Min hund har bidt mig {{forumTopicSubject}}
Jeg er meget frustreret og ked af det. Som overskriften lyder, har min hund Santos, bidt mig.
Dette bliver nok langt og rodet, bær over med mig:
Det hele skete da han fik sin kong med leverpostej i. Jeg gav ham den og så lagde han sig over i Loke's kurv. Men eftersom Loke jo plejer at ligge der med sit, ville jeg have Santos' over i hans egen kurv. Jeg startede med at kalde på ham, hvilket ikke hjalp. Så ville jeg tage hans kong og ligge den over i hans kurv. Men i det jeg strækker hånden frem, bider han mig i hånden. Jeg selv er mega chokokeret, og står som et stort spørgsmålstegn.
Efter vi har fået Loke er Santos blevet mere og mere aggresiv og beskyttende over sine ting. Der har ALDRIG været noget før vi fik Loke, jeg har sagtens kunne flytte hans ting, tage hans ben, kong osv. Og det kunne jeg også i starten da vi fik Loke. Men den sidste månedes tid, har alting vendt sig. Der er ingenting når han for hans mad, men lige så snart det er ben og lign. Er han meget beskyttende.
Min mor og min kæreste har også prøvet, hvor han har advaret dem først ved at knurre og rejse børster. Jeg er simpelthen så dybt frustreret.
Jeg ved udemærket godt at der vil være en masse hieraki lige nu imellem de to. MEN, jeg synes det er begyndt at blive meget voldsomt. Santos knurre og rejser børster af Loke tit, og han har sågar også bidt ham en enkelt gang.
Jeg har prøvet at træne, med råd fra en adfærdsbehandler, var at få ham til at sitte, give ham ben/kong og sige at han skal vente og så tager jeg den ud af munden på ham igen. Jeg har også, hvis han har tyggeben, prøvet at brække små stykker af, og give ham en efter en. Alt sammen så han kan se at det er mig der styre maden. Men jeg synes ikke rigtig jeg kan se nogle forbedringer. Jeg må jo gøre et eller andet galt, jeg føler mig som verdens dårligeste hundeejer.
Jeg kan forstå at Santos er beskyttende over sine ting, af frygt for at Loke kommer og tager dem, men at han knurre, rejser børster og endda har bidt mig, er ikke acceptabel.
Hvad kan jeg gøre for at det stopper? Jeg søger virkelig råd...
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 62 Svar: 743
Men prøv evt. og tage noget mere spændende som han gerne vil bytte med ( f.eks. legetøj )
aug 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 176 Svar: 955
Det lyder som om han heller ikke har tillid til dig.
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 201 Svar: 1.651
Jeg har aldrig haft problemer med det her før, så om han kan have mistet tilliden til mig, kan sagtens være en mulighed. Men jeg søger råd og ikke konstateringer
Tak for svar
aug 2008
Følger: 22 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 176 Svar: 955
aug 2009
Jeg har kunnet tage alt fra Santos før i tiden, men det kan jeg simpelthen ikke mere. Jeg synes virkelig jeg gør alt hvad jeg kan for at træne, men der må være et eller andet jeg gør galt.
Han er også begyndt at knurre af børn, når vi er ude at gå, hvis de hopper, skriger eller løber.
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.092
aug 2009
aug 2009
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.135
aug 2009
aug 2009
Jeg tager heller ikke hans ting, bare for at tage hans ting, - Loke tisser i Santos' kurv, hvis han kommer over i den og ligger - det vel ikke et problem som sådan, men for at stoppe det, synes jeg at Loke skal ligge i Lokes kurv og Santos skal i Santos kurv.
Det begyndte at bløde da han bed mig, og jeg har to sår på mine knoer (staves?)
nov 2008
aug 2009
Jeg er ikke tvivl om at han har mistet tilliden til mig, nu hvor han har bidt mig. Han har knurret og rejset børster af os mange gange, men vi har ikke haft behov for at tage hans ting, det var hvis vi stod hans kurv eller der hvor han ligger.
Jeg vil selvfølgelig genoptræne tilliden til mig, hvilket jeg også synes at jeg prøver. Jeg må bare prøve endnu mere.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.904
Vil ikke sige så meget andet, for det er sagt af de andre
Held og lykke med ham.
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 307
Hmm det lyder grimt. Men jeg tror du skal starte forfra med lydigheds trænning Begyndt evt til noget hvalpetræning eller brugsprøvetræning/familliehundstræning. Ihvertfald bare noget lydighedtræning for unghunde.
