{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde og bad
  • #2   27. dec 2010 Sø lidt som muligt. Det vil sige kun før udstilling eller hvis de trænger kraftigt til det. 1-2 gange årligt.

• #4   27. dec 2010 Mine maltesere kommer i bad 1-4 gange om måneden. Lidt efter hvor meget de lige trænger. Problemet er ikke at man bader hundene. Det vigtige er, at bruge en god hundeshampoo, skylle shampooen ordentligt ud og få hunden tørret ordentligt (undgå træk), og så må den selvfølgelig ikke komme ud i denne kulde, før den er helt tør - og har været det et stykke tid.

• #6   27. dec 2010 Jeg har bare en hvalpe shampoo er det godt nok .... han siger ikke rigtig noget til og være i bad så har massa af tid til og skylde ham

• #7   27. dec 2010 Lulu bliver nu også nusset dagen lang, og sover gerne oppe ved vores hoveder, men hendes pels bliver ikke fedtet overhovedet. Jeg tænker også, om det ikke kan være på grund af foderet?
    Lulu er i bad måske to gange om året, og det er som regel, hvis hun har svinet sig til, og ikke fordi hendes pels bliver fedtet

• #8   27. dec 2010 Silas bliver badet en gang om ugen og Lilly ca en gang om måneden. Bryder mig ikke om at røre ved hunde der er fedtet eller lugter.

• #11   27. dec 2010 Kommer vel an på hvem der lugter til dem eller rør ved dem - om man synes de lugter og er fedtet at røre ved.

Jeg er meget sart på det punkt, desværre.

• #12   27. dec 2010 Lope er 2 år gammel og har kun været i bad 2 gange... Hun hverken lugter eller er fedtet...;0)

Jeg har faktisk en fornemmelse af, at jo mere man bader dem, jo mere fedt danner de i pelsen...

• #13   27. dec 2010 Teddi - en god hvalpeshampoo er udemærket. Husk at hunden skal være helt tør, inden den kommer ud.
    Jeg kan tilslutte mig de andre, mht foder, hvad giver du din hund at spise?

Krumme - der er rigtig meget stor forskel på en hund med og en uden lang pels. En malteserpels i fuld længde kan man nærmest ikke holde, hvis hunden ikke bliver vasket med jævne mellemrum. Men jeg vil give dig ret i, at en sund og rask hund ikke bør lugte og være fedtet i pelsen.

• #14   27. dec 2010 Teddi spiser Eukanuba er det et godt nok foder

• #15   27. dec 2010 Jeg ville prøve at skifte foder en periode og se om ikke det gjorde en forskel for pelsen og lugten. Du kan også prøve at skifte til en anden shampoo - nogle typer kan være for hårde ved huden, så den kommer i ubalance. Men synes ikke det burde ske når du bruger en hvalpeshampoo...

• #16   27. dec 2010 Teddi - husk, hvis du skifter foder, så skal du skifte i løbet af en uge, hvor du hver dag kommer mere og mere af det nye foder i det gamle. Så undgår du problemer med maven.

• #17   27. dec 2010 Mine kommer i bad eller bliver klatvasket når de ar rullet sig i lort/rådne fisk eller hvad de nu finder lækkert, ellers ikke. De sover ved mig og bliver nusset dagen lang, men jeg synes ikke, de lugter og fedtede er de i hvert fald ikke

• #19   27. dec 2010 Jeg er også sart med lugten, og kan lugte det med det samme, hvis jeg rør ved en ''fedtet'' hund. Jeg kan også med det samme lugte min fars hund, for hun er altid meget fedtet og lugtende, men det hænger sammen med hendes allergi og medicinering, så der er ikke så meget at gøre ved det.

Hunde med mange folder synes jeg også hurtigt kommer til at lugte grimt. Kender blandt andet en basset, som man ikke kan røre ved, uden lugten hænger i fingrene i lang tid efter.

Jeg er selv imponeret over hvor meget der skal til for at Lulu lugter bare det mindste af hund, men hun har så heller ikke hverken folder eller lang pels ;O)

• #20   27. dec 2010 Jeg har en pomeraner på 10 mdr, og hun har været i bad 2 gange... Første gang fordi hun havde fået rullet sig i noget lidt for spændende, og her anden gang (i sidste uge) fordi hun er begyndt at fælde, og så havde jeg hørt at det hjælper på det værste at de lige kommer en tur i bad - og det gjorde det så også smiley

Men ellers vil jeg nok få hende under bruseren ca. 3-4 gange om året...

• #23   27. dec 2010 4 af mine hunde kommer i bad ca 1 gang om mdr, nogle gange mere hvis de har rullet sig i noget, men min kineser hvalp skal da vist i bad noget tidere end de andre,

• #24   27. dec 2010 Jeg har passet en hund engang - den skulle self med op og sove i soveværelset med mine. Midt om natten vågnede jeg, fordi den hund stank og og smed jeg den i bad.
    Den har ikke været vasket overdreven og bliver fodre med kvalitetsfoder. Om det var mig eller hunden der var noget galt med skal jeg ikke kunne sige - men hunden blev ren, også selvom kl var 3 om natten *GG*

Kommentér på:
Hunde og bad

Annonce