{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

undres... hvalpe/voksne {{forumTopicSubject}}

jeg syns man dagligt ser hvalpe og voksnehunde der søger nyt hjem, og jeg kan simpelthen ikke forstå at der stadig avles på livet løs med hvalpe, når nu der er så mange der ikke kan komme af med deres hvalpe...

og kan slet ikke forstå at der er så mange hunde fra 6mdr og op der er til salg.
har det været et inpulskøb eller?


nogen der har svaret?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  undres... hvalpe/voksne
  • #1   17. dec 2010 6 mdr og op, så begynder de at blive besværlige teenagere..
    Dårligt forarbejde fra købers side og dårlig information fra sælgers side ( generelt set.. der er altid undtagelser)

    At man laver hvalpe... Tja....
    Hvis vi ser bort fra seriøs tavleavl, så er der nok mange der bare synes det lyder hyggeligt ( de bliver klogere... Det er super hårdt arbejde) eller også vil deres tæve bare så gerne være mor (bræk)


  • #2   17. dec 2010 mon ikke mange laver inpuls køb uden at tænke over at hvalpe/unghunde tiden kan være besværlig + at sådan en lille nuttet fætter jo bliver større--

  • #3   17. dec 2010 tina...

    forstår ikke at man kan se sig selv i øjnene... det er jo ikke en jakke...
    hvad regner folk med at den bliver ved med at være lille, nuttet og pjusket


  • #4   17. dec 2010 Lene pigen, jeg syntes godt nok også der er rigting mange hvalpe, unghunde og voksne hunde til salg. Og hvalpe der allerede har været solgt fra "opdrætter" og videre, og så af den ene eller anden grund kan man pludselig ikke have hvalpen.
    Der er også rigtig mange der sælger uden chipning selvom det er lovpligtigt, nok fordi det er for dyrt for dem.


  • #5   17. dec 2010 sabrina... hvad jeg ved af så koster en chipning maks 500 kr så kan ikke forstå at folk tør sælge hunden uden...
    jeg syns det er synd for de stakkels vuffere, for hvem ved ikke om de når de er 2 år har været hos 5 forskellige familier...


  • #7   17. dec 2010 Lene pigen, og det er sådanne ting man skal sætte sig ind i INDEN man begynder på avl. Om man har råd, tid, sat sig ind i det lovpligtige, osv osv. Og nej, chipning er ikke særlig dyrt. Og der er jo rigtig mange dyrelæger der har sådan nogle "tilbud" med at vaccinere og chippe samtidig.
    Har godt nok også ondt af alle de hundebasser der ryger rundt.


  • #8   17. dec 2010 Janet, lige præcis. Eller så skal man flytte og har fundet hus/lejlighed hvor man ikke må have hund. But why?
    Angående det med chip, fatter jeg heller ikke man ikke bare gør det. Det med bøden, vil det sige at hvis jeg f.eks køber en hvalp der ikke er chippet så kan jeg melde dem?


  • #10   17. dec 2010 en ting er sikkert at hvis jeg havde hund, kat ja what ever... så ville jeg kæmpe med næb og klør for at kunne beholde den... når man kigger omkring i markedet så virker det som om at enten så begynder det at blive for trivielt eller osse så har man mistet interessen...

    jeg har så ondt af dem, og kan ikke lade være med at tænke på at hvis ejeren syns at en chip er dyr, hva så med sundheds tjek, vaccinationer, hvis hunden bliver syg, brækker benet, ja hvad vil de så gøre, det er da endnu dyrere, lade hunden lide??? amen jeg undres...


    så en annonce på dba hvor der var en der gik af med alle 4 hunde hun havde fordi at hun var begyndt at arbejde om aftenen... sån en ejer har jeg ikke meget respekt for...


  • #11   17. dec 2010 Derfor jeg kun køber voksne hunde, helst fra internat - Så støtter man ikke den sindssyge avl... Selv avl på hunde med tavle, synes jeg er forkert, i en verden hvor der er så mange hunde i 'overskud'. Man bør lige finde gode hjem til dem alle, før man avler flere til verden...

    Aldrig om jeg ville købe fra avler og dermed støtte avlen af hunde i en verden med for mange hunde =) Det synes jeg egentlig er ligeså slemt at gøre, som at avle hovedkuls på alt med en puls.


  • #12   17. dec 2010 ulla nemlig...

    kender den linje...
    hunden skal være væk inden en uge ellers bliver den aflivet da jeg skal flytte...

    er det et salgs trick?


  • #14   17. dec 2010 det er et grumt salgstrick syns jeg...

    trust no er helt enig


  • #15   17. dec 2010 Kan bare ikke sætte mig ind i hvorfor de ikke bare chipper dem. Har set avlere, med hvalpe med stamtavler der heller ikke engang chipper. Måske er det bare noget de har glemt at skrive i annoncen, men er stødt på mange gange hvor der står vaccine, ormekur, men ingen chip?!


    Men til det tråden omhandler... smiley
    jeg ville godt nok heller ikke kunne finde ny lejlighed, pakke og flytte på en uge. Tror også det er et dårligt trick. Og det værste er dem der lige har nået at have hvalpen i måske en måned, og så skal de flytte til hvor man ikke må have dyr?!? Hvis jeg vitterligt stod i en så uventet situation at jeg mistede min lejlighed på en uge, så ville jeg tage hvad jeg kunne, bare jeg måtte beholde min hund!


  • #19   18. dec 2010 Helt almindelig hunde tosset,
    ja det kan du have ret i. Så langt havde jeg ikke lige tænkt. ;D
    Og du kan have helt ret i at hunden evt. kan få det meget bedre af at blive omplaceret, men det ændrer jo ikke på at ejerne har begået en fejl da de fik hunden! Der er jo også nogle der af helt reele og gode grunde skal af med deres hund, men der ses bare rigtig mange, hvor jeg ser det som om det er kommet bag på dem, eller det ikke lige er spændende mere, eller hvad ved jeg. Og det finder jeg meget uasvarligt.


  • #20   18. dec 2010 det værste er bare at det er hundene der er taberne i alt det her...

Kommentér på:
undres... hvalpe/voksne

Annonce