{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Prazsky krysarik/Dvaergpinscher {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg vil høre om der er nogen af jeg der kennder en sådan en blaning og har afaring med den :o)

vil meget gerne høre hvad i mener at sådan en blaning har behov for motions messigt og havd den har brug for at hjernegym :o)

er det en totalt tåblig blaning eller kunne de to racer og minde lidt om hinanden ?

Håber der er nogen der vil være søde at svar :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prazsky krysarik/Dvaergpinscher
  • #1   28. dec 2010 http://www.gipote.dk/racehunde/Dv%C3%A6rgpinscher
    http://www.gipote.dk/racehunde/Prazsky+Krysarik

her står der lidt om hver især smiley ved ikke om det hjælper noget. smiley

• #2   28. dec 2010 Søger du sådan bl eller har du fundet en, syntes personligt man skal vælge en race, da man ikk ved hvad man får i en bl smiley

- Held og lykke

• #3   28. dec 2010 jeg faldt over en annonce med en lille tæve på 5 måneder
    og hun bor i samme by som jeg så det ville være nemt at komme at se den men kender ikke rigtig til lige de to racer så der for spøger jeg :o)

jeg har længe gået om drømt om at få en bette følgesvend og nu hvor jeg flytter kan det endelige lade sig gøre :o)

jeg ved godt at mange anbefaler en raceren med tavle men jeg vil ikke give så mange penge for en hund og så må i maget gerne kalder mig dym for jeg kan godt se poinden i at købe en med tavle :o)

jeg vil bare rigtig gerne have en lille følelssvend/souelmat, sofahygge skøde hund :o)

• #4   28. dec 2010 Nad tak for linkene dem vil jeg lige kigge på :o)

• #5   28. dec 2010 det var så lidt smiley Min lasse er selv blandet med dværgpincher. Han er så bare chihuahua/dværgpinscher. Og det er en super blanding smiley
    Så vidt jeg ka se kræver dværgpinscheren og prazky k. det samme aktiveringsmæssigt osv. smiley hvis jeg var dig havde jeg taget et smut ud forbi hvalpende og kigget om det var noget smiley

• #6   28. dec 2010 hejsa jeg det er også det jeg umelbart tror når jeg kigger på de to link :o)
    ja jeg tror også bestemt jeg skal ud og se den hvor det hele kan komme til at passe sammen, skal nemlig flytte her den 3/1 og ville vare dejliget lige at være kommet på plad inde der eventuelt skulle komme en hund

må jeg spøger om hvor mange gange og hvor mange timer du går med din lasse bare for at få en lille ide om hvad jeg skal forvente hvis der er og også hvor meget tid du bruger på at stimulere ham :o)

• #7   28. dec 2010 ja det en go ide at have det hele på plads smiley det kan jeg godt forstå. Det lige med at få det hele til at passe sammen når man får sådan en ny en smiley
    Jeg går ca 3-4 gange om dagen med Lasse smiley her om vinteren blir det korte ture fordi han fryser en del. Men ellers går jeg om morgnen en tur på måske 15 min og så når jeg kommer hjem fra skole får han en lang tur på ca en time. Og så en kort tur om aftenen ved 22 tiden, så han lige ka få tisset af inden vi går i seng smiley Det er meget forskelligt hvad der fungere for folk med ture og deres hund. Her passer det perfekt til lasse med det han får af ture smiley Jeg tror også det har meget at gøre med hvad man selv vender hunden til. smiley

Ellers leger jeg med ham derhjemme. Eller på den lange tur kan man jo smide nogle godbidder i græsset et sted, som han selv kan søge efter. Så går tiden også med det.
    Tror at aktiveringen at hunden derhjemme kommer meget naturligt i starten for der vil man jo gerne lege med den og lære den tricks osv.

Vi har fx lige leget nogle aktiverings lege hvor jeg gemte godbidder under kopper eller inde i hans tæppe. Dejlig nemt og sjovt for hunden.

