574 visninger
|
Oprettet:
Når hunde får bad {{forumTopicSubject}}
Vi har lige haft Diego i bad , da han har været i en sø og var helt vildt beskidt
Så kom jeg til at tænke på , hvor tit det er "sundt" for en hund at komme i bad ? Har hørt noget om det ikke må ske for tit , da hundens hud har et naturligt fedtlag der ikke må vaskes af , men hvordan er det ? Vil jo gerne have han er ren
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
men nu bader jeg min 1 gang om ugen da han skal vaskes med antibacteria shampoo..
bagefter gnider jeg olie på ham ellers blir han helt tør i underbunden..
jan 2007
Følger: 11 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 1.979
Maks 2 gange om året (med shampoo), ellers skulle det være nok bare at skylle dem.
Det kn hjælpe en hel del at børste dem tit, det hjælper både på at pelsen ikke bliver fr fedtet og at de ikke lugtr så meget af hund.
Det er hvad eg har fået af vide, og hvad jeg har erfaret.
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 59 Svar: 245
Kan man ikke få en mild shampoo , for vi kan næsten ikke undgå han sviner sig til her ?
Leduce V - Hvad er det for en olie du bruger til din hund ?
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Min 2 er hhv 2½ og næsten 6 år gamle, og ingen af den har nogensinde været i menneskebad. Ruller de sig i noget tager vi til starnden og bader....
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.078
Man bør vist købe speciel hunde-shampoo, når man vil bade dem med shampoo. Det kan købes i alle dyreforretninger - og måske også i Føtex/Kvickly...??
jul 2007
Det eneste der er her i nærheden er en stor sø , som han også gerne vil i , men han er bare hamrende beskidt bagefter ...
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 316 Svar: 2.630
jul 2007
Min mors hund var meget sjældent i bad da den var lille , da hun ikke mente det var sundt for hende .. Men da den dag så kom , hvor det virkelig trængte , kunne hun overhovedet ikke få hende under bruseren .. Og siden har hun faktisk været skrækslagen for vand .. Trist .. Sådan ville jeg ikke have det skulle gå med Diego
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Vi bruger babyshampoo, fordi jeg har bildt mig ind, at Oscar og Mille godt kan overleve det...især når man nu bruger det samme shampoo til nyfødte børn...
Nogle gange bruger vi "rigtig" hundeshampoo med mandelolie, så han får en rigtig lækker blank pels efter han er tørret og "poleret", men han STINKER som et kæmpe marcipan-brød på 75 kilo!!!
Så hellere dufte af nyfødt bebs!!!
Apropos bad, så skal vandslange frem inden Vejen-udstillingen, for Oscar fælder helt vildt efter hans mavedrejning, operation osv, og vi bilder os ind at han lugter af "hospital".
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.393
Ferdinand bli'r badet med shampoo når han trænger - og det er absolut mere end 2 gange om året ;o)
Når hunde får bad