844 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
har fortrudt (sofa) har fortrudt (sofa)
Da vi fik Balder var vi enige om, at han måtte være i sofaen. men nu har jeg fortrudt. Han løber ind og hopper op i sofaen og overfalder mig nærmest, når han er legesyg. jeg kan tørre sofa af 100 gange om dagen pga poter. og så er han altså også ved at fylde uhyggelig meget.
kan man godt lære ham nu at han ikke må alligevel?? eller må jeg lære at leve med mit første valg???
Jeg flytter her til den 1. jan. så tænkte at det nye sted, ville være godt at starte??
0 synes godt om
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Følg den evt i kurven og giv en kikser, men en simpel "nej-ned" kommando er nok.
jul 2007
Følger: 15 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 1.423
Nu har jeg selv hund som gerne må være i sofaen.. Men jeg har lært hende at når man er i sofaen er man rolig.. Ikke noget med at styrte rundt og vælte det hele.. Det har resulteret i at hun går (ikke hopper) stille og roligt op i sofaen og smider sig på hendes plads..
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 238
du kan altid ændre på reglerne, bar man gør det simpelt og tydeligt for hunden og ikke "straffer", men er tålmodig med nye regler/opgaver/tricks.
jul 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 189 Svar: 545
jun 2010
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 238
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Jeg valgte for en måneds tid siden at smide Reiki ned af sengen. Midt i fældeperioden er det altså ikke fedt med en pelsforet dyne ;o)
Han kom 2 gange og var på vej op i sengen. Der fik han så et nej, og jeg pegede på puden ved siden af sengen.
Og bortset fra 1 enkelt gang hvor det lykkedes ham at snide sig i sengen mens jeg sov, har han ikke siden forsøgt at komme i sengen.
På samme måde kan det gøres med sofaen -sørg for at han self stadig får opmærksomhed, bare på gulvet istedet, smide ham ned hvis han er i soaen (helst inden han er nået derop) og husk at rose når han er der hvor han skal være:o)
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
Jeg synes ikke du skal sige nej, han gør jo ikke noget han ikke må, jeg ville ganske enkelt ikke ligge noget i det, og bare sige han skal gå ned, eller kalde ham over til dig med guffer og vise han kurven og rose for at han smutter i den.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Og er den på vej op på sofaen, betyder nej jo bare at den skal stoppe = ikke hoppe op i sofaen.
Kan ikke se hvorfor man ikke skulle bruge nej... Det giver da god mening: lad være at hoppe op i sofaen, og efterfølgende ros for ikke at gøre det
har fortrudt (sofa)