{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Tilmeldt:
29. apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822

Hund der bider {{forumTopicSubject}}

Ved ikke lige hvad jeg skulle kalde overskriften.
Men har tænkt over dette i nogle dage og er nu nød til at få jeres mening omkring en episode med Silas.

Fredag og Lørdag var vi i København - det havde været nogle lange dage i tog, rundt i byen, hos fremmede hunde og til sidst i tivoli. Mange mennesker havde gramset på Silas, taget billeder og sådan. Silas nyder opmærksomheden og er rigtig god til både børn og voksne. Han gør aldrig nogen noget og finder sig i det meste.

Hver gang folk spørger om de må røre ham og tage billeder og sådan, siger jeg ja, fordi jeg ved Silas kan klare det.

Men pludselig tog jeg fejl. 40 min før vi skulle med toget hjem om lørdagen, sidder vi på hovedbanegården og får lidt at spise. Silas ligger i sin taske og hviler sig, da der kommer en udenlandsk pige hen og spørger om hun må tage et billede af ham. Jeg siger at det må hun gerne. Hun vælger så roligt at ville kæle Silas på hovedet og pludselig hapser han ud efter hende. Ved ikke om han når at bide.

Jeg undskylder meget flovt, og siger at det har han aldrig gjort før og at det må være fordi han er træt. Hun griner og siger at hun selv har Chihuahuaer og hun er vant til det. Hun prøver igen at kæle og atter engang bider Silas ud efter hende. Hendes kæreste kommer så hen og han vil også kæle og Silas vælger atter engang at bide ud. Jeg ber dem pænt stoppe og siger at hunden er træt og stresset og undskylder atter engang at han bed.

Kan det være fordi Silas var træt at han valgte at bide ud efter disse mennesker?
Jeg irettesatte Silas - men ved ikke om det er fair. Jeg vil ikke have at han bider - men jeg har selv været med til at køre ham så langt ud, at han var smadret af 2 dages nye indtryk.

Og hvordan kan jeg læse ham bedre, så jeg når at stoppe folk i at røre ham, når han er så langt ude at han ville vælge at bide fra sig, fordi han evt er træt, stresset eller føler sig presset.

Den episode nager mig rigtig meget, fordi Silas netop havde opført sig rigtig flot på hele turen og mange mennesker havde kælet med ham uden problemer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der bider
  • #1   16. aug 2011 Ja folk plejer også at kunne kæle ham når han ligger i sin taske - ingen problemer der. Han sov heller ikke da de kom hen, men lå bare og kiggede.

  • #2   16. aug 2011 avv stakkels Silas. Han må have været fuldstændigt udkørt og træt af at blive pillet ved 8-)
    Tror ikke du skal spekulere mere over det men bare i fremtiden sige nej desvære til folk hvis du ved han er træt.
    Knus til jer


  • #3   16. aug 2011 jeg synes at man tydeligt plejer at kunne se det i øjnene på dem, når de har tænkt sig at hapse

  • #4   16. aug 2011 Jeg var slet ikke forberedt på at han ville bide efter de mennesker - så nåede ikke at se hvordan han så ud i øjnene.

  • #5   16. aug 2011 tror du ikke bare han sagde fra smiley altså sådan ville nappe dem væk smiley Det gør loke når han er træt og vil være i fred. så siger han stop på den måde.
    Der vil altid være en grænse smiley smiler. Dyrelægen sagde at han ikke virkede aggresiv på nogen måde., jeg var ved at gå ud af mit gode skind, var så bange for der var noget der trykkede ham. Men nej intet. han sagde bare fra smiley


  • #6   16. aug 2011 Jo jeg tror det var for at holde dem væk at han bed ud efter dem. Han var meget træt og sov hele vejen hjem i toget og hele dagen efter.
    Han har bare aldrig gjort det før, selvom han har været med på farten. Han er lidt af en magnet for opmærksomhed og alle vil røre ham, så han er vant til det.


  • #7   16. aug 2011 det kan godt tyde på at det bare lige har været nok...havde han for alvor villet hugge dem, så havde han gjort det, dette var bare en advarsel om at de skulle holde sig væk...
    Så tror ikke at du skal ligge for meget i det


  • #8   16. aug 2011 Ok smiley Tak. Ville bare høre, for det nager mig virkelig at han gjorde det. Fik Lilly passet i de dage for hun ville ikke kunne håndtere sådan en tur og havde forventet sådan en reaktion fra hende, men ikke fra Silas.
    Men det kan åbenbart blive for meget for alle hunde.


  • #10   16. aug 2011 Du har ret Pia smiley Synes det er en god idé at give ham fri når han er i tasken.
    Herhjemme har de deres hus, hvor de kan gå ind, hvis de vil have fri fra folk og andre hunde. Der er adgang forbudt. Kan sagtens gøre det samme når de sidder i tasken.


  • #12   16. aug 2011 Jeg tror også at han har været træt og måske haft ondt i maven, det gør jo at hunde bliver lidt mere "mugne" end de ellers kan blive når de har fået nok.
    Men jeg tænkte også på om pigen og fyren lænede sig ind over ham så han anså dem som en trussel samtidigt med at han var træt og måske øm.
    En ting er sikkert han har haft grund til at reagere som han gjorde, for han er jo normalt en meget omgængelig dreng.Jeg er sikker på at han ikke gør det igen med mindre at han bliver "drevet for langt ud" måske har han nået den alder hvor han ikke gider finde sig i at blive forstyrret når han er dødtræt, det sker jo for de fleste hunde nogle før/tidligere end andre..
    Jeg syntes ikke at det er noget du skal spekulere særligt på, men som det er blevet nævnt så lad ham få "fri" når han ligger og slapper af i sin taske/kurv.
    Håber at han er blevet sit gamle jeg igen *Smiler*


  • #13   16. aug 2011 Helt ENIG Susanne. :o)

  • #14   16. aug 2011 Der er vidst ingen tvivl om at Silas var blevet for træt, og så bliver man jo lidt mere gnaven. Kan godt forstå din reaktion, men syntes bestemt ikke at du skal lægge for meget i den. Som de andre nævner lad tasken være helle for ham, så har han altid et sted at søge fred når I er afsted sammen. Og skulle uheldet være ude en anden gang, skal du nok stoppe folk første gang han siger fra, men det er jo altid nemt at være bagklog.

