis man synes Faxefjolset er Guds gave til hundeejer.....
    Men ok... Ganske mange hunde bliver anskaffet med hovedet under armen.


  • #25   2. mar 2019 Jeg sidder og tænker hvordan pokker den helt naturlige adfærd, som det at ruske legetøj er, kan gøres til en problemadfærd? hvordan pokker når man frem til det?


    det svarer til at gå ud og sige at det at nyse er et tegn på at hunden snart udvikler problemer. at ruske er en handling helt uden tanken... automatisk... indkodet... noget arten gør....

    gid hundeejere ville være lidt mere kritiske


  • #26   2. mar 2019 Amalie, det glæder mig at lille Brygge starter på dit hvalpehold, så er der håb forude for det lille puds
    Men du skal lige være klar over, at du ikke kun har Faxe fjolset imod dig, men også lille Brygges opdrætter, hun holder jo på, at man ikke skal lege sådan med sine hunde og slet ikke en hvalp, for så bliver den stresset og får stritører.


  • #27   2. mar 2019 Tak for linket Maj-Britt.
    Hvor gør det ondt at se lille Brygge.
    En 16 ugers hvalp, med masser af drifter, men nu ikke engang mere prøver at rende efter en bold. Det er lige til at tude over.

    Jeg kan slet ikke forstå, at man afleverer sin lille hvalp til fremmede i flere dage/uger for at få den opdraget.
    Jeg ville ikke engang aflevere min hvalp til Anders Hallgren, jeg vil da have den hjem og selv lære den tingene.



  • #28   2. mar 2019 # 21

    Salla, det er så rigtig, stress kan give stritører.
    Gaddafi havde altid stritører når han blev stresset.
    Og jo længere tid ørene stritter, des sværere er de til at blive nede.

    Men derfor skal man da ikke stoppe alt leg for hvalpen.
    Gaddafi fik et lille stykke oasis på øreflippen og det holdt øret ned, større var problemet ikke.


  • #30   2. mar 2019 Får kvalme af alle folks svar derinde, ih se hvor er han dygtig, han har gode fif ham, og de tagger venner ect i et væk.

    Han skulle ties væk skulle han, glemmes helt


  • #31   2. mar 2019 Anni, tak, det er ny viden for mig. Troede virkelig at det var en and smiley
    Er det generelt, eller mest issue ved foxen?


  • #32   2. mar 2019 Salla, det er også ny viden for mig.
    Om det også gælder for andre racer med kip ører ved jeg ikke.
    Da jeg hørte det første gang troede jeg at det var en and.
    Men hørte det så fra flere opdrættere og begyndte at lægge mærke til det hos Gaddafi, samt et par andre Foxer jeg jævnligt møder.
    Som skrevet før, så blev Gaddafis problem løst med en klat oasis på øreflippen. I dag stresser han hellere ikke så meget mere. Han har fået en rigtig god sluk knap.

    Blandt andet en der bor ret tæt på mig.
    Den kommer fra linjer, hvor der slet ikke ligger stritører bag, desværre har den i dag 8 måneder gammel to flotte stritører.
    Den har så levet et meget stressende liv fra dag et.
    Jeg har fået ørene ned på den et par gange, men ejeren tager det ikke så nøje, hunden bliver ved med at blive slæbt i en hundeskov, hvor han konstant bliver trumlet af alle de store hunde.
    Meget af tiden derhjemme snurrer den rundt og prøver at fange sin hale, men det synes ejeren hellere ikke er et problem.


  • #34   2. mar 2019 #32
    Øv stakkels hund, at ejer ikke reagerer på dens stress


  • #35   2. mar 2019 Jeg tror I har helt ret i, at folk vil have en passiv hund, der ikke gør opmærksom på sig selv - men også at enhver anden adfærd i stor stil bliver fortolket som stress, nervøsitet eller problemadfærd.

    Ud fra det vi tidligere har set fra Henrik er hans syn på en "vild" hund jo... rimelig alternativt. Det er klart, at hvis ganske simpel glæde og krudt i røven bliver tolket som stress og vildskab, så skal den dæmpes pænt meget for at komme ned på hvad han anser som et normalt - passivt - niveau.

    Men det er vist alligevel første gang jeg hører, at nogen anbefaler, at man HELT stopper med al deltagelse i leg (eller at hunden jagter cykler fordi man belønner med leg). Så er man virkelig, virkelig (virkelig) stress- og driftsforskrækket...


  • #39   2. mar 2019 leg er en helt naturlig adfærd hos alle dyr....

  • #40   2. mar 2019 Jeg tror faxemanden ville syntes Melanie skal nulstilles.

    Hun er livsglad, hun har krudt i røven og der er fart på!

    Når stresser rammer, så kurereres det med noget så simpelt, som nus og ro i sofaen.....

    Hun kan nu fint klare at kaste med legetøj, ruske legetøj, trækkelege osv...


  • #41   2. mar 2019 Åh det gjorde helt ondt at se den lille dejlige hvalp der fra start gøres passiv smiley
    Jeg var simpelhen nød til at kommentere videoen, selvom jeg godt ved at det er håbløst at få ham på andre tanker.

    Leg skaber relation og når der først er skabt værdi i leg, er det den bedste belønning vi har.,


  • #42   2. mar 2019 Jeg har kun se få sekunder af begge film. Ksn simpelthen ikke holde ud, hverken at høre ham vrøvle, og se hunde blive trænet i, at falde i et med tapetet smiley
    Krydser fingre for at Brygges ejer, vil lytte til Amalie


  • #43   2. mar 2019 Nones er allerede igang med at forpurrer vores fremtidige samarbejde

    profilbillede
  • #44   2. mar 2019 Hahahha smiley

  • #46   2. mar 2019 Haha ! Ja det ikke altid så heldigt når de begynder selv at tænke smiley

  • #48   2. mar 2019 Gad vide, hvor længe der går, inden én eller anden superfan melder sig på banen og forsvarer idioten....



  • #49   2. mar 2019 Plejer det ikke være hans mor der står for den tjans?

  • #50   2. mar 2019 Hans mor??? smiley smiley smiley smiley smiley



  • #51   2. mar 2019 Ja ,hans mor.....! Han er jo ligsom ikke mand nok til at klare ærterne selv. *fnis*

  • #52   2. mar 2019 Gad vide, hvad lille Brygges ejer har betalt Faxe fjolset for at træne Brygge og hvor lang tid han har haft hende ?

    Det bliver da slemt når nu hun starter til hvalpetræning hos Amalie, for så bliver det gode arbejde Faxe fjolset har lavet jo spoleret.
    Pengene er i hvert fald smidt ud af vinduet.

    Jeg håber virkelig, at Brygge ejer fortsætter hos Amalie frem for at fortsætte med det Faxe fjolset har lært hende.
    Jeg tror, at det bliver meget op ad bakke for Amalie.


  • #53   2. mar 2019 Jeg ved slet ikke, hvad jeg skal skrive.

    Det er forfærdeligt at læse denne tråd om en lille hvalp

    Pyyhhhh



  • #55   4. mar 2019 LOL
    smiley smiley smiley
    Ja det er blevet slettet. Man går jo ikke i Netto og spørger hvorfor varerne ikke står som i Irma ( som de sagde) smiley smiley Men jeg gav det da et forsøg. smiley


  • #57   4. mar 2019 Jeg er faktisk lidt overrasket over hvor pænt de tog kritikken. smiley
    Jeg har også fået en lang men høflig forklaring på sletningen via messenger. smiley
    Og kan oplyse at omtalte dame ikke er hans mor. Men en medhjælper på stedet. Som de værdsatte meget højt.
    Hun er desværre død af kræft. smiley
    De læser med herinde men debattere desværre ikke her men kun på deres interne forums hvor deres kursister har adgang.
    Det kunne ellers være en god LANG debat om hundetræning og metoder man kunne få gang i der smiley
    Elsker at høre andres argumenter ang hundetræning.
    Men bølgerne ville nok komme til at gå lidt for højt. smiley
    Insider info : Henrik er IKKE fan af CM. smiley smiley


  • #60   4. mar 2019 Hold nu kæft en klaphat! Stakkels schæfer !

