Hjælp søges:-// {{forumTopicSubject}}
Forleden havde vi den uheldige situation at vores Trunte sprang over hegnet ind på kvarterets fællesplæne. Naboens drenge spillede bold (med én der lignede Truntes) og straks tænker Trunte HURRA vi skal lege:-) Men drengene blir forskrækket og naturligvis er det møgforkert at hun sprang over. Det skal siges at hun ALDRIG har gjort nogen noget, men ville jo bare gerne lege. Naboen går så totalt amok og smider sten/grene/sne efter hende og råber og skriger så Trunte selvfølgelig blir skrækslagen og stikker af. Vi får hende selvfølgelig ind igen og undskylder tusind gange og lover at vi nu får vores hegn lavet højere. MEN problemet er nu at Trunte ikke tør komme i haven, undtagen hvis vi går ved siden af hende. Selv herinde hænger hendes hale slapt ned. Er vi ude og hun hører naboens havedør blive åbnet piver hun og stormer hen til vores dør.Hun følger os konstant i hælene og er generalt ked af det:-(
Gode råd søges.. Skal vi mon bare ignorerer det og håbe tiden vil klare hendes problem? Det skal dertil siges at da vi fik Trunte som 5 mdr. gammel var et mishandlet sølle pus. Det har vi heldigvis fået rettet op på og hun er normalt jordens kærligste og trygge væsen, men føler vi er banket tilbage til nul:-(
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.533
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.768
apr 2009
Følger: 83 Følgere: 99 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 719
den med at "tvinge" hunden til at møde naboen igen, det synes jeg er unødvendigt, så længe det bare er haven hunden skal være i.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 45 Svar: 362
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.703
Som foreslået af flere ville jeg også hjælpe Trunte med at få det sjovt i haven igen..... og så inviterer nabo og børn ind til en kop sodavand, så hele situationen bliver pillet ned igen. Både for dem og fpr Trunte.
Pøj-pøj.
jul 2007
Men idag havde min "yderst kloge" nabo så sagt til sine børn at det er helt ok at tage sten pakket ind i sne og kaste efter Trunte når hun går i vores egen have??? Det er altså lidt frustrerende, for selvfølgelig blir Trunte bange og flygter ind i huset. Hvad tænker voksne mennesker på? Jeg forsøgte at forklare disse børn (ca. 10-12 år) at det er en rigtig dårlig idé, da de en dag kan møde en hund der absolut IKKE finder sig i det og vil forsvarer sig istedet for...
Håber de forstod det....
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.703
Okay, nu fik piben lige en helt anden lyd i mine øre: SIKKE EN LORTENABO! Kast en snebold med sten i på ham..... nej dårlig idé...... TYR den på ham fra mig!
jul 2007
Hjælp søges:-//