{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.767 visninger | Oprettet:

Hund der bider {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg kunne godt tænke mig og vide hvad jeres mening om hvad i ville gøre hvis jeres hund/hunde bider et menneske eller andre hunde/dyr... altså uden den har været udsat for provokation på nogen måde..

Min personlig mening er at hvis den bider 1 engag kan den gøre det igen og den risiko vil jeg ikke løbe så heller give hunden fred..

Hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der bider
  • #1   21. dec 2010 Det kommer meget an på situationen. Bider min hund uden grund, vil jeg på ingen måde betænke mig ved, at skille mig af med ham. Er der en grund, her tænker jeg, hvis hunden bliver udsat for smerte-forskrækkelse-angreb osv, ville jeg overveje det en ekstra gang!

  • #2   21. dec 2010 Afhænger af omstændighederne. Jeg mener aldrig at hunde bider umotiveret. Men motivationen til at bide kan så være noget der bare ikke bør udløse et bid.



  • #4   21. dec 2010 ikke makering... bid..

  • #5   21. dec 2010 Hvis en af mine hunde bider uden grund, så har den fået en hjerneblødning og skal selvfølgelig aflives inden den dør af sig selv.
    Men hvis min hund forinden har sagt fra ved at sende dæmpende signaler, knurre, gø eller måske endda markere for at komme ud af en ubehagelig situation, så vil jeg bebrejde mig selv for at have svigtet min hund. Personligt er jeg overbevist om, at 99% af de hunde der bider, har advaret inden det kommer så vidt.


  • #6   21. dec 2010 Jeg har stået, med min hund, som bed en pige på 7 år. Han blev ikke aflivet !! Denne pige, var direkte ondskaben selv, så vi lukkede Balou ud i gangen, så han kunne lægge trygt og roligt i hans kurv..
    Denne AFSKYELIGE unge skulle så på toilet, for at komme på toilet, skulle hun gennem gangen. Jeg følger med hende, for at sikre hun lod min hund være, men fanme om ikke hun, da døren bliver åbnet, smider sig ned oven i min sovende hund?!?
    Tøsens forældre mente bestemt, at bette Balou, var utilregnelig, for Camilla var jo kun et barn??? Og at hvis vi ville se dem igen, skulle Balou væk/aflives!

    No way, min hund var det blideste lille væsen, og at de, har ladet deres afkom, udvikle sig til et monster, er deres og ikke vores ansvar!!


  • #7   21. dec 2010 Hmm det var bare sådan en fortolkning på at ingen har gjordt hunden noget bidt eller knurret eller sådan noget ligne..

  • #8   21. dec 2010 Bettina Se det forstår jeg også godt fordi det er sq ikke rar og blive smidt på... hun har jo sådan set provokeret ham eller hvad man nu skal sige..

  • #9   21. dec 2010 Han blev skide forskrækket, samtidig med det gjorde ondt.. Der ved mener jeg, som jeg skrev først, at det kommer an på hvad der går forud !!

    hunden har, trods alt, kun sin mund til forsvar...


  • #10   21. dec 2010 Ja helt klart med det jeg tænker på er mere hvis den far op fordi en kommer ind af døren eller farer i hovedet af en hund der går forbi eller ligne...

  • #12   21. dec 2010 Ej en medløber: Det der kom ud af min mund, betød nogenlunde det du skriver, dog ikke sagt så pænt... Jeg var satme så gal som aldrig før, havde virkelig lyst til at knalde, den møgunge en på skallen... 8 tilbød at køre deres "utæmmede vilddyr" til dyrlægen!)

  • #13   21. dec 2010 ingen tolerance (staves) af med knoppen...........




  • #14   21. dec 2010 Jep smiley Vi passer vores og de deres smiley Aldrig da i livet, om jeg vil spilde 5 minutter, på dem og deres unger !!!

  • #15   21. dec 2010 Begamasco -men det er jo lidt svært at liste samtlige situationer hvor man ville aflive/ikke aflive.

    For mig vil det altid være en vurderingssag. Min første tæve var angst/usikker og reagerede ved at angribe når hun følte sig presset. Og det galdt både overfor andre hunde, gæster i huset og meget andet.
    Hun blev aflivet efter at jeg havde forsøgt at arbejde med hendes usikkerhed, uden dog at opnå tilstrækkeligt gode resultater.
    Havde jeg selv haft børn eller boet et sted hvor det ikke var muligt at skærme hende for mange af de ting der udløste angreb, var hun blevet aflivet med det samme.

    Men som skrevet mener jeg aldrig at et bid er umotiveret. Min tæves udfald ville for mange nok syne umotiverede. Men de kom altså når hun følte sig presset (hvilket desværre kunne være i helt almindelig dagligdags situationer som f.eks. når en gæst rejser sig fra sofaen). Så de var ikke umotiverede. Hendes tolerance overfor omverdenen var bare meget lille.

    Så igen -hvad jeg ville gøre, må være en vurderingssag. Jeg kan ikk forestille mig de to hunde jeg har nu, bide på en måde/i en situation hvor det ville udløse aflivning, men der findes self ingen garantier


  • #16   21. dec 2010 Ja det er selvf rigtig at at skal vudere hvordan og hvor ledes...

  • #17   22. dec 2010 Jeg vil give Michelle -strid kælling og med i tavlemafiaen ! ret.....

    Jeg har selv haft en hund der fik stød på et hegn ind til hestene. Fra den dag blev han nervøs og utilregnelig.....og det endte med at han bed min søn uden tilsyneladende årsag (jeg var til stede og så situationen).
    Jeg turde ikke give hunden videre til andre og ej heller beholde den. Den var blevet for nervøs og skiftede faktisk personlighed efter det uheld.


  • #18   22. dec 2010 Bider min hund umotiveret så bliver hun aflivet.

    Men vil sige at det er sjældent hunde efter min mening handler umotiveret ...

    Angst er jo også motivation på en måde, for at bide, men vil med en angstbider gå meget langt mht. til træning og hensyn før jeg ville aflive. Det ville komme an på hundens livskvalitet.


  • #19   22. dec 2010 Der er jo altid en grund til, at hunden bider.

  • #20   22. dec 2010 Lise

    Er du nu helt sikker på det ?

    Kunne det ikke tænkes at hunden bare keder sig og tænker: "hva' fa'en skal jeg give mig til ? Måske skulle jeg bide en eller anden....så går tiden da med det"


  • #21   22. dec 2010 WOW en morgenfrisk kommentar CE......hvad kan det dog ikke udvikle sig til hen af dagen???

  • #22   22. dec 2010 CE

    *GG* Kedsomhed er da også en grund.....

    Ikke at jeg nogensinde har mødt en hund, som gjorde sådan, men man skal jo aldrig sige aldrig *s*


  • #24   22. dec 2010 Som udgangspunkt afliver jeg ikke en hund, der har bidt.

    Jeg mener ikke, at der kan være tale om tilfælde, hvor der ikke er en årsag til, at hunden bider - og jeg synes det er min opgave at finde den årsag, prøve at afhjælpe den og vurderer om hunden har det fint inden jeg afliver.


Kommentér på:
Hund der bider

Annonce