  • #61   4. mar 2019 Ja, den video og den med boxerhvalpen Fiona, de trækker tårer frem smiley

    Edit, mere held end forstand, at hun formår at holde Nellie tilbage


  • #62   4. mar 2019 Det er da en vældig sød schæfer. Den siger ikke engang noget til at der kommer 3 løse hunde stormende lige i hovedet på den.
    Ja den trækker lidt i linen og ved ikke lige hvad der forventes af den. Men jeg kan på ingen måde se problemet med den hund.
    Jeg er ikke VIP medlem så jeg aner ikke hvad der sker af træning. Men mon ikke bare det er nogle kontaktøvelser og impulskontrol. Lidt tilvænning så ignorere den schæfer fuldstændig de andre hunde.
    Igen så vil jeg sige der er intet galt i at belønne med bold eller trækkeleg. Der skal blot arbejdes med impulskontrol i passende mængder.
    Desværre er mange hundefolk pludselig hoppet på stressbølgen. Hvis blot hunden traver tre skridt til højre eller siger vov to gange efter at den har set en bold så har den stress.


  • #63   4. mar 2019 # 59

    Maj-Britt, videoen med Schæferen er blevet fjernet.
    Måske er der lidt håb forude, hvis han begynder at fjerne alle de der modbydelige videoer han har lagt ud.


  • #65   4. mar 2019 Ja det er den søreme nu, det var den ikke tidligere.

  • #67   4. mar 2019 Er det dén video af en glad schæfer, hvor de slipper samtlige af deres små hunde fri til at hamre lige i fjæset på den, mens den selv er i snor??? Mens den klarer det så mega tålmodigt over deres vanvittige krav at de skulle have haft en våd avis i hovedet....

  • #68   4. mar 2019 Jeps, 3 små hunde lige i hovedet af den

  • #69   4. mar 2019 Forresten, så ville han da blive glimrende venner med Monty Roberts - den dér med at knækket dyret og "nulstille" det hvorefter man så kan starte arbejdet. Hvilket består i at skabe konfliktadfærd som man efterfølgende straffer dyret for. Klassisk Monty smiley

  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #71   4. mar 2019 Den der person, der ville have en Caucasian shepherd - skal da bare gå til Faxe træneren? Skide genialt! smiley



  • camilla A
    camilla A Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 7 Emner: 1 Svar: 19
    #73   4. mar 2019 "Dogwhisperen" er rigtig god til at sælge sig selv.
    Og mange hundeejere falder desværre for de nemme og hurtige løsninger smiley
    Har man ikke den store viden om læringspsykologi og hundeadfærd, lyder mange af de ting, han har plukket hist og her - og gættet sig til - sikkert ganske klogt...

    På mange områder kan det være rigtig fint at være selvudlært.
    Men når man arbejder med dyrs/menneskers psyke, kan det få katastrofale følger, hvis man ikke har styr på, hvad man laver.

    Det samme med Cesar Millan, som jo heller ikke har skyggen af uddannelse indenfor hundeadfærd.
    Men han er også rigtig dygtig til at sælge sig selv, og få sin - ofte brutale - symptombehandling til at se ud som om, at problemerne bliver løst smiley

    Dem, der råber højest i medierne, er dem, der bliver set.
    Og folk er desværre tit ukritiske og alt for lette at imponere...


  • #75   5. mar 2019 der er en måned gratis online træning ved at bruge Maj-britt´s link smiley for dem der er nysgerrige for hvilke videoer han har liggende


  • #76   5. mar 2019 uuuh det er fristende..... hahaha jeg tror vi ville blive smidt ud efter en dag max

  • #77   5. mar 2019 Gratis ligefrem? smiley
    Måske når jeg er kommet igennem de 1000 ting fra mit online kursus ved Say Yes dogtraining smiley
    Jeg syntes online træning er en super måde at få nye input. Men det skal jo være metoder man selv kan stå inde for


  • #80   8. mar 2019 Enig, han burde nok også opsøge dem der står for træningen af vores tjenestehunde. De bliver jo total ødelagt af alle de bold og ruskelege.

  • #81   8. mar 2019 Jeg var begyndt at få lidt problemer med Gaddafis indkald.
    Det har så været min egen skyld, hans indkald var virkelig super, så jeg var nok blevet for kedelig.

    Gaddafi er spiser gerne godbidder, men ingen nok så lækre guffer kan leve op til hans bold og ruskelege.

    Så nu har jeg altid bolden med når vi går tur og sjovt nok, så har jeg igen fået super indkald, han vender på en tallerken og kommer piskende, for det kunne jo være, at bolden er på vej op af lommen.

    Gad vide, hvordan Faxe Fjolset vil forklare det ?


  • #82   8. mar 2019 Måske træner de slet ikke indkald?
    Jeg har talt med et medlem som siger at hunden altid skal gå lige ved siden af ejeren. For den bliver stresset af at rende foran, for så skal den jo holde øje med hele verden.

    Faktisk lidt utroligt at mine hunde ikke er stresset?!
    De løber agility, de leger ruskeleg og bold med mig hver dag som belønning, de løber frit eller i flexline flere meter foran mig flere gange dagligt.
    Er det mon nogle meget inaktive racer jeg har?

    Der er 1000 måder at træne hund på, og folk bestemmer jo selv hvilket forhold til deres hund, de gerne vil arbejde hen imod og hvordan de gør.
    Hvis mange mennesker ikke kan håndtere at lege ruskeleg og boldleg med deres hund, måske fordi de ikke træner impulskontrol. Så er det bedre at de lader være. Jeg oppunere blot lidt imod at man påstår at bold/ruskeleg skader og er dårligt. For det er jo et kæmpe aktiv til at skabe god relation. Og få overført værdien fra legetøj til en selv.
    Men nøjagtig som med flexliner så kræver det jo omtanke.


  • #83   8. mar 2019 Det passer vist meget godt på denne video AG:
    https://m.facebook.com/groups/1735279733363307?view=permalink&id=2807792316112038

    ... hvor hunden skal gå sådan på klassisk livløs manér (åbenbart hele turen??)
    Jeg fornemmer pointen er, at hunden ikke må gå foran ejer, og det er vist ikke kun til en enkelt træning


  • #85   8. mar 2019 Kæft en røvsyg gåtur for den stakkels hund smiley smiley
    Ingen snusen, ingen glad hoppen omkring.

    Selvfølgelig skal den ikke slæbe ejer hid og did, men det er godt nok trist at se, at en ejer klapper i sine hænder over dét der!


  • #86   8. mar 2019 Jeg ser tit folk, med især jagthunde eller schæfer, gå tur sådan der...

    Så vil jeg da hellere se en lidt ustyrlig hund gå og hygge sig...

    Sådan en gåtur der er jo ikke for hundens skyld...


  • #87   8. mar 2019 Præcis, Maj-Britt.

    Og læs den medfølgende tekst: man stiller komplet urimelige krav til hunden, og når den så ikke kan indfri dem, så er det fordi den "tester grænser"... seriøst - en tur i skoven og så skal den gå komplet initiativløst lige ved ejers side.

    Det er fuldstændig utroligt, at det kan lade sig gøre at bilde SÅ mange folk ind, at det er et "super flot" resultat smiley


  • #89   8. mar 2019 Hold da op, hvor er det sørgeligt at se.
    Hvad får hunden ud af at gå tur når det foregår sådan.
    Man går vel tur for hundens skyld, for at den kan få lov til at være hund. Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor man har en hund, år ikke man vil have det sjovt SAMMEN med den.
    Og hvorfor anskaffe sig et levende væsen når ikke man kan og vil acceptere at det levende væsen har en personlighed og nogle behov som gør at det levende væsen får et værdig liv.


  • #90   8. mar 2019 De folk skulle have en robot i stedet...

  • #91   8. mar 2019 Jeg kan simpelthen ikke forstå hvad man vil have hund for, når de skal trænes til at være så inaktive at du nærmest ikke opdager de er der..

    Hvor må det være dødsygt for hunden at gå tur og skulle gå på plads hele tiden..
    Der er tidspunkter når jeg går tur med Tucker hvor han tilbyder at gå på plads og jeg ligefrem går og opfordrer ham til at gå i forvejen i stedet for - de må jo tror jeg idiot hvis de så det smiley


  • #92   9. mar 2019 …… det mest pudsige er, at efter jeg har kommenteret på lille Brygge i den her tråd, så har lille Brygges opdrætter smidt mig ud af Fox Terrier gruppen på Facebook
    Det er godt nok latterligt.