    Nu ved jeg ikke hvor gammel Silas er, men vi oplevede altså med vores gamle hanhund at han med tiden blev mere grumpy når han var træt og kunne tolerere meget mindre.


  • #15   16. aug 2011 Tak for jeres inputs. Det giver mig mere ro at vide at han ikke reagerede unormalt.
    De lænede sig ind over ham - men det plejer ikke at genere ham. Men self, er han meget træt.

    Han er helt normal - glad og friske Silas igen. Den alle kan gramse på.


  • #16   16. aug 2011 Silas er 3½ år gammel - og han er blevet mere grumpy og har nemmere ved at sige fra over for hunde fx. Det gjorde han aldrig før i tiden.
    Er sikker på at han har lært det fra Lilly. Hun kommer jo bare og knurre af ham og tager hvad han har - uden han sagde noget. Men nu har han lært at forsvare det han har en lille smule.

    Men aldrig over for mennesker.


  • #17   16. aug 2011 Undskyld jeg lige springer ind med noget andet.....men er det ikke dine hunde på billedet i Hunden, hvor du blev nr 2 ???

    Er faktisk sikker på at det er dig, så STORT tillykke smiley


  • #18   16. aug 2011 Tror bare det blev for meget for ham - ligesom de andre skriver. Jeg tror ikke jeg ville bekymre mig yderligere. Ellers ville jeg vurdere situationen, og derefter finde ud af, om der skulle en slags træning til, eller om jeg bare skulle lade det ligge.

  • #19   16. aug 2011 Anette: Hehe jo det er mine hunde der er ude og bade smiley Og tak. Troede aldrig de ville vælge det billede ud da jeg sendte det ind. Mest fordi Lilly er en blandingshund og man næsten kun ser racehunde i bladet.

  • #20   16. aug 2011 Tinna: det er altså også et super godt billede...jeg synes at Lilly er den smukkest blanding i verden:-)

  • #21   16. aug 2011 Tak Lykke, det var godt nok sødt sagt smiley

  • #22   16. aug 2011 enig med Lykke øjnene siger mere end meget andet hos hunden som regel et mere stivere blik og mere stirrende øjne men har man ikke forstand på hunde altså dem som vil røre de bemærker sikkert ikke de små tegn

    men øjenene synes jeg siger mest


  • #23   16. aug 2011 Myret: nemlig...hvis jeg har fået en voksen hund ind, er det altid øjnene jeg kigger på når jeg skal i kontakt med den, man kan tydeligt se, om de er usikker, glad, opmærksom eller hvad den nu har gang i...

    Tinna: jamen det er jo rigtigt:-)


  • #24   16. aug 2011 lykke

    ;o)


  • #25   16. aug 2011 Det er bare ikke så nemt at se Silas øjne smiley
    (link fjernet)

    Ved Lilly kan jeg altid se hendes humør på hendes øjne. Jeg kan se på hende hvornår hun er sur, hvornår hun vil lege, hvornår hun er bange, hvornår hun har set et dyr hun vil dræbe - alle øjne er forskellige.
    Men kan ikke læse Silas på samme måde - nok pga hans pandehår.


  • #27   17. aug 2011 Tinna. Jeg tror at Silas er blevet voksen og dermed er blevet så selvsikker at han nu tør sige fra når noget bliver FOR meget "Hvilket kun er en rigtig god ting" selvom han er en "underdanig hund så har de jo også grænser men det viser de som regel først når de er fuldvoksne.

    Jeg er helt enig i at Lilly er en helt speciel pige, hun har jo også altid været en af de mest kendte hunde på HG pga hendes skønhed og specielle udseende "pga de racer hun er blandet sammen af" :o)
    Hun er exstrem dejlig *Smiler* sender et møs og engang nussen og kløen bag ørene til begge vapserne for de er da bare dejlige, fotomodeller el.ej ;o))

    Apropos det at aflæse Silas, der må du vænne dig til at aflæse hele hans kropssprog = måden han holder halen på, blir han stiv i kroppen, smasker han/slikker sig om munden, hvordan han står på benene osv. jeg ved godt at mange af disse ting ikke ses særligt godt når han ligger ned, men han vil altid vise sit humør ved f.eks. at vende hovedet væk, smaske/slikke sig om munden, ørernes stilling, på den måde kan man altid se om hunden føler sig utryg el."mopset;o) over en der nærmer sig uanset om det er en/flere hund/e el. person/er. men det ved du nok i forvejen, det jeg mener er bare at øjnene faktisk ikke siger SÅ meget i forhold til resten af kroppen.

    Til jer der ikke er SÅ bekendt med hundenes kropssprog el. der som jeg ind imellem glemmer visse ting :o) der vil jeg anbefale at i læser lidt om det, jeg garentere for at selv os der har haft hunde i 30-40år pludseligt tænker Nåe ja det er jo derfor hunden gør så`n og så`n i forskellige sitiuationer, det skader aldrig at opfriske gammel lærdom.
    "det var vist mest til mig selv ;o))".


Kommentér på:
Hund der bider

Annonce