844 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

har fortrudt (sofa) har fortrudt (sofa)

Da vi fik Balder var vi enige om, at han måtte være i sofaen. men nu har jeg fortrudt. Han løber ind og hopper op i sofaen og overfalder mig nærmest, når han er legesyg. jeg kan tørre sofa af 100 gange om dagen pga poter. og så er han altså også ved at fylde uhyggelig meget.
kan man godt lære ham nu at han ikke må alligevel?? eller må jeg lære at leve med mit første valg???
Jeg flytter her til den 1. jan. så tænkte at det nye sted, ville være godt at starte??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  har fortrudt (sofa)
  • #1   15. dec 2010 Du beder bare hunden gå ned af sofaen og gør det konsekvent hver gang den ligger der.

Følg den evt i kurven og giv en kikser, men en simpel "nej-ned" kommando er nok.

• #2   15. dec 2010 Du kan sagtens lære ham det nu smiley Bedre sent end aldrig..
    Nu har jeg selv hund som gerne må være i sofaen.. Men jeg har lært hende at når man er i sofaen er man rolig.. Ikke noget med at styrte rundt og vælte det hele.. Det har resulteret i at hun går (ikke hopper) stille og roligt op i sofaen og smider sig på hendes plads.. smiley

• #4   15. dec 2010 husk nu hvem der er "leder af flokken".. lader du en hund bestemme, så gør den som den vil..

du kan altid ændre på reglerne, bar man gør det simpelt og tydeligt for hunden og ikke "straffer", men er tålmodig med nye regler/opgaver/tricks.

• #5   15. dec 2010 Så jeg skal sige nej. og følge ham ned igen

• #6   15. dec 2010 lige netop.. men husk at have et godt alternativ klart: et fint hundetæppe/pude ved siden af sofaen, så hunden kan se lidt mening med de nye regler

• #7   15. dec 2010 Som de andre siger, handler det bare om at være konsekvent (ikke hård -men altså at du reagerer på samme måde HVER gang han går i sofaen).

Jeg valgte for en måneds tid siden at smide Reiki ned af sengen. Midt i fældeperioden er det altså ikke fedt med en pelsforet dyne ;o)
    Han kom 2 gange og var på vej op i sengen. Der fik han så et nej, og jeg pegede på puden ved siden af sengen.
    Og bortset fra 1 enkelt gang hvor det lykkedes ham at snide sig i sengen mens jeg sov, har han ikke siden forsøgt at komme i sengen.

På samme måde kan det gøres med sofaen -sørg for at han self stadig får opmærksomhed, bare på gulvet istedet, smide ham ned hvis han er i soaen (helst inden han er nået derop) og husk at rose når han er der hvor han skal være:o)

• #8   15. dec 2010 maja S

Jeg synes ikke du skal sige nej, han gør jo ikke noget han ikke må, jeg ville ganske enkelt ikke ligge noget i det, og bare sige han skal gå ned, eller kalde ham over til dig med guffer og vise han kurven og rose for at han smutter i den.

• #9   15. dec 2010 Sheila -nej er jo ikke = skældud. Nej betyder jo bare at den ikke skal fortsætte med hvadend den nu har gang i.
    Og er den på vej op på sofaen, betyder nej jo bare at den skal stoppe = ikke hoppe op i sofaen.

Kan ikke se hvorfor man ikke skulle bruge nej... Det giver da god mening: lad være at hoppe op i sofaen, og efterfølgende ros for ikke at gøre det

Kommentér på:
har fortrudt (sofa)

Annonce