Pludselig agressiv chihuahua??? {{forumTopicSubject}}
Min veninde har en 6 årig chihuahua som ellers er noget af det sødeste, men på det sidste (efter han har taget på til 4 kg dog langt fra fed) er han begyndt at blive agressiv. Han knurrer af min venindes børn og mand, og hvis de (mand og børn) går forbi hans kur imens han sover (specielt i mørke) farer han gøende og snappende efter dem. Han har dog aldrig bidt. Han er også begyndt at knurrer lidt af min veninde selvom han aldrig har gjort det før (dog ikke meget). Han blev overfaldet for 2 år siden men det er jo så længe siden? Ellers er der ikke sket noget som kunne påvirke ham.
Hvad kan det være?????
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.862
Dårligt syn kan jo sagtens gøre ham usikker og nervøs, fordi han ikke helt kan se hvad der omgiver ham..
Men ligeså vel kan smerter ændre en hunds reaktioner væsentligt!
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.576
Det lyder som om der godt kunne være noget galt. To år efter et overfald er meget sent at reagere hvis der ellers intet har været. For mig, som for de andre, lyder det som om den lille fyr fejler et eller andet, og er virkelig utryg.
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.382
Hunden kan have nedsat syn, hørelse eller have smerter.
Pludselige ændringer i adfærd skal undersøges
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 65 Svar: 251
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
Samme dag fik han konstateret betændelse i protesta. Han fik sin medicin og noget smertestillende, Derefter legede han videre med de unge mennesker.
Mit råd: kom til dyrlægen i morgen :o)
Pludselig agressiv chihuahua???