{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

Hjælp søges:-// {{forumTopicSubject}}

Forleden havde vi den uheldige situation at vores Trunte sprang over hegnet ind på kvarterets fællesplæne. Naboens drenge spillede bold (med én der lignede Truntes) og straks tænker Trunte HURRA vi skal lege:-) Men drengene blir forskrækket og naturligvis er det møgforkert at hun sprang over. Det skal siges at hun ALDRIG har gjort nogen noget, men ville jo bare gerne lege. Naboen går så totalt amok og smider sten/grene/sne efter hende og råber og skriger så Trunte selvfølgelig blir skrækslagen og stikker af. Vi får hende selvfølgelig ind igen og undskylder tusind gange og lover at vi nu får vores hegn lavet højere. MEN problemet er nu at Trunte ikke tør komme i haven, undtagen hvis vi går ved siden af hende. Selv herinde hænger hendes hale slapt ned. Er vi ude og hun hører naboens havedør blive åbnet piver hun og stormer hen til vores dør.Hun følger os konstant i hælene og er generalt ked af det:-(
Gode råd søges.. Skal vi mon bare ignorerer det og håbe tiden vil klare hendes problem? Det skal dertil siges at da vi fik Trunte som 5 mdr. gammel var et mishandlet sølle pus. Det har vi heldigvis fået rettet op på og hun er normalt jordens kærligste og trygge væsen, men føler vi er banket tilbage til nul:-(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp søges:-//
  • #1   28. dec 2010 Jeg ville nok gå med hende ud og prøve at gøre det sjovt igen, springe rundt som en tosse, lege med hendes bedste legetøj osv, så hun ser, at det stadig er sjovt at være ude

• #2   28. dec 2010 Sikke en klaphat ham naboen, ja undskyld men hvad fanden tænkte han på. Hun ville jo tydeligvis bare lege! Jeg tror jeg ville tage en snak med ham(hvis han da er til at snakke med) og forklare hvordan Trunte har det! Spørge om han har lyst til at hilse på hende, stille og roligt så hun kan se hun ikke skal være bange for ham:o) Held & lykke med det:o)

• #4   28. dec 2010 jeg hopper med på Rikke S forslag smiley

den med at "tvinge" hunden til at møde naboen igen, det synes jeg er unødvendigt, så længe det bare er haven hunden skal være i.

• #6   28. dec 2010 Helt igemmen enig med Irene L

• #7   28. dec 2010 Tusind tak skal I ha´ . Jeg prøver og se om det ikke lykkedes, men selvfølgelig gør det det, man blir bare så sur når folk overreagerer SÅ voldsomt....

• #8   28. dec 2010 Ja, det er volsomt. Men mange er bange for store hunde, og reagere ikke altid korrekt, når de mener deres børn er i fare. Og det er nok det han har ment. Selv i leg kan en stor hund virke farlig, set med andres menneskers øjne.

• #9   28. dec 2010 Jeg vil nu heller ikke bebrejte naboen noget (specielt ikke i disse tider hvor medierne med deres overskrifter om skambidte børn kan skræmme selv hundeejere. (Og for at være helt ærlig er jeg altså også lidt bange for bl.a. rottweilere).

Som foreslået af flere ville jeg også hjælpe Trunte med at få det sjovt i haven igen..... og så inviterer nabo og børn ind til en kop sodavand, så hele situationen bliver pillet ned igen. Både for dem og fpr Trunte.

Pøj-pøj.

• #10   28. dec 2010 I har ret specielt med at mange ér bange for bla. rottweilere og med god grund når man læser aviser. Bare svært at forstå altid, når man selv har 2 stk. velfungerende kærlige af slagsen:-))
    Men idag havde min "yderst kloge" nabo så sagt til sine børn at det er helt ok at tage sten pakket ind i sne og kaste efter Trunte når hun går i vores egen have??? Det er altså lidt frustrerende, for selvfølgelig blir Trunte bange og flygter ind i huset. Hvad tænker voksne mennesker på? Jeg forsøgte at forklare disse børn (ca. 10-12 år) at det er en rigtig dårlig idé, da de en dag kan møde en hund der absolut IKKE finder sig i det og vil forsvarer sig istedet for...
    Håber de forstod det....

• #11   28. dec 2010 Gitte T:

Okay, nu fik piben lige en helt anden lyd i mine øre: SIKKE EN LORTENABO! Kast en snebold med sten i på ham..... nej dårlig idé...... TYR den på ham fra mig!

• #12   28. dec 2010 Grynet.: Du har fuldstændig ret.... Jeg er SA vred og skuffet... Jeg har aldrig talt med disse mennesker, kun hilst... Det er et nyt kvarter og kender jo ikke rigtig folk, men har ved gud heller ikke lyst til det... Men stadig skuffet og ret ked af det....Og forstår ikke denne type mennesker....

Kommentér på:
Hjælp søges:-//

Annonce