{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Halter ???? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en chihuahua, som nu er cirka 1,5 år, da hun var ca. 8 måneder faldt hun ned af trapperne fra 2. til 1. sal.. Dyrelægen sagde at hun var sluppet heldigt, og at der ikke var sket hende noget. Og vi oplevede ikke at hun havde ondt eller noget.
Men for cirka 3 mdr. siden legede hun med en fransk bulldog, og pludselig pev/skreg hun, og haltede på højre bagben. Vi tog til dyrelæge, og de troede at det nok bare var slaget, for der var ikke brækket noget eller noget som helst.
Efter det er det sommetider sket at når hun tumler alene herhjemme, kan hun pludselig begynde og halte igen.
Men nu hvor der er kommet sne, kan hun max gå udenfor i 10 min. inden hun begynder at halte på det samme ben, altså højre bagben. Jeg har prøvet at købe potevoks og smørre på, men det hjælper ikke.
Hvad skal jeg dog gøre???
Jeg ved ikke om det har noget med faldet ned af trapperne at gøre, eller da hun legede med den franske. Jeg ville bare lige fortælle det hele

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halter ????
  • #1   19. dec 2010 Jeg ville få tjekket knæ og hofter hos dyrlægen.

• #2   19. dec 2010 Har du forsikring på hende? Vores faldt nemlig også ned af en trappe, og blev røngtenfotograferet, han havde heldigvis ikke brækket noget.. Men med vores forsikring skulle vi "kun" give 800 kr, eller noget i den dur for det hele smiley Kunne være du skulle få hende røngtenfotograferet, hvis nu der er et brud, som dyrlægen har overset.. Selvom det er lang tid siden, kan det jo være det ikke er helet korrekt af sig selv..

• #3   19. dec 2010 Pludselig halten.. løfte sit bagben højt op kunne også lyde som Patella.. men igen, så kræver dette en dyrlæge, som tjekker hunden grundigt.

• #4   19. dec 2010 Uanset om der er forsikring på eller ej, skal hunden da undersøges?

• #5   19. dec 2010 Jeg bad dem tjekke alt dengang, men de sagde at der ikke var noget, så derfor var der ikke nogen grund til at røngtenfotografere hende. Men det bekymrer mig, for hun er ikke en pivskid.
    Men det plejer slet slet ikke at være så voldsomt som det er lige for tiden, ved ikke om der er pga kulden.

• #6   19. dec 2010 Ja selvfølgelig skal hun undersøges, men er hun blevet to gange siden faldet. Og der er, så vidt jeg ved, ikke sket noget siden. Men det gør ondt i hendes ene ben, hun piver også når det er.

• #7   19. dec 2010 altså.. sådan som du beskriver det, så lyder det ikke som om, at det er pga kulden.. de kan løfte benet, hvis der er meget salt, men du siger jo, at det sker indendørs.. jeg synes det kan lyde som patella.. men ja det kræver en dyrlæge tjekker det. Det ligger jo til racen..

• #9   19. dec 2010 Mette - naturligvis, røngtenfotografi ville for os have løbet op i 3500 kr, så forsikringen, var en stor økonomisk støtte, hvis uheldet er ude.. Havde vi nu ikke haft den, skulle hunden da alligevel igennem den samme behandling smiley Det var bare fordi det lød som om TS ikke havde haft hunden til dyrlægen indenfor det seneste stykke tid, og det er jo som regel aldrig billigt at have den en tur afsted ..

• #10   19. dec 2010 Måske har jeg ikke forklaret mig godt nok smiley
    Det sker sjældent indenfor, men det er sket en eller to gange (hvad jeg har set) siden hun legede med den franske, for godt ca. 3 måneder siden, og der blev hun tjekket ved dyrelægen, som sagde at hun ikke fejlede noget. Siden er hun ikke blevet tjekket.
    Men her den seneste måneds tid hvor der har været koldt, sker det næsten hver 3. gange jeg er ude med hende. Og det kommer gerne når vi har gået ca. 10 min. uanset om vi går på fortovet, eller om vi går på græsset i parken hvor der ikke er saltet.

• #11   19. dec 2010 Nåede ikke at læse de sidste inlæg af TS - hmm, hvis ikke der er blevet taget røngten, ville jeg da også prøve at tage til en anden dyrlæge, som også kan foretage en undersøgelse, også kan du jo nævne at der ikke er blevet taget røngten..