Selvfølgelig er det en omvæltning at få en hund. Men det er det hele værd og man vender sig selv til at man skal gå de ture hver dag. Det går hen og bliver rutine.
    Jeg er selv rigtig glad for at have en lille race fordi at han er nem at ha med steder hen. I toget osv. Og så er han nem at få passet når der er brug for det. Fordi mange af dem jeg kender syntes at det er ganske nemt når han ikke er større. Det er nu dejligt smiley

Håber det hjalp lidt smiley

• #8   28. dec 2010 mange tak skal du have du kan to det hjælper med at få en ide om hvordan det er
    jeg er født og opvokset med forskellige dyr i sær katte så har da en ide om hvad det kræver at have en levende væsen man skal kunne tage vare på :o)
    nu er en hund jo så noget helt andet og det er måske også der for jeg er lidt nervøs ved det, men jeg har virkelig bare haft en drøm siden barns ben og at have en lille følgesvend :o)
    og ja en lille race er bestemt også det jeg går efter ikke forde de fleste er mode hunde få det er jeg ret så lige glad med men simpelhen forde det vil passe bedst ind i min verdag :o)

få meget er det meget vigtig at få en dejlige og nem hund fordi jeg er førstegangs ejer, en der kan lide at være ude men bestem også en der kan lide at være inde og hygge,
    min veninnede har en blaning af en papillon og dansk svensk går hund og den løber simpelhen på vægene

såden en ville jeg virkelig blive ked af at have

• #9   28. dec 2010 grunden til folk siger med stamtavle er fordi folk ikke tjekker deres blandninghunde før de parre
    så hvis du intresseret i det lillepus så spørg ind til om forældrene er tjekket for arvelige sygdomme. det ikke sjovt at sidde med en hund som ligepludselig går sjovt med bagbenet og det så viser sig den har patella grad 4. hvis du falder over en fra en kennel så der jo folk herinde som kan forklare dig om kennelen, fx hvis du sgu ha en chihuahua og fandt en der kom fra chihuahua**** så ville mange fortælle dig at holde dig væk. jeg synes du skal kigge på det lille pus, men hver lidt kritisk,

• #10   28. dec 2010 lea tak skal du have jeg vil bestemt være kritisk :o)
    og nej det ville bestem ikke være rart at få en syg hund
    nu må jeg se om jeg kan få det hele på plad først og så må jeg jo se om den stadigvæk er til salg og hvis den er så må jeg ud og se den og få en god lang snak med ejeren og så tage den der fra
    jeg er heldig vis ikke så enpulsiv at jeg ser en hund der ser sød også bare må have den, der skal være styr på tingene :o)

• #11   28. dec 2010 (link fjernet) 09:01:27

Prøv at se ham her .....

Han er for lækker og han er en blanding af 75 % PK og 25 % DSG

han er livlig , kvik , lærenem , kræver bestemt ikke særlig meget motion og så har en en fantastisk kropskontrol.
    han springer rundt på borde , stole , senge , store sten i parken ect. ect.

psykisk er han dog lidt reserveret , men det er blevet meget bedre med træning , vagtsom og frem for alt er han førerorienteret

han skal på sigt gå til AG

• #12   28. dec 2010 ps. og så har jeg ikke set nogen sygdomstegn ( endnu ) , han virker faktisk temmelig robust selvom han er lille

• #13   28. dec 2010 michelle så lidt, jeg er første gangs hundeejer(min mor har ikke måtte blande sig i opdragelsen af milo) og må sige hundegalleri har lært mig hvilke kenneler jeg nok skal holde snuden fra hvis jeg om nogle år skal havde hund igen

bertil aka simba
    er han ikke en af houdinis hvalpe?

• #14   28. dec 2010 lea og sin soulvovse M

Det er han lige netop smiley

Han var den største i kuldet han fik sammen med Emma. Bertil kom først ud til en dame som ikke magtede opgaven med at have hund ( ikke Bertils skyld ) og så tilbage igen til opdrætter , derefter fik jeg ham.

Kender du Houdinni ??

• #15   28. dec 2010 okay okay

jeg sover vist lidt hehe

du er jo Milos moar smiley

• #16   28. dec 2010 Hvor stor er Milo blevet nu ??

Bertil bliver altså ved med at vokse smiley

• #17   28. dec 2010 og så sover jeg vist videre , jeg tænkte på en anden Milo , som er ½ bror til Bertil LOL

• #18   28. dec 2010 bertil aka houdinni

nej kender ham ikke, Men af en eller anden grund ender jeg tit på hans hjemmeside og kan ikke ladevær med at kigge på de hvalpe han har lavet, det slog mig bare at en af hans hvalpe hed bertil og ligende din.