  • #93   9. mar 2019 Anni
    Sådan noget er virkelig lavt!
    Så forstår man jo overhovedet ikke at argumentere for sine valg.
    Fedt at brænde for hundetræning og tro at man gør alt perfekt. Og så ikke engang kunne forklare sine valg. smiley Den bedste måde at lære og dygtiggøre sig på er da ved at man udfordres og bevæger sig ud af sin comfortzone.
    Bølgerne går da ofte højt herinde og man kan virkelig få på puklen over få sekunders video eller et enkelt billede. Ofte fordi det jo blot tages ud af kontekst.
    Jeg har da virkelig taget nogle ture med flere brugere smiley smiley smiley
    Men jeg mener stadig at det er en god måde at stille spørgsmålstegn ved hvad man selv og andre går og laver.
    Når det er sagt mener jeg så at en positiv og åben tankegang er en must for en god hundetræner.

    Anerkende det andre laver, men samtidig forklare hvorfor man ikke selv vil gøre sådan. Så kan man få gang i en god lærerig dialog. Om ikke andet så en større sikkerhed i ens egen tilgang.

    Jeg syntes jo det kunne være fedt hvis nogle fra dogwhispere forklarede deres principper og hvorfor de gør som de gør. Istedet for at de bare smider folk ud af grupper og lukker i som østers.
    Hvorfor er de bange for dialogen? Er det farligt at lære noget nyt? Eller at få principperne vendt og drejet?
    Er det pga usikkerhed? Beskyttelse af en pengemaskine?



  • #95   9. mar 2019 Ja tak sikke en tråd... nok den længste i hg historien... Den blev desværre slettet

    jeg fik ellers en trussel om tæsk af dem der følger dogwhisper der i men den var vist tom for jeg tilbød dem at mødes men de er da aldrig mødt op hahaha sikke en tråd... lad os sige de tog ikke imod kritik ret godt... Vi leverede den ellers sagligt synes jeg

    havde helt glemt Jeg blev truet af dem. De brænder da for deres opbakning må man sige smiley
    hvis en generede lad os sige Karen Ulrich metoder ville jeg næppe love dem tæsk lool

    men studier viser jo at man bliver de metoder man bruger

    der var vist flere der modtog en trussel... barnligt


  • #97   9. mar 2019 ja det ligger der endnu

    det gik heller ikke så godt

    og så kom hans mor vist også og var sur

    hahaha


  • #98   9. mar 2019 Hvor længe er det siden at den tråd kørte?

  • #99   9. mar 2019 Der ligger flere tråde på det andet forum, ja. Jeg tjekkede lige smiley

  • #100   9. mar 2019 uh... er det 2 år siden på hg Majbrit?

  • #101   9. mar 2019 Hold da op smiley Hundevrøvleren ville da få et hjertestop, hvis han så Pepsi på skovtur smiley



  • #106   9. mar 2019 # 93

    Enig, frem for sådan en barnlig opførsel burde vedkommende komme frem og være med i debatten, for hun læser jo med.


    Isabelle, den der med de løse tæpper har jeg også, og jeg hader det.
    Måske vi skulle melde os til et online kursus hos Faxe Fjolset så vi kan få styr på vores hunde smiley


  • #107   9. mar 2019 Mine hunde bliver da også ellevilde af glæde når jeg siger “Nå, så skal vi ud” smiley
    Men jeg træner en del impulskontrol. Så man sitter pænt og venter på tilladelse - til at løbe ud - til at springe ud af bilen - til at tage legetøjet - til at tage maden osv. Det er blot trænet op som en sjov leg via “its your choise”




  • #108   9. mar 2019 Jeg synes at det er så sørgeligt at se en hund som i # 83, jeg får ondt i maven af medlidenhed med det arme dyr.
    Hvor er det nederdrægtig at man ikke kan unde et andet levende væsen at efterkomme sine behov.

    Gaddafi er vist i visses øjne en meget uopdragen hund, men hvor kan jeg blive glad i mit hjerte når jeg tager snoren af ham, og han pisker rundt foe fulde drøn fyldt af livsglæde..

    Han skal ikke laves om, men have lov til at have hans personlighed og så skal han have det sjovt. Han er jo min ven, og venner behandler man ordentligt.


  • #109   9. mar 2019 Ja det er sgu barnligt Anni enig.... lidt som da de truede en del brugere i den gamle tråd... børnehave version 2.0

  • #110   9. mar 2019 Gaddafi springer hellere ikke rundt når han skal have snor på, så står han helt stille, han springer hellere ikke selv ud af bilen, men bliver pænt stående indtil han får lov.

  • #113   9. mar 2019 110 Anni
    Det siger jeg heller ikke. smiley
    Men det er jo bare ofte det der går galt i mange tilfælde. Manglende impulstræning.
    Skab dig lige så tosset som du vil og så får du din vilje. Det går fint i en periode ( f.eks når hvalpen er lille) pludselig er den stor og så er adfærden ikke acceptabel.
    Hvordan ens hund må te sig vælger man selv.
    Hvorfor må lille Brygge ikke tænde på boldleg? Det må den da hjertens gerne efter min mening og det bliver aldrig noget problem. Hvis blot der trænes impulskontrol.
    Nogle folk kan bedst håndtere at hunden befinder sig pænt i sin kurv og går pænt i sin snor. Hvis den er heldig kan den få en lille søgeøvelse og så tilbage i sin kurv.
    Andre springer i den anden grøft og løber lange ture, kaster bold, træner agility, flyball, slædekørsel og IPO hver uge. smiley
    Og så er der massen i midten.

    Jeg har set bunker af dårlig hundetræning og masser af dårlige hundeliv. Efter MIN mening. Jeg er sikker på at disse hundetrænere og hundeejere er dybt uenig med mig.
    Ligesom nogle mener jeg er en dårlig hundetræner eller at mine hunde har et dårligt hundeliv eller er uopdragne.
    Vi skal jo huske at vi ser tingene og mener forskelligt.
    Som sagt er der 1000 måder at træne hunde på.
    Derfor kunne dialogen med de forskellige metoder, målsætning og tanker være spændende.

    Jeg må ind og læse på det andet forum smiley *popcorn*


  • #115   9. mar 2019 # 113

    AG, jeg er da fuldkommen enig med dig


    # 114

    Isabelle, sådan foregår det også her hjemme.
    Gaddafi og mig tager en slåskamp hver eneste aften når jeg sidder i lænestolen.


  • #116   9. mar 2019 Min er uopdragne når han skal ud og ind uanset hvilken dør. Jeg har aldrig gidet træne det. Det må jeg indrømme. Det var en adfærd han kom med

    også når han skal ind. video fra da han lige var kommet. Det er kenneladfærd. han boede jo i gård og med mange andre ude

    https://youtu.be/yseM6Moh63Y

    måske jeg skulle træne det... Det tænker jeg tit meen

    mit problem er at han aldrig udviser ro i de situationer så jeg kan ikke fx afvente som ved impulskontrol for han sidder spændt op og jeg har ventet i laaang tid... hvis en lige har koden vil jeg overveje det.

    Min uro er skader. han har lavet et par ud og ind og han har samme adfærd ved børnegitter osv. bilen kan han vente i men han er ikke i ro. så jeg får hele tiden belønnet intensiteten

    det er dog aldrig blevet værre. så måske det ikke kan blive værre hahaha

    men jeg har tit overvejet hvor jeg skulle starte. han er jo kronisk ødelagt af stress så vi lever egentlig med det men hvis en har et fif så hører jeg det gerne altid

    Det her er et forsøg. men som i kan se så belønner jeg stadig intens venten. han har bare lært at sitte imens hans følelser er de samme. Det er jeg ikke helt tilfreds med men måske det er as good as it gets med fjolle smiley

    https://youtu.be/gBOaOuxtgYc


  • #118   9. mar 2019 Lens
    Hvor er han sød og glad smiley men lidt rundtosset smiley
    Du skal arbejde med release signal.
    Det stresser at han ikke ved præcis hvornår han må løbe ud af døren. Han spørger jo til hele tiden. Og beløn ham endelig med godbidder for at blive siddende samme sted.
    Han må gerne sidde spændt som en fjeder men ikke storme ud før han får lov.
    Jeg vil anbefale dig at træne Crate games lege.
    Når du arbejder med høj intensitet og drift mener jeg at impulskontrol er meget vigtigt. Så du får trænet noget selvkontrol ind over.