• #12   19. dec 2010 Nikita H : ja det er altid dyrt, men det må man jo tage med når man anskaffer sig en hund, de skal jo have det godt smiley Men jeg har kun den lovpligtige forsikring på hende, den kan jeg nok ikke bruge til så meget, lige med det her hvert fald??

• #13   19. dec 2010 Sandra.. du har forklaret det fint.. og jeg ville finde en ny dyrlæge.. din hund halter jo igen og igen.. så der er noget galt..

• #14   19. dec 2010 Ja det undrede også mig at de ikke tog røngten af hende, men de mærkede bare på hendes ben med hænderne, og sagde at der ikke var noget. Og så stoler jeg jo på det

• #15   19. dec 2010 Sandra - nej, det tror jeg ikke.. Ville bare råde dig til at tegne en forsikring, hvis der er udsigt til en del dyrelægebsøg/behandling.. Vores er fra Købstedernes, og koster ca. 1200 om året, og der er en selvrisiko på 500, så det kan hurtigt svare sig, hvis man har en lille vildbasse, eller en hund der er ude for sygdom smiley

• #16   19. dec 2010 Ja det har du ret i, især hvis den lille prinsesse har patella, skal hun jo nok igennem nogle operetioner smiley Jeg må lige kontakte en anden dyrelæge imorgen, og så snakke med forsikringen, når vi ved hvad der er galt..

• #17   19. dec 2010 Sandra.. du skal forsikre med det samme... ikke efter hun har fået en diagnose.. de vil ikke forsikre en hund, som er syg.. efter du har tegnet forsikringen er der normalt karantæne på 30 dage før du kan bruge forsikringen.

• #18   19. dec 2010 Louise - præcis - opstår der en ulykke indenfor de 30 dage, som du ikke kunne have indflydelse, ved jeg vores fordikring ville dække - det skete nemlig for os smiley

• #19   19. dec 2010 * have indflydelse på

• #20   19. dec 2010 okay, jeg får tegnet en forsikring imorgen så. Så har jeg altid den. Men tror i så jeg skal vente 30 dage med at få hende tjekket eller hvad mener i?? Det er jo lang tid hvis hun har smerter smiley

• #21   19. dec 2010 Jeg synes at det ville være dyrplageri at vente fordi man ikke har en forsikring før om 30 dage.

• #23   19. dec 2010 Jeps smiley Vi tegner forsikring imorgen, og tager til en anden dyrelæge, og så krydser jeg fingre for at det ikke er noget alvorligt smiley

• #24   19. dec 2010 Dejligt at høre Sandra.......... Vi krydser fingre:-)

• #25   19. dec 2010 Tak smiley
    Smider lige en besked herinde, når jeg har fået hende tjekket imorgen smiley

• #26   20. dec 2010 Så har vi lige været ved dyrelægen, og denne dyrelæge siger også at hun intet fejler. Han tjekkede hende for mulige brud og patella, men hun er helt sund og rask, så det er skønt. Han sagde at når hun halter udenfor, kan det skyldes at sneen fryser fast til hendes fødder, og derfor halter hun, og det kunne også være frysekramper, kaldte han det. Han ville anbefale os at gå til hundesvømning med hende, og så droppe de lange gåture når der er sne, og så skal vi selvfølgelig bare aktivere hende på en anden måde.

• #27   20. dec 2010 Sandra - det var dejligt at høre.

• #29   20. dec 2010 Ja det er super dejligt smiley
    Men nu er vi stødt ind i et andet problem, næsten lige efter at vi kom hjem fra dyrelægen er hun begyndt at få hoste-anfald.. Hun hoster så meget i træk at hun har kastet op en enkel gang.

• #31   20. dec 2010 Det er primært i kulden det er sket, ellers er det sket indenfor herjemme cirka 2 gange på 3 mdr.
    Ja jeg syntes også at det er mærkeligt med den hoste, det kom cirka en halv time efter at vi var kommet hjem fra dyrelægen.. Og jeg har aldrig oplevet hende hoste så voldsomt før

• #32   20. dec 2010 Jeg har lige prøvet at læse om reverse sneezing, og det kunne godt lyde som det. Men det har hun aldrig gjort før...?
    Jeg mødte lige en dame da jeg var ude og lufte Tikka før, hvor hun netop fik et hoste-anfald, og hun sagde at det lød som Kennel-hoste, det havde hendes hund nemlig haft

• #34   20. dec 2010 Nej overhovedet ikke, hun tog det meget stille og roligt ved dyrelægen. Der har slet ikke lige været nogen vilde situationer. Men hvis det forsætter så må jeg lige kontakte dyrelægen

Kommentér på:
Halter ????

Annonce