768 visninger
|
Oprettet:
hunde konkurrencer (agility) {{forumTopicSubject}}
hvis nu man gerne vil starte agility konkurrencer med sin hund
1: er det så et MUST at man går på et hold?
eller kan man godt for eks hjemme træne hunden, og bare deltage i konkurrencerne??
2: hvor finder man ud af hvor og hvornår der er konkurrencer i agility?? (hvis jeg for eks. en dag vil deltage, eller bare se??)
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 1.010
I DcH skal du have en startbog fra en forening, så der kan du ikke bare møde op uden at være medlem et sted. I DKK kan du selv bestille en bog og melde til en konkurrence.
Jeg synes dog det er en god ide at gå på et hold inden du deltager i konkurrence, især når du er nybegynder.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
I dag tror jeg du får mest ud af og træne i klub.
Også fordi mange konkurrencer kun er for medlemmer af klubber, der samarbejder.
Kik under DKK, Dansk agilityforening, DCH, som er nogle af dem der laver stævner.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 196 Svar: 431
så pt har jeg alieret mig med en bekendt, som løber agility konkurrencer, som gerne vil træne mig til at starte med
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 1.995
Ellers kan du deltage i DKK stævner og DcH-stævner der er åben for rød bog. Det kræver ikke medlemsskab men køb af bog og typisk et lidt større startgebyr. Og udvidet hundeforsikring. Den får du jo med under dit medlemsskab i DcH.
Men jeg vil dog sige, at det ikke kan anbefales at tage til stævner uden at modtage undervisning fra en uddannet træner!
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
agility er sjovt, men en hård sport - og den rette indlæring af fx springteknik er vigtig,
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 315 Svar: 2.199
Det synes jeg ikke er dyrt, hvis man deler det ud på månederne.
Det kan også være, det findes billigere andre steder...
hunde konkurrencer (agility)