  • #120   9. mar 2019 119
    He he smiley smiley smiley
    Ja ok, så er det sgu op af bakke


  • #121   9. mar 2019 Tak AG ja han er en nullermand smiley gulvet er bare glat.
    kan du uddybe lidt med realese signal? Jeg har svært ved at se hvor jeg starter. han er nemlig som Liva hahaha Sofia det har vi før skrevet om... tvillinger i ånden er de to smiley

    jeg har lavet burleg. resultatet er ro i bur. men han overføre det ikke til andre åbninger. han har 7 års erfaring med det nu. Jeg ved ikke om det er muligt men fortryder jeg ikke gjorde mere for når han bliver gammel er jeg lidt urolig for om benene holder


  • #122   9. mar 2019 Lens
    Selvfølgelig er det muligt. Han er en klog hund.
    Jeg ville overføre burleg til en platform eller måtte ved døren.
    Der skal han lære at sidde stille imens døren åbnes/lukkes mange gange og selvfølgelig belønnes for det på platformen/måtten. Så begynder du at sætte release signal på så han må løbe efter en kastet godbid og selv søge tilbage til platform imellem hver kast. Derefter får han release signal til at forlade platform og ud af døren. Så det bliver din release kommando og ikke døren der afgør om han må rende ud eller ej.
    Det vigtigste er jo konsekvens. Så det er hver gang han skal ud også ud af bilen. Evt med en vent kommando ved højere forstyrrelse. Smutter han ud før signal så er det tilbage og luk døren og start forfra.


  • #123   9. mar 2019 Det er skisme en god måde AG:) det må prøves af. tusind tak. havde slet ikke overvejet at døren kunne være et 'bur'

    adfærden stammer fra kennelen hvor 15 styk løb ud sammen i vild glæde. men gulvet og alder gør at jeg tænker jeg må lære ham det. Det burde jeg havde gjort fra start.

    han vælter også Zara hvis vi ikke er hurtigere end ham og Zara og det er svært... hvilket hun griner af men legekammerater griner nok ikk.. så ja. Min fejl. da vi boede alene var det ok smiley

    Tak!


  • #125   11. mar 2019 en stress bider... Det må være en fisk smiley

  • #126   11. mar 2019 At en hund bevæger sig er altså ikke stress smiley Jeg bliver helt dårlig af alt det ro ro RO!!!
    Ro er fint men det er kapow altså også.
    Køb da en stueplante istedet, hvis det skal være så roligt. Den kan sagtens blive der hvor man vil have den stående. Man kan sågar flytte den efter behov. Og den skal bare have lidt at leve af hver 2 uge.
    Den skal ikke engang luftes. Men et årligt brusebad og klip anbefales.


  • #127   11. mar 2019 Jeg tør slet ikke tænke på hvad de folk ville med om Aslan.... hahaha

  • #129   17. mar 2019 Kun set kort, men hunden sender en del dæmpende signaler? Gaber, smasker ser væk, i forbindelse med bolden.

    Er ikke ekspert i hundesprog, men kunne da godt være urolig, hvad har gået forud for det vi ser?
    Hvis hunden har elsket bolde, og nu viser den sådan en adfærd?


  • #130   17. mar 2019 Arme hund, det burde forbydes den mand at lægge videoer ud i de offentlige medier.

    Og godt, at jeg aldrig skal have hvalpe mere, jeg ville da være hundeangst for, at en af mine hvalpe ville ende hos ham.


  • #132   17. mar 2019 Set lidt mere, ikke imponeret af vrøvleren.

    Den der snusen omkring, er det korrekt forstået af mig, at det også er en form for ønske om afstand? Eller, måske mere afløb for frustration?

    Den får jo ikke et alternativ til bolden, ingen vejledning i hvad den så må, andet end at bolden er 'NEJ!'


  • #133   17. mar 2019 Snuseriet er en "oversprings handling"

    Jeg tør slet ikke tænke på hvad det arme kræ har været udsat for.

    Jeg fatter så hellere ikke, at en hund ikke må være glad for sin bold og lege.
    Jeg er virkelig glad for at Gaddafi er så glad for sin bold, det gør da livet med ham meget nemmere, da jeg kan få ham til næsten hvad som helst med bolden.


  • #134   17. mar 2019 Overspringshandling

    Tak, det var det ord jeg ikke lige kunne komme på.

    Enig!


  • #136   17. mar 2019 Jeg kan så ikke forstå, hvorfor han aldrig lægger en video op fra mens han træner ignorere bold, ignorere andre hunde mm.
    Hans videoer handler ALTID om når han HAR fixet dem, hvilket sådanset er uinteressant, det lærer folk jo ikke noget af.
    Næ, Faxe Fjols læg videoer op fra mens du træner, men det tør han nok ikke, hvilket man godt kan forstå når man ser hundene efter at han har haft fat på den.


  • #137   17. mar 2019 Godt nok et trist syn at se en schæfer være så apatisk og slukket. smiley Vil slet ikke tænke på, hvilke metoder der er opnået til at komme frem til det resultat!

    Og så faldt jeg lige over hans svar til den her kommentar under videoen. smiley smiley Mangler en bræk smiley!


    profilbillede
  • #140   18. mar 2019 Var det ikke også ham, der lagde en video op om at han havde to kærester eller noget i den stil?


  • #142   18. mar 2019 Therese, Jeps det er ham.

  • #143   18. mar 2019 Så vidt jeg husker, lagde han videoen op på hans konto for hans virksomhed. Og i sådan et tilfælde tillader jeg mig altså at have en mening om, at det er virkelig uprofessionelt. Jeg er egentligt fuldstændig ligeglad med, hvor mange kærester han har eller hvad han har lavet tidligere i sit liv, men jeg synes næsten, det er decideret pinligt at vise sit liv frem på den måde på en kanal, som er tiltænkt hans forretning. Han må også skille tingene lidt ad.

  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #144   26. sep 2020 Hunde er ikke født med, at lege med mennesker.
    De kan godt, finde ud af, at lege med hinanden.
    Det er ikke noget vi mennesker behøver blande os i.
    Vi skal først blande os når det går over stregen.


  • #145   26. sep 2020 Jeg er da glad for at mine hunde er så robuste, at de overlever alle de ting jeg udsætter dem for, som de ikke er skabt til, inklusiv leg med mennesker smiley
    De må for øvrigt heller ikke lave det, de er skabt til.......


    profilbillede
  • #147   26. sep 2020 #144
    Helen det kan faktisk diskuteres, om hunde er 'født' til det eller ej.
    Et forsøg med legetøj viste, at hvis du gav to hunde to stykker legetøj, så ville de ligge sig hver for sig med hver sit legetøj. Var det derimod en hund og et menneske til stede, så opsøgte hundene mennesket for at lege.

    Så kan vi selvfølgelig diskutere, om det er indlært eller ej, men det viser da en stærk præference for at lege med mennesker.


  • #148   26. sep 2020 Pointen er vel at man kan skabe en god relation med hunden igennem leg.
    Så hvis hunden syntes det er sjovt at lege med sin ejer så er mange ting pludselig meget nemmere i træningen/dagligdagen.
    Men hunden skal rigtig nok lære at lege med mennesker.
    Og ja hunde kan godt lege med hinanden fordi de lærer det fra hvalpe.
    De leger med deres søskende og mor m.m.
    Hunde træner jo også deres egenskaber igennem leg, jagt, angreb, apport, motorik, balance, speed, motion, bidehæmning m.m


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #149   26. sep 2020 selvfølgelig kan det Diskuteres. Om det er en god idé, at lege med sin hund eller ej. Jeg ser bare så mange hundeejere som leger alt for vildt med deres hunde, hundene bliver alt for stresset, og kan ikke falde til ro igen. Men hvis man har lært, at stoppe sin hund igen med ro på. Kan det være en god idé, at være sammen med sin hund med lidt leg, med træning. Der er mange hundeejere og deres hunde som kan lære at lege med ro på. Min hund har ikke legetøj og jeg leger heller ikke med min hund. Det betyder jo ikke, at jeg ikke er sammen med min hund. Min hund får opmærksomhed, og får lov til at lege med andre hunde, med ro på, jeg stopper legen når det bliver alt for vildt. Der er mange måder at være sammen med sin hund på.Det kommer jo and på, hvad man mener med leg. Hvis man som hundeejere Ikke har lært det, kan det gå hurtigt galt,

  • #152   26. sep 2020 Jeg leger ofte vildt med mine hunde. Det er super belønning og styrker relationen.
    Det er både trækkeleg og vilde boldkast med løb og høje jubeludbrud. Og ja hundene kommer op og køre. Det er ligesom meningen med at holde “fest”
    Samtidig træner jeg en masse impulskontrol så jeg kan kontrollere energien.
    Det giver den sjoveste træning for mig og hundene.
    Jeg står aldrig bare og kaster bold i et væk.
    Jeg har aldrig oplevet at hundene ikke kunne koncentrere sig, arbejde eller slappe af i forbindelse med belønningsfest
    Mine hunde elsker deres legetøj og at lege med mig. Hvorfor dog tage det fra dem?
    Hvorfor skulle det gå galt?

