24.198 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Hund alene hjemme - max antal timer? Hund alene hjemme - max antal timer?

Det har indtil nu kun nødvendigt at Julius er alene hjemme i max 8 timer.

Men hvis min jobsituation ændres og det bliver nødvendigt at han skal være alene hjemme i op til 10 timer ca. 3 dage om ugen, kan han så det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund alene hjemme - max antal timer?
  • #1   22. dec 2010 Altså 10 timer er viridor smertegrænsen for mig! Det er heldigvis sjældent det sker herhjemme. Men om det er 8 eller 10 timer er nok ikke så vigtigt, bare døgnets resterende timer er kvalitetstid.

• #2   22. dec 2010 Med træning kan det sagtens lade sig gøre smiley

Glædelig Jul herfra os ..

• #3   22. dec 2010 Ja, jeg synes også at 10 timer er laaaang tid :o(

Han er 1½ år og han har ikke problemer med at være alene hjemme ..... mere! - det tog dog noget tid og nogle sønderbidte madrasser, men der har ikke været nogle problemer det sidste ½ års tid.

Nej, jeg vil ikke gå fra ham igen de dage hvor han er alene i 10 timer..... det gør jeg faktisk heller ikke når det 'kun' er 8 timer, kun i yderste nødstilfælde.

Hvordan trænes det? Er det bare 'øget' alene hjemme træning?

• #4   22. dec 2010 Iben Kennel Ebony:

Jeg kan sagtens få en pige (som han kender og er glad for) til at komme og lufte ham efter ca. 7-8 timer, men så går hun jo fra ham og han skal så være alene hjemme igen til jeg kommer et par timer efter, og det tænkte jeg var endnu mere synd?

• #5   22. dec 2010 Jeg synes det er mere synd at blive efterladt to gange end et langt forløb.

• #6   23. dec 2010 Hvor mange timer er du væk resten af ugen?

Det kan nu nok sagtens lade sig gøre, selvom det er mange timer.

Jeg tror ikke nødvendigvis det bliver det, at holde sig, der bliver problemet. Lulu holder sig i hvert fald snildt ti timer i weekenderne, når hun ikke gider ud af sengen. ;O)

Personligt går min smertegrænse ved otte timer, men jeg synes der er plads til fleksibilitet, hvis den resterende tid er god kvalitetstid.
    Samtidig bør hunden være alene langt færre timer, hvis timerne hjemme ikke bruges til noget fornuftigt med hunden.

• #7   23. dec 2010 Ja, det er absolut heller ikke noget jeg ville synes om at gøre :o(
    Men desværre kan det gå hen og blive en nødvendighed. Intet er dog afgjort endnu!

Der er ingen tvivl om at 'hjemme-tiden' er kvalitetstid for Julius :o)
    Og jo, der er tilsvarende mange timer hvor han ikke skal være alene: ud af 7 dage er der 3 fridage, 3 dage vil så være på op til 10 timer og 1 dag er det omkring 6 timer.

Jeg tror heller ikke det er et problem for ham at holde sig: han går gerne tidligt i seng og står først op når jeg nærmest hiver ham ud af sengen ;o) ofte vil han ikke ud fra kl. ca. 20-21 og frem til kl. ca. 7-8.......... han er en hygge-sove-putte-fis og edder god til at rævesove ;o)

• #8   23. dec 2010 Jeg har engang ladet mig fortaelle at hvis man skal "forstyrre" en hund naar den er alene, skal man vaere sammen med den MINDST 1½ time inden man gaar igen, for alt under den tid, skulle vaere stressende.

• #9   23. dec 2010 Ja, når du har tre fridage, så burde det da være helt fint smiley Det er en afsked mindre, og det tror jeg kun hunden vil nyde.