• #19   28. dec 2010 hajsa bertil jeg er bare så vil med din lille bandit hihi har fuldt med i dine tråde :o)
    jeg er nu altså også blevet lidt varemer på tanken om den lille pige men ja som jeg har skrevet så skal jeg flytte her den 3/1 og jeg vil for min egen skyld men så sandlig også få den kommenede hund skyld lige falde på plad i den nye lejlighed før jeg skal have en hund hjem

så om hun stadigvæk har den til salg til den tid ja det må jeg jo krydse finger få og hvis hun har så skal jeg have fundet ud af om det skal være den og om den er sund og rask og hvad jeg nu ellers lige også skal have chek på men nu fra annoncen virker det til at være e glad lille hund som lige umildbart ikke har nogen nøkker :o)
    Lea ja hg er virkelige gode til at hjælpe :o)
    jeg har læret rigtig meget ved at sidde her inde og læse de forskellige emner :o)
    forresten jeg tror jeg har fundet den lille tæve til salg her inde også hvis der er nogen der er indresseret i at se kan jeg sende link over pb hvis man må det :o)

• #20   28. dec 2010 okay jeg sov vidst der. ignorre lige min lille fejl i dit navn ikke

• #21   28. dec 2010 michelle s
    du må gerne sende link over pb til mig. er det lidt nysgerrig

• #22   28. dec 2010 ej en medløber okey det lyder ikke godt :o(

altså ud for det der stå i annoncen virker hun til at være en gald hund som godt kan lide andre hunde og mennesker men vil da se med min ejne øjne om jeg syndtes hun har gå på mod eller virker nervøs eller lidt tilbageholden,
    og andgående med dårlig fordøjelse ja så må jeg jo spøger ejer :o)

• #23   28. dec 2010 ok det gør jeg lige :o)

• #24   28. dec 2010 Michelle S

Rigtig god ide med at vente til du er helt klar til at tage imod sådan en følgesvend.

Hvis den lille pige skulle være solgt , når du engang er klar , ved jeg , at Houdini laver de skønneste hvalpe og er til at betale.

Houdini er en sjov lille hanhund som har vundet mange fine præmiere ved AG , så det motoriske er helt på plads hvis du vælger en fra hans kuld.

Prøv at tjek hans hjemmeside ud på nettet , du skriver bare Praksky krysarik Houdini så kommer han frem.

En opdrætter som gør meget for sine hvalpe og deres nye familier , bl.a, arrangere de hvalpetræf og supervision ved behov. De tager også deres hvalpe tilbage hvis der skulle være problemer ( ligesom med Bertil )

• #25   28. dec 2010 Michelle S

Min erfaring siger , at PK , godt kan være lidt reserveret i starten , men at det er noget der tager af med tiden og når trygheden er i vinkel.

Netop det at de er reserveret gør jo også at de er førerorienteret og det er bestemt ikke at kimse af.

Bertil har fulgt mig fra dag 1 uden snor i parken , ingen problemer med indkald selvom vi ikke har trænet dette.

• #26   28. dec 2010 bertil jeg har lige været inde og kikke lidt og har tilføjet til fortrukne så jeg kan finde den igen
    jeg syndtes ikke lige jeg kunne finde et sted hvor der står hvor henne af i landet de bor

da jeg ingen bil har og ikke er forglad ved at tage tog ville det være rigtig rart at jeg kunne finde en unghund ældre hund der ikke befinder sig alt få lang væk fra Esbjerg

min tanke er lidt at det måske er en lidt for står mund fuld med en hvalp når jeg er førstegangs hunde ejer

• #27   28. dec 2010 bertil okey det vil jeg da lige have med i mine tanker såden havede jeg ikke lige tænk på det :o)

• #28   28. dec 2010 michelle s
    hun ser sød, men må sige hendes blik kan jeg ikke tyde. jeg synes du bør ringe og høre lidt om hende hvis det er. synes heller ikke hun ligner hun vejer 1.5 det gør min milo næsten. faktis ser hun også større ud end min mors salto som vejer 2.3