    Mine hunde leger ret sjældent med andre hunde men det er aldrig noget problem når de gør. Dog er det altid kortvarigt.
    De har hinanden så der er ikke behov for masser af hundeleg.


  • #153   26. sep 2020 Ro, ro, ro og ro. Nones ville blive syg i hovedet af alt den ro..

  • #155   26. sep 2020 "Men hvis man har lært, at stoppe sin hund igen med ro på."

    "Der er mange hundeejere og deres hunde som kan lære at lege med ro på."

    "og får lov til at lege med andre hunde, med ro på"


    Det er godt nok mange ting hunden skal gøre "med ro på" - hvorfor være SÅ forskrækket for at hunden kører lidt op og er fuld af adrenalin og glæde? Ja så tager den nok mere end 2 sekunder om at falde i søvn igen, men hvad er der også galt i det?

    Jeg gad virkelig godt se hvordan alle de ting i ro foregår. Hvornår får hunden lov at være hund, og give den gas?
    Hvis al samvær med dig skal være i ro - og endda med andre hunde skal det foregå i ro - så er det godt nok ikke meget tryk, der kommer ud af dén beholder...


  • #156   26. sep 2020 Fünke, fordi folk i virkeligheden ikke gider en hund med drift og initiativ, men vil have en der ligger og ser sød ud. Som andre skriver, er BR et glimrende sted at få netop sådan én.

    Jeg bliver så ked af at folk målrettet går efter at pille al glæde og initiativ ud af deres hunde smiley Stakkels, stakkels dyr, som kommer til at leve et kedeligt og dæmpet liv, fordi de bor hos mennesker, som ikke kan kapere livsglæde og naturlig adfærd smiley


  • #157   26. sep 2020 Fünke - og når der så kommer overtryk i beholderen, kan man jo altid bare aflive dyret

  • #159   26. sep 2020 Altså jeg må indrømme, at jeg er RET glad for at min 5 måneders hvalp ligger fladt på gulvet og ser sød ud lige nu - hun sover smiley men det er da også kun fordi, hun er så hoppende og sprudlende et balladefjæs i sine vågne timer.

    Jeg kan slet, slet ikke forstå at man ønsker så højt et niveau af passivitet sådan generelt; jeg ville da tænke, at der var et eller andet helt galt, hvis min hund var så dæmpet og initiativløs som vi har set på diverse videoer. Ikke engang med et slemt maveonde er min hvalp bare i nærheden af halvt så dæmpet som det..... det er seriøst skræmmende


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #160   26. sep 2020 Som sagt, siger jeg ikke noget om, at der er noget galt i hvordan i træner og leger med jeres hunde. Så længe man har styr på det. Man finder selv ud af hvordan man har sin hund på, og hvordan man leger og tætninger med sin hund.
    Hvem siger at det skal være kedeligt at være hund, man kan godt havede livsglæde selvom, der også skal være ro på. Det er Som om, i tænder på, ordet. Ro på. Hvorfor.


  • #161   26. sep 2020 Han virkelig en elendig træner...

    Utroligt der stadig er så mange stress forskrækket trænere derude, han er desværre ikke den eneste, jeg fatter ikke man gider dæmpe sin hund konstant, "uhh du skal helst være rolig hele tiden" ... Kedeligt!


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #162   26. sep 2020 Jeg skal ikke bedømme, hvad der er ok for dig. Det er noget man selv finder ud af

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #164   26. sep 2020 Jeg ser det helt anderledes. Alt for mange har for meget ro. Stopper festen lige som det begynder at blive sjov for hunden.

    For nogen racer fungere ro jo bare ikke. Rigtig mange hunde, kunne have glæde af at fjerne ordet ro og få lov at give den gas.



  • #165   26. sep 2020 Helen
    Du må virkelig være en af dem der kun prøver babykarussellen i Tivoli når alle vi andre er i rutsjebaner og gocart.
    Livet bliver bare for kedeligt når der skal dæmpes og trænes ro konstant.
    Har du spurgt din hund om den hellere ville løbe, være lidt vild og lege voldsomt? Eller har du fået pillet alt intiativ og livsglæde ud af den, så den bare betragter tilværelsen på sin rumpe og med et næsedut i ny og næ.
    Nej, seriøst. Du må træne hvor og hvordan det passer dig. Bare du ikke presser det ro ro ro snak ned over andre


  • #167   26. sep 2020 Jeg ligger bland andet på gulvet, hvor hunden angriber mig og så tager vi en slåskamp.
    Alle mine hunde har elsket det












  • #168   26. sep 2020 Jeg mente nu ikke, at det kan diskuteres, om det er en god ide at lege med sin hund. Jeg har endnu ikke hørt et godt argument for ikke at lege. Der vil selvfølgelig altid være nogle individer eller i nogle situationer, hvor leg kan være uhensigtsmæssig, men der fra og så til at fraråde leg for alle hunde. Det synes jeg er skørt.

    Hvordan leger man med ro på? Vi gør i hvert fald ikke herhjemme. Der er fuld knald på, og når legen slutter, så slapper Atlas af igen.
    Jeg ser der ikke meget anderledes end når vi deltager i en form for sport eller lignende. Så er vi oppe at køre og adrenalinen pumper imens det står på. Måske vi ikke kan ligge os til at sove lige efter en fodboldkamp, men et par timer senere sover man som regel bedre, end hvis ikke man har været ude og få pulsen op.


  • #170   26. sep 2020 Isabelle - Det kunne være Ghini her, hold op, hvor har jeg mange ar og hak på hænderne som den "pæne, ældre dame" på 10 har givet mig, men hvor er det dog herligt, at hun stadig har så meget glimt i øjet og er så stort et legebarn, jeg nyder i den grad, at hun fortsat kommer og opfordrer til leg flere gange dagligt.

    Jeg nyder også den vildskab, som de unge udviser, når de løber og leger med hinanden, det går hårdt for sig nogle gange og i ny og næ går det galt, men hvor ville det være et trist liv med hund, uden al den vildskab og glæde. Vist er det dejligt, når de alle ligger afslappede i sofaen, men dagens højdepunkter er da legen og glæden smiley


    profilbillede
  • #171   26. sep 2020 Nej hvor ligner de dog nogle der har svært ved at falde til ro efter vild leg med legetøj. Ups altså. Skynder mig at gemme legetøjet smiley

    profilbillede
  • #173   26. sep 2020 Jeg ville ikke kunne bære at mine hunde leve et liv uden fuld knald på leg og sjov.
    De elsker det, de lever for det og det styrker vores relation hver eneste dag...


  • #174   26. sep 2020 Helen, af nysgerrighed - må din hund ikke være fræk? Stjæle en sko, og løbe væk med den, imens du jagter den? Lege fangeleg med dig, når I går tur? Belønnes den aldrig med leg og legetøj?

    Jeg spørger helt oprigtigt, fordi jeg ikke kan forestille mig ikke at gøre det med mine hunde. Jeg ELSKER når Dorit stjæler fra indkøbsposen og stikker af med det. Eller når vi rusker vildt med legetøj, og hun hvæser og sprutter som en lille djævel. Eller når Bella skrider fra træning med sin bold, og jeg skal fange hende smiley Jeg elsker når de er frække og udspekulerede, og de tager pis på mig, bare fordi de synes det er sjovt smiley


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #175   26. sep 2020 Jow hun må meget gerne være fræk, med måde, hun får ikke lov til at stjæle fra indkøbsposen. Vi leger ikke trække leg, eller fangeleg. Det er ikke noget jeg har brugt.
    Jeg beløninger, når hun kommer løbende glad hen til mig.


  • #176   26. sep 2020 Uh jeg kan godt læse mig frem til, at mine små monstre har brug for ro smiley - de kan knap nok stå stille til et godt billede!

  • #178   26. sep 2020 Altså, jeg griner mere end jeg skælder ud herhjemme smiley
    Her til aften tog jeg et bad.. Da jeg kom ud fra badeværelset, var indholdet fra min taske spredt over hele stuen!