• #10   23. dec 2010 Åhhh, hvor er det en svært!
    Men hvis alternativet er enten at være arbejdsløs eller skulle undvære Julius, er det så absolut forsøget værd..... mange gange ;o)

Tak for jeres ord. Jeg læser dem igen i morgen, når jeg er lidt mindre træt, men nu smutter jeg i seng.

Sov godt alle sammen :o)

• #11   23. dec 2010 Sov godt smiley

• #13   23. dec 2010 Aj hør nu, hvis det er forfærdelig synd at hunden skal være alene i ca 8 timer hvordan har i så tænkt at passe et fuldtidsjob. Kom nu ud af osteklokken, hunde har ingen tidsfornemmelse

• #14   23. dec 2010 Det er godt nok mange timer. Et par enkelte dage kunne det gå, men hvis det er fast, er det for længe efter min mening. Er det i en kortere periode så aktiver hunden godt inden du tager afsted, og bliv sammen med hunden når du kommer hjem. Ellers ville jeg få en til og lufte og være ved hunden et par timer til dil kommer hjem.

• #15   23. dec 2010 Jeg kan intte problem se i det og synes det er sjovt at se hvordan folk hænger sig i timeantal. Hunden kan ikke tælle timer og vil derfor være lykke uvidende om den er alene i 2 eller 12 timer. Dog ville den føle mere tissetrang efter 12 timer. Hvis hunden er renlig, velaktiveret og ellers fuldstændig stabil i at være alene hjemme er det intet problem at der går 8-10 timer.
    Jeg havde i en periode et natarbejde på 12 timer plus kørselstid og det tog cæsar ikke skade af.

• #17   23. dec 2010 En hund kan sagtens være alene i 10 timer og mere. Jeg synes ikke det er synd for den, med mindre det er hver eneste dag. Hvilket det jo ikke er i dit tilfælde. Den sover jo alligevel det meste af tiden mens man er væk. Og hvis du ikke mærker forskel på hans humør klarer han det helt sikkert smiley

• #18   23. dec 2010 Oscar; nej det ved jeg smiley men så kan de jo sagtens sidde og sætte timeantal på, men til deres orientering består et fuldtidsjob af 8 timers arbejde 5 dage om ugen samt transport, hente og bringe børn og handle ind. Velkommen til den virkelige verden!

• #19   23. dec 2010 Tja hjemme hos os, kan det sagtens være 9 timer de skal være alene, hvis kæresten er nødt til at arbejde over, så jeg kommer først hjem. Og da jeg - som mange andre mennesker - arbejder 8 timer om dagen, så bliver det til ca. 9 timer med transport. Så om det er 9 eller 10, tror jeg ikke spiller den store rolle...

Og jo, jeg synes også det er synd. Men man er altså nødt til at passe sit arbejde, også må man ændre hverdagen derefter.
    Når det er 3 dage om ugen, så må du have noget færre timer de andre dage, hvor I så kan lave lidt flere ting sammen...

Og jeg er også af den overbevisning, at det er endnu mere synd, at der kommer en og lufter også går igen....

Og hvad gør de i weekenderne og om natten - der kan vores da helt frivilligt holde sig i lang over 10 timer.

• #20   23. dec 2010 præcis Marianne

• #21   23. dec 2010 alt det der med at hunden kun må være alene i 5-6 timer, så er der jo næsten ingen der må have hund..
    selv fra når jeg går i skole kl.08.00 - kl.15.00 - der går 8 timer, jeg kan jo ikke bare dropppe ud, og det er jo heller ikke alle dage det er til kl. 15.00 men nogle dage er det også 14.30 nogle 13.30, det er meget forskelligt.
    Grynet - det kan du sagtens, og som de andre siger så længe du bruger kvalitetstid sammen med din hund, held og lykke og god jul herfra smiley

• #22   23. dec 2010 Bodil:
    Så er spørgsmål hvad optimale forhold er??? Du kan jo ikke sige, at jeg skal afskaffe mine hunde, fordi jeg har et normalt arbejde...