Jeg kan så ikke helt se ideèn i at bytte ting med hunden. Jeg mener at du skal kunne tage hvad som helst fra hunden uden at den skal have noget for det andet end ros. Det er jo dig der er lederen.
Men du skal nok gøre overvejelser om hvad der skal ske hvis det ikke hjælper på ham. Kasteration, Nyt hjem eller aflivning.
Jeg har en chihuahua blanding som hva meget sær med at knurre af folk og når klokken var efter 10 om aften lå han under sovaen og knurrede af folk.
Han blev kastereret og det hjalp totalt. ingen problemmer med ham mere, så det er måske også en vej frem.
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.040
Loke er 3 måneder og på så kort tid (en måned) sku Santos ha mistet tilliden til dig. Det synes jeg lyder mærkeligt. Jeg ville tage til dyrlægen for at få udelukket smerter i hvert falde.
Derudover så har de andre vidst sagt hvad der sku siges. Håber det lykkedes for jer, for jeg ville i hvert falde selv have svært ved at stole på ham igen.
aug 2009
Indfør forbud... - Jeg havde ham til dyrlægen i sidste uge, til hans årlige vacc. Og han jeg snakkede med min dyrlæge om det der, som også tjekkede ham i hoved og røv. Han fejler ingenting, han er sund og rask. Men tak for svaret
Natasja - Tusind tak for dit svar. Det kan helt sikkert bruges alt sammen
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Måske han ville ha acceptreret en tæve men det tvivler jeg nu også på, om det har noget med hans opvækst at gøre skal jeg ikke kunne sige, men det gør det ikke bedre at han har en "grim" fortid.
Men et er sikkert og det er at jeres tillidsforhold skal genopbygges som hvis du/i lige havde fået ham, men igen så tror jeg det bliver svært med Loke i hjemmet, da det på mig virker som om at Santos tror at han har "mistet" noget af dig/jer fordi i skal dele kærlighed og mad ml. de 2 hunde, og det kan/vil santos ikke acceptere.
Jeg tror kun i vil kunne få jeres "gamle" hund tilbage hvis Loke flytter ud, men er Du/i villige til det for Santo`s skyld..
Ang. "biddet" så siger det mig igen at santos er frustreret over at skulle dele hjem med Loke og da han ikke kan tale så prøver han at vise det ved bl.a. at lægge sig i Lokes kurv og self.bibeholde sin godbid som du ville ta fra ham, jeg tror at han er nervøs for at du vil gi den til Loke.
Jeg ved ikke hvor godt jeg har fået forklaret dert jeg mener, men prøv at sæt dig i santos sted"tænk hvordan du ville se på tingene i hjemmet hvis du var ham", det er den bedste måde at finde ud af hvad der piner en hund..
Held og Lykke med det hele. *Ss*
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 7 Emner: 5 Svar: 322
min gamle hund og vores lille whippet var aldrig i tvivl om hvem der bestemte og hvis den lille havde et ben så knurrede den også af den gamle som så som regel lod hende være men hvis den gamle ville ha det så afleverede den lille og forsøgte så og "Charme" sig ind på den gamle ved og være underdanig
men hun bed ALDRIG den gamle
en leder kan godt overskride hundens grænse uden den skal bide
dec 2007
Han acceptere nok >Loke i dagligdagen fordi at Du/i ønsker det, men jeg tror satdig at Santos opførsel er kommet pga Lokes ankomst i hjemmet.
maj 2009
aug 2009
Santos strinter ikke, og har aldrig gjort det. Loke tisser i Santos' kurv, fordi han har et tæppe, og jeg tror at han forbinder det med græs. (Han er ikke helt renlig endnu)
Jeg har aldrig accepteret det, at Santos knurre og bider. Men når jeg ikke ved hvad jeg gøre, bliver jeg jo nød til at søge råd. Dengang han bed mig, blev jeg simpelthen så chokeret, at jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre, og at straffe ham længe efter han har gjort, er jo forkert. Jeg tør ikke at komme i nærheden af Santos når han har ben, efter han har bidt mig.
Santos er mit et og alt, og jeg vil gøre alt for den hund. Jeg synes også at jeg prøver, og er villig til at prøve endnu mere - jeg giver ikke op. Der er jo gået et eller andet galt, og jeg har konstateret for længe siden, at det IKKE er Santos' skyld.
I må kunne forstå at når man står med sådan et problem, som man har aldrig har oplevet før, føler jeg mig hjælpeløs. Jeg føler mig som en dårlig hundejer og jeg føler mig frustreret og ked af det.