    Så jeg blev gal og bandede mens jeg samlede op, og skældte mig selv ud for ikke at fjerne tasken fra myndehøjde. smiley


  • #179   26. sep 2020 Ehhh altså jeg har jo bulldog, og hvis man ikke har humor og kan tåle frækhed/gode ideer/f-dig-attitude, så bliver det dælme op af bakke... Særligt for hunden.

  • #181   26. sep 2020 Helen, hvordan må hun så være fræk? Leger I aldrig? Altså ALDRIG? Griner du aldrig af og med din hund?

    Av, det gør helt ondt i mit hjerte smiley


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #182   26. sep 2020 Det kan godt være at, din hund, kun kan eller kun vil danse salsa. Det skulle jeg ikke kunne sige noget om.
    Det må være meget kedeligt.
    ydmyghed betyder at underordne sig, men ikke at krybe.
    ydmyghed betyder, at vi bruger vore talenter og evner.
    Altså, Nøglen til fremgang.
    Det vil sige at man skal være åben for indlæringen.


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #183   26. sep 2020 jow jeg griner meget sammen med min hund, når vi er ude og hjemme.
    Hun er en sjov hund, hun kan jo også springe og hoppe, når hun bliver over glad. Så jow det gør vi da


  • #184   26. sep 2020 ydmyghed betyder, at vi bruger vore talenter og evner.

    Hva’? Det der er helt sort!


  • #185   26. sep 2020 Men LEGER I aldrig? Sammen? ALDRIG? smiley



  • #186   26. sep 2020 Det lyder så koldt smiley

  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #187   26. sep 2020 Det betyder, at man gør det man har lært, eller det man kan

  • #188   26. sep 2020 182
    Jeg forstår ikke lige betydningen.
    Men måske skulle du prøve at være åben og se på alle de andre måder man kan træne sin hund på.
    Når vi sidder 20 mennesker i denne tråd og er forbløffet over at du fravælger leg med din hund og som belønning. Så kunne det jo være du skulle grave dybere i det og se om leg og fest ikke kunne gavne dig og din hunds relation.
    Ja leg med legetøj, kast med godbidder, trækkeleg, apportleg, løbeleg eller hvad der nu er sjovt for din hund.
    Belønning er så meget mere end at sitte stille og få et klik og en godbid


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #189   26. sep 2020 Det kommer an på hvad du mener med leg. Hvis du mener at lege med trække leg med legetøj, så nej.

  • #190   26. sep 2020 Nej, det er ikke dét ydmyghed betyder smiley

  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #191   26. sep 2020 Der er mange måder at være sammen med sin hund på. Det betyder ikke at vi ikke har det sjovt

  • #192   26. sep 2020 Hvordan leger i så?

  • #193   26. sep 2020 Helen
    Du ved simpelhen ikke hvad du går glip af.


  • #194   26. sep 2020 Næh, det betyder bare at din hund ikke må have det sjovt smiley

    Er det Hundehviskeren der har lært dig at man holder hund sådan?


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #195   26. sep 2020 Forde i sidder 20 mennesker og mener det samme, betyder det ikke at det er mere rigtig eller forkert. At kunne finde flerer mulighed, hvordan man kan være sammen på, med sin hund. At kunne være åben overfor de muligheder til fremgang.
    Det med at i sidder og nedgør andre mennesker. Det har ikke noget med mig at gøre. Det kommer aldrig til at sidde fast indeni mig, det ansvare står i selv for.


  • #196   26. sep 2020 Helen, det er en debatforum smiley
    Det handler ligesom om at argumentere for sin sag, og evt lære noget nyt af andre.

    Jeg vil rigtig gerne vide hvordan du leger med din hund, for bedre at kunne forstå, hvorfor du gør som du gør.

    Jeg er ked af du går i forsvar, for det er absolut ikke nødvendigt smiley


  • #197   26. sep 2020 Nu nedgør du jo faktisk de hundeejere der leger med deres hunde smiley
    og det da dig der ikke er åben overfor andre muligheder end ro ro og endnu mere ro.


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #198   26. sep 2020 Det er måske lidt svært at svare på, når i ikke vil forstå, hvad jeg mener med at, min hund og jeg, har det lige så sjovt, som i kan ha med jeres hunde. Det jeg gør er at vi træner med godbidder, at hun meget gerne vil være sammen med mig, og hun kan også hoppe og springe rundt omkring mig ligesom jeres hunde kan.
    Vi har en stor glæde , ved at være sammen med træning. Jeg går ikke op i at ruske vildt med legetøj.
    I må også forstå at der er andre måder at gøre tingene på.


  • #199   26. sep 2020 Helen - simpelt spørgsmål (som du ikke vil svare på?): LEGER I ALDRIG SAMMEN?

  • #200   26. sep 2020 Så jeres leg er træning?
    Leger i med aktiverings legetøj så?


  • #201   26. sep 2020 Helen, må jeg spørge hvorfor din hund ikke har legetøj, og du ikke leger med den? smiley

    Bunder det i hele den her snak om ro? Eller gider din hund bare overhovedet ikke lege? Jeg er nysgerrig på, hvad baggrunden overhovedet er for at tage den beslutning.


  • #202   26. sep 2020 Helen
    Der er masser af hundeejere der aldrig leger med deres hunde. Det kan vi da sagtens forstå. smiley
    Du træner kun med godbidder og det er jo fint når det fungere for dig og din hund.
    Måske gider din hund overhovedet ikke at lege. For det er jo ofte noget de skal lære fra hvalp og holdes ved lige.
    Der hvor kæden hopper af, er jo når du kritisere og spiller bedrevidende overfor dem der bruger leg som aktiv belønning eller bare relationskabende samvær. Kan du ikke se det?


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #203   26. sep 2020 Rigtig mange har hund uden at leg indgår. Kommer jeg uden for miljøet er jeg den underlige. Tænk at bruge så meget tid på det.

    Alt efter race og aktivitet kan det fint fungere. Løb,svømning,spor osv. Det er ikke meget ved at lave noget med en hund som den ikke har glæde ved.

    Det gælder også den anden vej.



  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #204   26. sep 2020 Jeg har taget min beslutning fra starten af, at min hund ikke skal ha legetøj, og nu er hun selvfølgelig ligeglad med legetøj.
    Jeg har oplevet med en hund, at den bliv forvirret omkring legetøj.
    Så denne gang vil jeg gøre noget andet. Den måde som jeg har beskrevet. Går meget bedre, Det fungerer for os.


  • #205   26. sep 2020 Så det er fordi en tidligere hund du har haft, blev forvirret omkring legetøj, at du nu - med din nuværende hund - bare har fravalgt alt legetøj og leg fra starten af?

    Hvordan blev hunden forvirret omkring legetøj?


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #206   26. sep 2020 Oplever også der mange hunde som ikke kan tåle legetøj.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #207   26. sep 2020 Jeg har aldrig oplevet hunde som ikke kan tåle legetøj. Jeg har oplevet hunde hvor man skal være mere opmærksom på brugen af leg.

    De hunde som stresser over det,er jo tit og ofte hunde, som har behov for leg. Her er det om at finde en balance.


  • #208   26. sep 2020 Men hvordan blev din hund forvirret omkring legetøj, Helen?

  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #209   27. sep 2020 Ja du har ret i at finde en balance, og mere opmærksomhed omkring legetøj.
    Hvordan blev hunden forvirret omkring legetøj.
    Det er lidt svært at svare på.
    hunden randte rundt på væggene og op og ned vinderne.
    Det var meget synd for ham, han kunne ikke falde til ro


  • #210   27. sep 2020 Hvordan går det med ham i dag?
    Kan han stadig ikke slappe af og hvad har I gjort?


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #211   27. sep 2020 Han er kommet ud på landet, hvor der er Strand skov, og en stor have, sammen med andre hunde.
    Har fået at vide, at han har det godt, og har stor glæde, ved at være der, og kan sammen med de andre hunde.


  • #212   27. sep 2020 Ergo - en understimuleret hund, der selv forsøgte at få aktivitet ind i sin hverdag.

    Lige præcis sådan en hund har godt af, at man leger og at man sætter leg i system.