Jeg skal da nok selv bestemme, hvad der er optimalt for mine hunde. Og du kan da ikke sige folk ikke skal have hund, hvis de er hjemmefra mere end 5-6 timer.

Om mine er alene, eller jeg er hjemme, så ligger de og sover sammen.
    Men må indrømme, at vi netop fik nr. to, for at de havde hinanden, når de var alene hjemme, da det er et flok dyr.

• #23   23. dec 2010 Syntes bestemt at 10 timer er alt for meget - mit max er 5 timer men jeg er også hys med det.

Er det ikke muligt at få nogen til at komme en times tid og underholde og lufte hunden ?

• #24   23. dec 2010 Jeg synes ikke det er synd for hundene at de er alene hjemme i mange timer - hvis man skal tale om synd og ikke synd, så synes jeg det er værre at man ikke gider lave noget med sin hund når man ER hjemme hos den.

Mht en hundelufter - ville aldrig komme på tale hos mig. Og seriøst synes jeg det er for hysterisk at skulle ud i sådan en, blot fordi hunden er alene i 10 timer ...

• #25   23. dec 2010 <b>Hvis du ikke har bemærket det, så er det er fåtal af brugere på HG der har et fultidsarbejde ;-)</b>

Hvilket jo unægteligt forklarer en hel del - det ER ikke sundt at have så meget fritid for visse mennesker smiley

• #26   23. dec 2010 Martine

Men nu har du jo også brugshunde og ikke selskabshunde.... hvori navnet siger alt !!

Og vil gerne lige pointere at jeg ikke har halvtidsjob men derimod et selskab med 150 ansatte, så jeg har bestemt før i tiden arbejdet 60 - 70 timer om ugen og dengang var jeg klog nok til ikke at få en hund.

• #27   23. dec 2010 Tak for alle jeres meninger og svar :o)

Hold da op, hvor det spørgsmål deler vandene i to ;o)

Nu er det som sagt ikke sikkert at det bliver nødvendigt, men skulle det blive det, er der ingen tvivl om at jeg vil forsøge. Som jeg skriver længere oppe, er jeg naturligvis nødt til at give det en chance - specielt hvis alternativet er arbejdsløs eller 'hundeløs'.

Men hensyn til træning af hund der skal være alene hjemme så længe, er der noget specielt jeg skal gøre, eller bare øge timeantallet gradvist?

• #28   23. dec 2010 gitte h - Kennel **Pugface**DKK *

Godt ord igen .. det var nu ment som en joke, så lad nu være med at føle dig så truffet smiley

Mine hunde er brugshunde, skriver du ... tror du så ikke, de har behov for at være sammen med mig ?
    De elsker da - som nu - at ligge og flyde i sofaen og se Aftenshow´et sammen med mig smiley

Og så vil jeg da også lige pointere - at jeg dengang jeg købte min første hund, havde et job hvor jeg ikke var så meget hjemmefra som nu - da jeg købte min anden hund, arbejdede jeg 5 minutter fra hvor jeg boede .. men desværre blev jeg fyret og måtte skaffe mig et nyt job, som gør, at jeg er hjemmefra længere tid end tidligere.

Skal jeg sælge mine hunde nu, eller hvad synes du ??? Aflive dem måske ?

Det er jo det forunderlige ved livet - det kan ændre sig med meget kort varsel smiley

• Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #29   23. nov 2018 Hej. Følger med i tråden. Har et spørgsmål. Jeg arbejder hver anden uge, og er væk hjemmefra i 10-11 timer. Den anden uge har jeg fri, og har min datter på 12. Hun ønsker sig brændende en Golden retriver, men hendes mor vil ikke deltage. Dvs at hunden er omgivet af os 24/7 hvar anden uge, og være en del alene den anden uge. Er det synd for hunden, eller ...? Mvh Michael

Kommentér på:
Hund alene hjemme - max antal timer?

Annonce