Santos har altid været den underdanige type. Han er blevet MEGET dominerende nu, og som sagt er han også begyndt at knurre efter børn når vi går tur, og det har jeg aldrig oplevet før. Jeg vil ikke give Loke væk som det aller første, jeg vil træne og træne og så må Loke være den virkelig aller sidste udvej,
dec 2007
det hænger altså ikke sammen, enten er Santo blevet sur efter i har fået Loke eller også er han ikke.
Man kan ikke hjælpe nogen som ikke vil se problemener i øjnene.
Desu. så har Santos i mine øjne kun markeret, da jeg opfatter "bid" helt andreledes end du åbenbart gør, men bare det at du er blevet bange for ham efter det, jamen så er det da logiskt at han benytter sin nyefundne magt.
men jeg må heller hoppe ud af tråden, for jeg er vist ikke i mit "pædagogiske" hjørne idag, forstået på den måde, at jeg ikke kan sige det jeg vil på en "pæn" måde.
men held og lykke.
maj 2009
for mig og se er den helt gal med leder rollen og det skal der virkelig arbejdes hårdt med
aug 2009
Dan - Fyn er lige en tant for langt væk fra mig af.
Natasja - Jeg havde satset på en starte i vores politi hundetræning forening (Eller hvad det nu hedder) til næste år med Santos (Der starter nyt hold op.) Jeg har gået til hvalpetræning og lydighedstræning med Santos før, men jeg tænker at dette kan stimulere Santos lidt igen
nov 2008
Ja vi ved jo alle at hunde er magtgale væsner, der vil forsøge at få overtaget, så snart der er en lille chance for det..... (Ja det er ironi)
maj 2009
men jeg mener faktisk at mange hunde er magtsyge forstået på den måde at de søger leder rollen hvis der er en svag leder det ligger i deres natur og skal ikke opfattes negativt
arbejder med dyr og træning /forskning af bla. sæler og dykker med vores 100 kg tunge han sæl der har et tandsæt sæt som en rottweiler og han er overbevist om at jeg er ham overlegen ..og derfor har vi det så godt sammen, samme sekundt han er i tvivl vil han nok drukne/skade mig ,ikke fordi han er ond men fordi han er en sæl
vi skal passe på ikke og menneskeliggøre vores dyr en hund ser ikke en stærk og dominerende leder som ond men som verdens bedste ven
if only i was half the man my dog thinks i am
nov 2008
maj 2009
og nej man kan ikke sammenligne sæler og hunde men principperne er de samme .
det jeg mente var at man ikke kan sige at en hund er magtsyg den er bare er hund og for den er det naturligt at sørge for at det er den stærkeste der leder flokken
hæfter mig ved at du skriver at DU ville bide fra dig og sammenligner dermed mennesker og hunde
en hund fungere bedst når den ved hvem lederen er og har tillid til ham og jeg mener bestemt ikke det er og overskride hundens grænser og ta et ben
naturlig adfærd er i den sitiation at hunden begunder og ville slikke dig i mundvigende og dermed vise underdanighed og at de er sultne hvalpe
ved godt at vores hunde er et stykke fra ulve men der er bare nogle principper der er ens
mine whipper er langt fra ulve men tar jeg deres ben så er deres reaktion præsis den samme
aug 2009
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Hvor længe er det siden, han blev kastreret?
Har han været til dyrlæge for nyligt for at få tjekket for eventuelle fysiske gener?
Har I overvejet en tur til kiropraktor/massør for at få ham rodet helt igennem?
Jeg må indrømme, at jeg synes den med tillid måske i dette tilfælde er lidt søgt. Jeg hælder meget mere til, at hans aggression kan være enten en konsekvens af kastrationen - hvilket ER normalt, desværre - eller et udtryk for, at han fysisk ikke trives optimalt.
Jvf. både det, at han nu markerer dig, knurrer i hjemmet og også ude i verden.
aug 2006
aug 2009
aug 2006
Har han haft den type adfærd før han blev kastreret overhovedet? Har den været langsomt tiltagende henover de måneder, der er gået siden?
aug 2009
Derudover har han aldrig været vild med mænd, de skal lære ham at kende 100% før han snakker til dem. Han gør og knurre af nogle folk der går forbi ude foran vores hovedør, men det er kun nogle mennesker han gør det af. Han er en meget stor vagthund... Santos har ikke haft en nem "barndom" før jeg fik ham..
Jeg synes at Santos ændre sig meget fra uge til uge, og det gør mig frustreret, for jeg synes virkelig jeg gør alt for at træne med ham, men jeg må jo gøre et eller andet galt..
Jeg håber det hele gav lidt mening?
Min hund har bidt mig