  • #216   27. sep 2020 Fysisk aktivitet frigiver bla. endorfiner, dopamin og seretonin i kroppen, som fungerer både glædesgivende, beroligende og smertelindrende.
    Jo højere fysisk aktivitet, jo højere frigivelse af disse neurotransmittere.
    Endorfiner omtales ofte som kroppens egen lykkepille - og med god grund. Det er smertelindrende, giver følelse af lykke og styrke, og så påvirker det niveauerne af dopamin og noradrenaline.
    Dopamin er nok en af de vigtigste neurotransmittere i vores hjernes belønningssystem, fordi den er så afhængighedsskabende. Det giver os en stærk følelse af velvære, der opfordrer os til at gentage handlingen. Det er også dopamin der frigives, når vi efterkommer en afhængighed.
    Seretonin er afgørende for vores psykologiske velvære og evne til at afstresse.

    Man skal ikke være så stressforskrækket - det har den modsatte effekt.
    Du kan sagtens ligge og slappe af på sofaen og have det godt, men hvis du starter med en løbetur, vil den efterfølgende slapper på sofaen være meget bedre smiley og løbeturen er med til at SÆNKE dit stressniveau - ikke forhøje det.


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #219   27. sep 2020 Endorfiner nedsætter smertesansninen at, hæmme, aktivitenten i smereeføreden, nerver til i hjernen. Hvad med de mere positive, hormoner endorfinerne.
    At få for meget, er en dårlig idé
    At få for lidt, er en dårlig ide
    Det handler om at finde en tålelig måde, at være sammen, så din hund får livsglæde og tone, hormonforstyrrelserne ned på et plan, så man kan følge med.
    Lysten til at ha en sjov aften eller dag, kan være en rigtig god idé, Hormonernerne stiger til væres, altså hormonerne køres op, helt fint for et stykke tid. Hunden skal ha en mulighed, for at tømme sit hovede, for alle de gode oplevelser, som den nu har fået. Ellers bliver hunden førest forvirret. Det er helt fint, at hunden, hopper og springe rundt, i en times tid, og til der efter, er i ro, og får muligheden, for at kunne, se hvad verden kan byde på.
    kan være godt, og helt fint. Alt andet er hysterisk. Hunden skal også lære at være et med sig selv, det giver styrke, til hunden. Velvære. Det er når man har opnået sit mål, at det lykkedes med god træning. Får du selv livsglæde., ind i din krop, sender du livsglæde ned i din hund, så får din hund også en livsglæde ind i sig. Hunden føler velbehag, ved at være sammen med dig..


  • #220   27. sep 2020 smiley smiley smiley

  • #221   27. sep 2020 Hvis en voksen hund har behov for at stå i en time og “se hvad verden kan byde på”, er der simpelthen noget HELT galt med den hund smiley

    Den skal have noget hjælp, og det skal ikke være fra din ven i Faxe, men én som faktisk ved noget om træning og adfærd smiley


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #222   27. sep 2020 Jeg sagde ikke at hunden skal stå i en times tid. Nej den skal ha muligheden for at se verden, og ikke springe og hoppe rundt hele tiden.

  • #223   27. sep 2020 Så den skal være rolig? Og må ikke være glad?

    I guder altså, hvor har jeg inderligt ondt af din hund smiley


  • #228   27. sep 2020 Undskyld, men jeg kan simpelhen ikke forstå det du skriver, Helen.
    Det er muligt du har en dybere agenda med dine skriv. Men vi har vist alle et fremragende samvær med vores hunde. Selvom vi leger med vores hunde og belønner med bold, trækkeleg eller godbidder. Og selvom vores træning og aktivering måske virker for vild i dine øjne så behøver du ikke være nervøse for om vores hunde er kronisk stressede. For det er de altså ikke.
    Hvis du vil vide mere om hvorfor og hvordan man leger med sin hund eller bruger det som belønning så findes der kurser hvor du kan tilmelde dig som observatør.
    Ellers tror jeg bare du må acceptere at vi er rigtig mange der træner hund meget anderledes end dig.


  • #229   27. sep 2020 Hmmm, mon ikke hunden også har mulighed for at "se verden", selvom den ikke nødvendigvis sidder bomstille i en time?

  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #230   27. sep 2020 Jeg siger ikke at det er forkert, det i laver, alle gør det som virker for en selv



  • #231   27. sep 2020 Hvem er det du bliver sammenlignet med?
    Og jo, jeg har nu læst flere steder at du kritisere det vi laver med vores hunde


  • #233   27. sep 2020 232
    Er det ikke det du skriver her?
    Hunden skal også ha lov til at stå stille og se hvad verden kan byde på, i ro. En times tid, kan være godt, og helt fint. Alt andet lige, er hysterisk.


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #235   27. sep 2020 Jeg skriver at hunden skal ha muligheden for at stå stille og rolig. for at kunne se verden, uden at hoppe og springe rundt.
    Jeg siger ikke at hunden skal stå stille i en times tid, det ville da være umuligt


  • #239   27. sep 2020 235
    Nå jamen, så siger vi det.
    Du skriver bare at en times tid vil være fint, men hvis du mener noget andet så....
    Hvem er det du bliver sammenlignet med?
    Din træner? For det er vel naturligt når vi debattere træningsmetoder. Men det er jo træningen der sammenlignes og ikke jer som personer


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #242   27. sep 2020 Okay. nu har jeg lige læst, hvad jeg har skravet, jeg kan godt forstå, at i, har misforstå mig.
    Mener. At det er fint, at en hund, hopper og springe rundt, i en times tid, og der efter, kan være i ro, og få muligheden. for at kunne se verden.


  • #243   28. sep 2020 En hund kan altså ikke give sig selv for store mængder endorfiner...
    Det er heeelt sort snak.

    Den der stressforskrækkelse er forfærdelig synd for rigtig mange hunde, vis ejere er ramt af det.
    Man kunne håbe på at disse mennesker kun anskaffer sig typer af hunde, der af sig selv lever i lav hastighed, men det er jo desværre ikke virkeligheden.

    Nogle mennesker tror oprigtigt på, at en hund ikke kan få ro i kroppen og i hovedet, hvis den bliver fysisk og mentalt aktiv.
    Men for rigtig mange hunde gælder det stik modsatte.

    Det er SUNDT for en hundekrop og et hundesind at lege med et højt aktivitetsniveau. Det et sundt at få pulsen op, at få diverse hormoner ud i cellerne, det øger glæde og trivsel og det giver styrke, koordinationsevne, motoriske færdigheder, motionerer kredsløbet, udfordrer hjernen, styrker relationer - giver harmoni, afslappethed i ro, afspænding og overskud.

    At holde en aktiv hund i ro giver stress, modløshed, passivitet, inaktivitet, destruktiv adfærd, tvangshandlinger, initiativløshed....
    Nogle forveksler flere af de ovenstående ting med "en 'nem hund". Det er det nok også, den gør intet væsen af sig. Den er fuldstændig tilpasset ejerens liv og forsøger ikke at forbedre sin egen situation længere. Den har givet op.

    Dette er i yderste konsekvens - men jeg ønsker ikke for nogen hund, at den skal leve i nogen grad af sådanne præmisser.
    Det skærer i mit hjerte...

    LEG med din hund! Hvis du ikke kan sætte det i system, så legen passer til hunden, så få hjælp af en træner, der hat forstand på det.


  • #244   28. sep 2020 Helen, der er INGEN modsætning mellem det, at hunden leger vildt og dens lyst og evne til at se og opleve verden...

  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #245   28. sep 2020 Hormoner er særligt følsomme for Psykologisk striss. Det glæder i hjernen og i binyrerne og regulere en lang række processer i kroppen.
    og påvirker hjernens blodårer, lunger lever, skelittets Muskulaturen og immunsystemet, langvarige eller gentagen aktivering af kortisol kan påvirke kontrollen af andre fysiske og Psykiske forstyrrelser. stress påvirker også reguleringen af immunologisk processer og betændelsesprocesser . Det kan have effekter på depression


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #246   28. sep 2020 Den almindelige opfattelse er at stressende hændelser kan påvirke udviklingen af fysiske sygdom ved at, forårsager negative følelser som angst og depression. Disse tilstande påvirker efterfølgende, biologisk processer eller adfærdsmønstre, som så øger risikoen for sygdom.
    Alt for meget stress, har aldrig været godt for et menneske heller ikke for alle dyr.


  • #247   28. sep 2020 Du blander en masse ting sammen...

    Hormoner er ikke bare hormoner, de gør noget forskelligt og udløses af noget forskelligt.

    Du bliver altså nødt til lige at læse lidt op på det der, hvis du skal bruge det tim argumentation. Og endnu mere, hvis du skal bruge det til at forsvare dit valg overfor din hund.
    Du er informeret i øst og vest og det giver altså forkerte konklusioner!


