{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bil kørsel med hund??
  • #1   16. dec 2010 Nej

Til opdrætteruddannelsen fik vi at vide at der ikke er krav om bur eller sele til hunden.
    At det så er en god ide er noget helt andet

• #2   16. dec 2010 det kan du ikke, nej.
    men hunden må ikke være til gene for kørslen.

• #3   16. dec 2010 Nej, men den må ikke være til gene for chaufføren.

• #4   16. dec 2010 Okay, jeg har ellers hørt at det giver et klip at have en løs hund i bilen.

• #5   16. dec 2010 Nope....

At det så er DYBT godnat ikke at sikre sig selv og sin hund er noget helt andet.

Men forbudt er det ikke med en løs hund i bilen.

• #6   16. dec 2010 Hvis den sidder på gulvet kan du ikke.
    Sidder den på sædet kan du! Ligesom du ikke må ha' en indkøbspose til at ligge på bagsædet

• #7   16. dec 2010 Hold da op, det er sku da vildt.

Vores lille Mussi sidder sikkert i hendes transportkasse uanset hvilken lov der er idag.

Hvordan spænder i jeres kasser fast i bilen??

Vi bruger selen men syntes ikke den sidder super godt fast.

• #8   16. dec 2010 *Sidder den på sædet kan du

Hvor står det?

• #9   16. dec 2010 Begge mine har en sele på(:
    Jeg synes den virker fint

• #10   16. dec 2010 Ifølge færdselsloven er hunde at betragte som "gods":

§ 82. Personer eller gods må ikke være anbragt på en sådan måde, at føreren ikke har frit udsyn og tilstrækkelig mulighed for at manøvrere køretøjet. Gods skal anbringes således, at den tegngivning, der nævnes i § 32, stk. 2 og 3, eller påbudt lygte eller nummerplade ikke skjules.

Stk. 3. Gods skal være anbragt således, at det ikke kan frembyde fare for personer eller medføre skade på ejendom. Det må endvidere ikke kunne slæbe eller falde af på vejbanen, forårsage forstyrrende støvdannelse eller lignende ulempe, vanskeliggøre færdslen eller volde unødig støj.

• #11   16. dec 2010 jeg ringede til politiet for at spørge. og det er ikke ulovligt! og den må sidde foran og bagved. bare den ikke spærre for udsyn og irritere føren. dog sagde politiet, at man skal også tænke på hvad der kan ske. en hund på 20 kg. bliver satme tung, hvis man får den i nakken

• #12   16. dec 2010 hunden må altså både sidde i bunden og på sædet.

jeg havde problemet, da jeg havde en GAMMEL bil og derfor havde den ikke seler i bag og den var så lille, at jeg ikke kunne have bur i.
    så var vi 2 personer i, synes jeg det er vigtigst at menneskerne har sele på:-) men nu har jeg ikke bilen mere, kører i min stedfars, hvis jeg skal bruge bil. og der er seler hele vejen;) så nu skal han have sele, for det er da klart min fortrukkende, at han skal have det.

• #13   17. dec 2010 Jeg har altså fået en bøde for at hunden ikke var fastspændt på bagsædet...! Det kostede mig 1000,- fordi jeg også lige snakkede i telefon!
    Det var derfor jeg blev stoppet, da han så min hund ligge og dase på bagsædet; sagde han at da den er over et hvis antal kg, skulle den være fastspændt, da den blev regnet for tungt gods...! derfor fik jeg også lige en bøde for det...!
    Hvis politiet som maja S har snakket med siger at de IKKE skal spændes fast; så må jeg virkelig ha mødt en MEGET sur betjent ;-( Øv øv...!
    Min mand fik en bøde på 500,- fordi hunden ikke var i bur bag i varevognen!
    Jeg skal lige sige at han normalt ér i bur i varevognen, men det var blevet flyttet over i vores nye bil! Og han er altid spændt fast med sele når jeg køre, Jeg skulle bare flytte bilen 400 m. så jeg ikke fik en p-afgift! Hmm det blev så lidt dyrere *G*
    Hvorfor er det altid når man bare lige skal køre et par hundrede meter, at man bliver snuppet?!?

