{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Aggresiv eller?:0 {{forumTopicSubject}}

For første gang idag har jeg oplevet Emma knurre helt nede i maven a en anden hund:/ vi stod i min indkørsel og snakkedemed nogen og så kom den her dame og bette terrier forbi. Emma knurrede kun men hendes kropssprog sagde mer end ord . Halen helt stift op i vejret ogkroppen helt spændt og fremad rettet. Jeg reagerer ved at vende Emma om så hun ikk kan se hunden og så dækker jeg hende a mens jeg "skælder ud" på den måde jeg siger dybt eh eh . Emma ved nårjeg Sir detee at det ikke er acceptabelt det hun gør. Men er dette aggresivitet? Pigen er jo 4 år ogcar aldrig oplever det før:/ min regel fra dag 1 var at udviste Emma aggresiv adfærd og jeg ikke følte jeg ku opdrage det a og styre det var det til dr dyr

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aggresiv eller?:0
  • #1   27. dec 2010 Det vil jeg ikke mene at det er før hun går frem. Så længe hun bliver stående og udviser advarselssignaler, så er det ikke blind aggression men en tydelig besked til den anden hund om at dens tilstedeværesle er uønsket, og at den ikke skal komme tættere på.

Der er en artikel om forskellen på aggression og udfarende (beskyttende) adfærd i sidste nummer af HUNDEN. Den tror jeg at du kan få glæde af.

• #2   27. dec 2010 Hvis du ikke havde haft god kontrol over Emma så havde den lille terrier måske ikke overlevet..

Men du havde kontrol :o)
    der skete ikke andet end lidt brummen
    Jeg synes det er for voldsomt at aflive ud fra det du beskriver, men det er 100 % din beslutning

• #3   27. dec 2010 Nu er der jo bare nogle hunde, andre hunde ikke kan med - og der har nok været en der ... tror absolut ikke du skal lægge mere i det!

• #4   27. dec 2010 Okay.... Hummer knurre og laver også udfald mod nogle hunde,(han er altid i snor) hvor andre kan han lege fint med... er det meget normalt!?

• #5   27. dec 2010 Øhh

ja så havde jeg ikke lige læst din tråd grundigt nok , for jeg troede ( naiv som jeg er ) , at du blot ville høre om det er normalt adfærd hos din hund , men da jeg kommer til Tine og Alex`s indlæg bliver jeg klar over , at du tænker på , om tiden er til at gå til Dr. Dyr mhp. aflivning.....

OMG

hvad for dig til at tænke denne tanke ??
    må din hund ikke sige fra overhoved ??

og hvorfor syntes du ikke , at du havde kontrol over situationen ??

Hvis alle hunde der markere sig overfor andre hunde skulle en tur til Dr. Dyr , ja så havde vi sgutte mange tilbage i DK

• #6   27. dec 2010 Bertil - præcis min tanke... jeg syntes da heller ikke det er fedt når der går "hystade kælling" i min bulldozer.. men sådan er det bare med nogle hunde han møder... de tricker noget i ham... eller... dvs har oplevet det 3-4 gange.. hvor han har leget fint med 100vis af andre... men der er altså nogle som bare klikker "dræberen" i ham.. smiley

• #7   27. dec 2010 Det er jo et rovdyr, du har i dit hjem, Loui ;o)
    Og dette rovdyr kommunikerer som præcis det - og her har hunden bare sagt: SKRID!

Det er normalt og det MÅ altså være accepteret af os mennesker, ellers vil det være et overgreb på de store på hele arten Canis.

Så nej, selvfølgelig skal hunden ikke aflives, du skal, når hun gør som hun gjorde, give hende muligheden for at slippe for det, hun ikke ønsker - ganske som du gjorde i denne situation.
    Og så være glad for, at du har en hund, der kommunikerer som en hund og at du kan forstå hendes budskab.

• #8   27. dec 2010 *CH* -

Hørt smiley

• #9   27. dec 2010 Jeg ser det ikke som aggression men som et signal om at din hund ikke ville tættere på den anden hund. Det bedst ville være at have gået sin vej.. Men det er sådan jeg ser det..

• #12   27. dec 2010 Det er da ikke aggression at bede andre forlade stedet. Det ville til gengæld være aggression hvis hun var sprunget på terrieren uden at give den de nødvendige advarsler (mulighed for at fjerne sig) først.

• #13   27. dec 2010 Synes nok, det er efter en noget bred definition, hvis det skal kaldes aggression.

• #14   27. dec 2010 ¤ Søster McFluff ¤: Jeg stiller mig enig med dig.. Dette er ikke aggresion

• #15   27. dec 2010 Du skriver: "min indkørsel" altså I står på jeres territorier - jeg tolker det som din hund fortæller den anden at den absolut ikke skal komme ind! Det gør mine dobermann man bestemt også hvis vi er på vej ud og en anden hund står i indkørslen og letter ben - SKRID råber de så.

• #16   27. dec 2010 Helt enig med CH.

Din hund har bare sagt skrid pomfritt :-))

• #17   27. dec 2010 Jeg ville bestemt ikk aflive Emma for dette! Der har jeg nok fået det skrevet så den er nem a misforstå min fejl:) men jeg undrede mig også over hendes opførsel men det i skriver givet mening for hun gør det kun på vores grund!

• #18   27. dec 2010 Er såmænd ikk nervøs for har altid ku holde Emma jeg bruger min egen vægt som modstand så det jeg ikke nervøs for. Men kom bare til a tænke jeg da ville være ked hvis hun sku begynde a udvise den attitude hver gang vi så en hund:)

• #19   27. dec 2010 er enig med de andre...

det lyder som om at du netop HAVDE kontrollen over din hund! hvis den havde været direkte agressiv og du ikke havde haft kontrol over den, så havde du ikke kunnet få den til at vende sig om og lægge sig! jeg syns det lyder som om du og din hund taklede situationen rigtig fint!

kan sagtens følge dig i tanken om at hun ikke har ret meget fremtid hvis den blir agressiv! men som de fleste andre siger, så har den bare sagt til din lille fremmede terrier at den skulle holde sig væk fra jeres indkørsel! smiley den har været så dygtig at advare i stedet for at miste hovedet og fare frem!

• #20   27. dec 2010 Ja sidder jo også nu og blir helt stolt a min lille Emma bemma:) for det jo rart hun netop kan udvise de vigtige signaler

Kommentér på:
Aggresiv eller?:0

Annonce