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #248   28. sep 2020 Det er lige præcis, det som også står, omkring stress. Hvid du vil, ha mere viden, omkring striss og depression.
    så undersøg det, godt og grundigt igennem. før du taler.



  • #249   28. sep 2020 Der er en ting eller to, du har misforstået....

    Jeg gentager gerne. Find en, der har forstand på det her at blive rådgivet af.
    Lige nu er du ret dårligt hjulpet.


  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #250   28. sep 2020
    Der er ikke noget, at misforstå,
    undersøg det, før du taler.


  • #251   28. sep 2020 Åhhhh du er sku sjov Helen smiley du aner tydeligvis overhovedet ikke hvad du taler om, jeg kunne næsten fristes til at tro at du er Faxe manden smiley

  • #252   28. sep 2020 Helen, hvad mener du med at “for mange endorfiner er en dårlig idé” ?

    Hvor mange endorfiner er for mange? Og hvorfor er det skidt? Der er ikke som sådan nogle negative bivirkninger ved endorfiner. Det skulle da lige være, at de er afhængighedsskabende, selvom dette ikke nødvendigvis er skidt, da der jo ingen negative bivirkninger er, hverken ved endorfinerne i sig selv, eller handlingerne der kræves for at udskille dem.

    Desuden er det mig bekendt, slet ikke muligt at overdosere på endorfiner, eftersom vi har nogle celler i hjernen, der måler frigivelsen af diverse hormoner, og fungerer som stopklods, hvis der registreres ubalancer.

    Det er rigtigt at for meget kortisol, over en længere periode, kan være skidt, men kortisolniveauet eksploderer ikke fordi vi træner eller leger. Tværtimod vil det i disse tilfælde sænkes.
    Kortisolniveauet stiger, når vi er udsat for akut stress/fare. Er kroppen konstant i beredskab, kan det blive farligt i længden.

    Hvis katten løber, fordi den jages af en hund = Usund stress, kortisol
    Hvis katten løber, fordi den jager en mus = Sund stress, endorfiner

    Om en times aktivitet er “hysterisk”, kommer vel helt an på hunden, samt hvilken aktivitet der er tale om.


  • #254   28. sep 2020 Inden, at man tager Helen alt for seriøst, så husk lige, at samme bruger opfandt en fantasi-hund, der skulle trænes, omplaceres og aflives smiley

  • #255   28. sep 2020 Arh Nissen, nu er der jo ingen der kan bevise om Helen rent faktisk løj om den hund.

  • #256   28. sep 2020 Krøllet, det håber jeg :/! Ellers tror jeg i hvert falde, at vi har fundet ud af, hvor det er gået galt.

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #257   28. sep 2020 Helene #230
    Jeg siger ikke at det er forkert, det i laver, alle gør det som virker for en selv
    Ja måske personlig for dig selv - men hvorfor fratage al initiativ / glæde fra hunden ?
    Utroligt at du mener at alle her, hvor nogle af os har haft hunde i mange år - er helt forkert på den, men du ved hvad der er optimalt - der er noget der ikke passer sammen.

    #242 At det er fint, at en hund, hopper og springe rundt, i en times tid, og der efter, kan være i ro, og få muligheden. for at kunne se verden.

    ja, det kan de aller, aller fleste normale hunde da nemt finde ud af, hvis de er vant til at blive aktiveret og leget med.


  • #260   28. sep 2020 Mine ville blive kulrede af alt det ro-ro-ro.
    Heldigvis har vi hund på forskellige måder allesammen, men jeg priser mig da lige lidt ekstra lykkelig over at mine 3 er havnet hos mig og ikke én som Helen; den livsstil havde ødelagt dem fuldstændig.


  • #261   28. sep 2020 Jeg må indrømme at jeg nogengange undres over hvorfor man vil have hund, hvis det der stræbes imod konstant er “ro” det giver ikke rigtig mening i mit hoved, hvad skal jeg egentlig med en hund hvis den bare skal forholde sig i ro? Jeg glædesdagligt over mine hundes tusinde sjove ideer og på fund og Elsker når de leger vildt knurrende, eller hænger i mine bukseben for hundrede og syttendes gang smiley

  • #262   28. sep 2020 Jeg tør slet ikke tænke på, hvordan Bella ville være, hvis hun boede hos en der kun prædker ro smiley Hun ville stensikkert være aflivet for mange år siden, efter at have ædt al indbo og sin ejer smiley

  • #263   28. sep 2020 Som flere også er inde på, så er det jo vigtigt at huske, at der findes flere former for stress. Den stress du snakker om Helen, er jo en negativ stress. Befinder mig så i den i en længere periode, så bliver man rigtig nok syg. Men den form for stress en hund oplever i leg, eller vi oplever når vi laver noget, hvor vi bliver kortvarigt stressede, er jo ikke negativ. Leg bygger på jagtadfærd, og hvis det at jage gjorde dyr sygeligt stressede, så var der mange vilde dyr, som ville have seriøse problemer.

    Det her er snuppet fra et forsøg, som undersøgte mængden af kortisol i hundes pels:
    "The factor “playing often with the dog” (r = -0.34, P = 0.019) and “reward with a treat/toy when the dog behaves correctly” (r = -0.37, P = 0.010) correlated negatively with cortisol levels, suggesting that positive human interactions reduce stress."

    De kigger godt nok på effekten af menneskelig kontakt, men begge former for kontakt indeholder leg. Her finder de faktisk ud af at leg = positiv interaktion med ejer = reduceret kortisol niveau/stress i hunden.


  • #264   28. sep 2020 Jeg tror ikke at Helen er modtagelig for læring smiley

  • Helen L
    Helen L Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 76
    #265   28. sep 2020 Vi nedstrammer fra Aberne. Det vil sige, og betyder, dyr og mennesker, får de samme sygdom. Sukkersyge. Gigt. Dement. Her er det hunde vi taler om, som også kan få samme sygdom.
    Sukkersyge.
    En livslang kronisk sygdom, forhøjet blodsukker, forstyrrelser i omsætning af sukkerstoffer, fedt og prote, i kroppen.
    Gigt
    Rement Depression er en tilstand med, vedvarende følelser af, nedtrykthed. Tristhed. Stress.

    Rigtig mange mennesker og dyr, oplever at de sidder fast, i sværere situationer, uden at kunne komme videre. For at modtage indlæringen. handler det om indre ro, før kommer Man ikke vidre, med sin træningen.
    Selvfølgelig,findes den positive striss også. Det handler bare om at finde den. Den trålige stress, man kan bruge til noget.
    Det lyder til at i har fundet den trålige måde, at være sammen med, jeres hunde. Så nok om det.


  • #266   28. sep 2020 Bedst, som jeg troede, det ikke kunne blive mere syret, overgik du lige dig selv.
    Det er komplet håbløst smiley

    Der er så mange fejl i samtlige præmisser i det sidste indlæg, at det ikke giver nogen som helst mening at forsøge at udrede dem.

    Du milde, du trænger til nogle kurser, Helen...


  • #267   28. sep 2020 Helen, hvad har dit indlæg i #265 at gøre med fysisk aktivitet og vild leg med hunden?

    Prøv nu at læse svarene igennem igen. Jeg er sikker på, at A&Atlas endda vil finde et link til omtalte forsøg, hvis du spørger pænt.

    Og nu prøver jeg ikke på at være uhøflig overhovedet, så misforstå mig nu ikke, men hvis du har problemer med at læse og forstå svarene, eller evt. forstå en engelsk artikel, så vil jeg gerne være behjælpelig med at oversatte, eller endda sende dig en lydfil, hvor jeg læser denne tråd op for dig.
    Håber det er formuleret nogenlunde, og ikke misforståes som hån smiley


  • #269   28. sep 2020 Bliver aber demente?

  • #270   28. sep 2020 Anne Julie: Det kan de vel sagtens blive? Ligesom os, og hunde etc.

  • #271   28. sep 2020 Jo, men spørgsmålet er om de lever længe nok....?

  • #274   28. sep 2020 Men er processen den samme? Hos hunde kan man, så vidt jeg ved bedre symptomerne via kost. Det kan man ikke hos mennesker.

  • #278   28. sep 2020 Demens kommer af flere årsager....
    Det er jo i bund og grund et symptom på anden sygdom.


  • #279   28. sep 2020 Hvad betyder trålige?

  • #280   28. sep 2020 AG: Det studsede jeg også over. Måske betyder det tålelig?


Kommentér på:
Sådan får du et godt samvær

Annonce