• #14   17. dec 2010 mine 4 vapper har hver deres sele når vi kører i bil det fungerer rigtig godt.

• #15   17. dec 2010 Jeanet H:
    Kan godt være jeg spørger dumt. Men er bøden for at tale i telefon ikke kr. 1.000? Så har du jo reelt ikke fået for hunden...
    Men tror nærmere, det er Jeres betjent der, som er gal på den.
    Der er ingen lov om, at hunde skal være spændt fast.

• #16   17. dec 2010 Nej man får 500 kr i bøde for at snakke i tlf. Snakker af erfaring, fik en for 3 mdr siden.

• #17   17. dec 2010 Stine:
    Hehe jeg har heller aldrig fået nogen, så det var måske ikke et helt dumt spørgsamål smiley

• #18   17. dec 2010 Hehe. Var simpelthen også så ondsvagt, har håndfri sæt i bilen havde bare glemt at proppe tlf deri.

Dumme mig:)

• #19   17. dec 2010 jeanet H: håber ikke du har betalt, for det er i hvert fald ikke rigtig. det eneste betjenten sagde var at jeg selvfølgelig skulle tænke på hvad der kunne ske, for jeg fortalte ham at jeg havde en stor hund. så han sagde bare jeg skulle tænke på hvor tung den er at få i nakken. men det var ikke ulovligt.

• #21   17. dec 2010 Altså jeg ringede til politiet dem selv hehe:-) og der fik jeg af vide det ikke var ulovligt. de sendte mig end da videre til færdsels politet for at være sikker på jeg fik det rigtige svar. og der inde sagde de også at det ikke var ulovligt.

• #22   17. dec 2010 Det er sådan, at hunden ikke må genere føreren.

Det er regler om gods, der gælder.

Her er lovteksten:
    § 82. Personer eller gods må ikke være anbragt på en sådan måde, at føreren ikke har frit udsyn og tilstrækkelig mulighed for at manøvrere køretøjet. Gods skal anbringes således, at den tegngivning, der nævnes i § 32, stk. 2 og 4, eller påbudt lygte eller nummerplade ikke skjules.
    Stk. 2. Passagerer må ikke medtages i et sådant antal eller være anbragt på en sådan måde, at der kan opstå fare for dem selv eller andre.
    Stk. 3. Gods skal være anbragt således, at det ikke kan frembyde fare for personer eller medføre skade på ejendom. Det må endvidere ikke kunne slæbe eller falde af på vejbanen, forårsage forstyrrende støvdannelse eller lignende ulempe, vanskeliggøre færdslen eller volde unødig støj.
    Stk. 4. Transportministeren kan fastsætte bestemmelser om anbringelse af last og om fastgørelse af denne samt om afmærkning af langt eller bredt gods.
    Stk. 5. Justitsministeren kan fastsætte bestemmelser om transport af farligt gods, herunder om tvungen ansvarsforsikring til dækning af erstatningsansvar, der opstår i forbindelse med transport af sådant gods.
    Stk. 6. Justitsministeren kan henlægge sine beføjelser efter stk. 5 til anden statslig myndighed. Justitsministeren kan endvidere henlægge administrationen af de efter stk. 5 fastsatte bestemmelser til anden offentlig myndighed, privat organisation el. lign. og i forbindelse hermed fastsætte regler om godkendelse af sådanne myndigheder og organisationer m.v. og i øvrigt fastsætte regler for myndighedens eller organisationens virksomhed i forbindelse med administrationen af opgaverne.
    Stk. 7. Justitsministeren kan fastsætte regler om adgangen til at klage over afgørelser, der er truffet i henhold til bemyndigelse efter stk. 6, 2. pkt., herunder om, at afgørelser, der er truffet af offentlige myndigheder, ikke kan påklages til anden administrativ myndighed.

I praksis er det sådan, at man kun bliver straffet, hvis man forårsager skade på personer eller materiel.

Kommentér på:
bil kørsel med hund??

Annonce