• #29   28. dec 2010 Michelle S

ja transport mæssigt er der så en del kilometer , for Houdini bor i nordsjælland og jeg tror næppe , at han kommer til at parre nogen i jylland smiley

• #30   28. dec 2010 ja jeg syndtes også hund ser lidt stor ud men tænkte at det kunne være billede der snyder, men ja jeg har skrevet til hende at hvis hun stadigvæk er til salg efter den 3/1 så ringer jeg
    jeg startede nemlige med at skrive hvordan hende sin og temproman var hvor sælger så skriver tilbage og spørger og jeg ikke vil ringe :o)

• #31   28. dec 2010 ja okey så er det noget lang væk hihi

men ja det er nu lidt sjov at jeg lige skulle få kig på den har tæve få have faktis en i de om at den hund jeg skal have endten skulle være en chi eller en papillon

men ja nu må jeg se hvad det ender med syndtes det vigtigste er at den kommende hund passer til mig og jeg til den :o)

• #32   28. dec 2010 Rikke okey han lyder da til at være en dejlig lille en :o)

• #33   28. dec 2010
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=61931

milos profil, der er et billed hvor han sidder hos mig også sammenlign med de billeder på annoncen. hun er større.

men nu er størrelsen heller ikke så vigtigt igen synes jeg

• #34   28. dec 2010 ømm mener der står 4200 og så står der modtaget bud eller noget i den stil
    ja så kan jeg godt se hun ser stor ud men ja det gør nu ikke så meget så længe det ikke bliver en hund på 8 kg og op efter

• #35   28. dec 2010 Rikke jeg kan sende et link med annonce i en pb hvis det er

• #36   28. dec 2010 rikke
    ved godt det med vægten;-). møder engang imellem et par med en dværg pincher og en prazky der er lidt forskel på de tog. pincheren er mere muskuløs og vil faktis gerne hilse, hvor prazkyen er mere feminin og er sky, men det ikke racer jeg ved hulens masse om kun lige hips om hap.
    men nu var det mere det at hvis michelle troede at den lå på den vægt

• #37   28. dec 2010 rikke det helt iorden
    jeg har desværre et forsvar, som kommer op for tit, arbejder på sagen;-)

• #38   28. dec 2010 rikke ja jeg kan godt se at størlsen på den mailo se lidt ud som hende
    jeg har ikke rigtig noget i mod størelsen så længe det ser rigtig ud hvis du forstå hvad jeg mener altså at der er sumatri eller hvad det nu hedder
    og ja så længe den ikke kommer til at væge over 8 kg

• #39   28. dec 2010 nemlig lige prasis :o)
    jeg vil nedtop også gerne have en lille hund da jeg ingen bil har og er nød til at tage cyklen, bus eller tog vor at komme de steder jeg skal hen og der er det atlså vigtig for mig at hunden kan være i en taske, og at tasken ikke skal være kæmpe stor for at hunden kan være i den

feks hvis jeg tager en smut ind i byen og vil have hunden med ville det være rigtig træls at skulle slæbe rundt på en kæmpe taske eller transportkasse
    jeg er af den mening at en hund er født med 4 ben og dem skal den bruge og kun være i en taske når vi er i en feks.

• #40   28. dec 2010 Har selv denne skønne blanding. Han er den skønneste lille tingest man kan forestille sig. Jeg kender flere der har lige netop denne blanding og kan kun sige at du kan glæde dig. De er virkelig robuste på trods af deres størrelse. Kender ingen af dem der har problemer med sind eller fordøjelse, tvært imod kan min æde hvad som helst uden at man kan mærke det på ham. Han har en del energi der skal brændes af i løbet af dagen. Han går tur og er i haven mange gange om dagen og ellers leger vi med ham - det er et must at lege, ellers bliver han ikke spor træt. Han er ingen puttehun men meget selvstændig, dog putter han under dynen om natten. Han går sammen med to mopper og de har det fantastisk sammen. Kan kun anbefale denne hund - den giver mig så meget glæde og spas hver dag.

• #41   28. dec 2010 Han vejer 2,3 kg.

• #42   28. dec 2010 Sanne tak for dit indput :o)

Kommentér på:
Prazsky krysarik/Dvaergpinscher

Annonce