{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råfodring og tørkost samtidig
  • #1   30. dec 2010 Vores den ene får kun barf...Hun kan bare ikke tåle det tørfoder...Den anden får tørfoder morgen og barf aften. Det fungerer han perfekt på....

  • #2   30. dec 2010 Tak for svaret, Rikke!
    Hvilken type tørkost bruger du? Er det en af de der BARK-produkter, eller ganske almindeligt?


  • #3   30. dec 2010 Tak for pippet, HB ;o)

  • #4   30. dec 2010 Jeg kører på Gourmix og råt.. og så bruger jeg Wolfsblut som godbidder..

  • #5   30. dec 2010 Jens - det er præcis det svar jeg ønsker. Fik hunden dårlig mave, eller fik den ikke... Fungerer den, trives den her og nu.

    Langtidvirkninger af fodervalg, det kan vi ikke vide noget om.


  • #6   30. dec 2010 Tørfodret er fra RC til sart mave....Det er fordi hans mave har lidt svært ved at klarer udelukkende barf og så fandt vi den her løsning...det har han fået snart et år og har aldrig problemer med maven:-)

  • #7   30. dec 2010 Det er ikke fordi, det er aktuelt for mig - det var bare en nysgerrighed afledt af en anden tråd ;o)

    Jeg husker John OG milo... Kæmpe smuksak :o))


  • #8   30. dec 2010 Rigtig hundemad sælger da, så vidt, jeg ved, et tørfoder(petcuran now), som skulle kunne bruges sammen med råt...

    Hvad forskellen på dette foder og de andre tørfoderprodukter, så som wolfblut, skulle være, ved jeg ikke.


  • #9   30. dec 2010
    Jeg bruger begge dele. Ikke hele tiden, men når det ikke passer ind med BARF, så fodre jeg med Ziwi Peak og Wolfblut.


  • #11   30. dec 2010 Jeg fodrer med råt og tørt og har gjort det gennem en del år.. Har ingen problemer med min hunde,de er fine i pels,afføring og energi..
    dog har jeg et problem med den ene tæve,hun taber sig efter hun er blevet steriliseret,trods et andet tør foder og ormekur,så er sikker på det ikke er fodret og hun ryger i blod prøve på mandag..

    Kører normalt RC som primær og så får de råt efter,hvad jeg kan skaffe.af gode tilbud smiley


  • #12   31. dec 2010 I dag har mine fået sild, and og nutra gold tørfoder i et måltid.
    Det har jeg tit gjort uden problemer :o)
    Men det er ikke noget der sker hver dag.


  • #16   31. dec 2010 Selve barfmetoden er langt nyere end tørkost er.
    Før tørkosten levede hunde netop af indmad fra dyrehold og rester fra familiens bord.
    Før tørkosten levede hunde væsentligt kortere end de gør nu - dette har uden tvivl haft flere årsager. De levede nok generelt et hårdere liv, der blev sat mindre ind i forhold til sygdom, som man jo er langt mere vidende om i dag, og højere prioritetet, og kosten er langt mere gennemtænkt nu, uanset om de får råt eller tørt.


  • #17   31. dec 2010 Jens, jeg taler om BARF-metoden. Ikke om at fodre med råt generelt.

    Hunde har altid i de 15.000 år den har levet ved siden af mennesker, både fået råt og tilberedt. Men BARF-metoden er ny, mellem 35 og 40 år gammel...


  • #18   31. dec 2010 Jens - jeg har ikke brug for at bevise noget som helst overfor dig.

    Så du må lade dig nøjes med ovenstående.

    Jeg er heller ikke interesseret i at denne tråd bliver en snak om BARF - det var noget andet, der var udgangspunktet.

    Men lav du frisk en BARF-tråd, så kommer jeg gerne ind og tager en mere generel snak der.


  • #19   31. dec 2010 Jøsses Jens... håber du vågner op i det nye år, men en liiidt mindre nedladende natur.... godt nytår smiley

  • #20   31. dec 2010 Jens, jeg kan slet ikke se, hvad der er for påstande jeg har gjort om BARF-principperne, som jeg burde argumentere for... Det har intet med denne tråd at gøre, og har intet med noget som helst andet, der er skrevet i denne tråd at gøre.

    En enkelt lille faktuel ting er skrevet om BARF - nemlig hvornår den opstod, nemlig i midten af halvfjerdserne og at metoden er lavet og beskrevet af Ian Billinghurst...

    Alt dette afsporer trådens formål. Det er jeg ærligt talt lidt træt af... Gider ikke det der fnidderfnadder som jeg synes du altid får startet... Synes ikke det var så udtalt førhen, men det er det så blevet..


  • #22   31. dec 2010 Jens du aner ingenting om mig overhovedet. Heller ikke hvorvidt jeg er inkarneret det ene eller det andet.

    Der ligger ikke nogen argumenteren i forhold til hvornår Billinghurst opfandt BARF-princippet, som jo altså er et registreret varemærke og ikke bare råfodring generelt.
    Det er bare at slå op på internettet, så vil simple årstal åbenbare sig.

    Jeg har ingen intentioner om at være modsat dig, Jens - min holdning har intet med dig at gøre overhovedet. Den er skam dannet helt uafhængigt af dig, og det er mine argumenter om både BARF og råfodring også.... Du er ikke udgangspunktet for mine holdninger.



  • #23   31. dec 2010 SURT at tråden skulle ende med sådan en gang ligegyldigheder.....

    Til dem, der har svaret på mit spørgsmål - tak for det.


  • #24   31. dec 2010 Hvem taler om ordkløveri....

  • #25   31. dec 2010 Pip..

    Basse får vetcur Gourmix tørfoder, og alt muligt råt.

    Der er intet system i det, udover at hun oftest får råt hos mine forældre.

    Hun kan f.eks gå en hel uge på tørt, og næsten en hel uge på råt.
    Min mor har sildefileter, pengasiusfileter, kyllingelår, kalkun, kylling, svineben- eller haler, eller andet i den stil i fryseren.
    Når der laves mad hjemme hos dem tages der også altid fra til hunden, og har jeg tørt med får hun ofte de rå rester oven på det tørre...

    Jeg fuldstidsbarfede, men har grundet økonomien (og lidt letheden) skåret ned så det er deltid.
    Herhjemme får hun som regel produkter fra RHM eller DBC når hun får råt, og så får hun rugtig ofte ben, eller daggamle kyllinger.

    Det fungerer upåklageligt.
    Men Basse har også en sej mave, og tåler alt undtaget kallun.


  • #26   31. dec 2010 1. Du aner intet om min baggrund
    2. Jeg er ligeglad med, om tager det jeg skriver alvorligt
    3. Jeg er ærgerlig over, at jeg ikke bare ganske uvenligt fuldstændig ignorerede at du kommenterede min tråd, da det tydeligvis fuldstændig har smadret formålet med den.
    4. Råfodring og fodring med rester er oldgammelt. BARF er det registreret varemærke med nogle konkrete principper, der, når disse overholdes, udgør et fuldfoder.


  • #27   31. dec 2010 TUSIND tak for dit indlæg Anja :o)

  • #28   31. dec 2010 CH,
    var så lidt..

    I øvrigt er hun nu 2½ år, og har perfekte kridhvide tænder..

    Hver gang jeg er hos dyrlægen, eller en ny dyrlæge, spørger de altid om jeg børster tænder på hende, eller hvad jeg gør, siden de er så fine..
    Hun får bare ben jævnligt
    De daggamle kyllinger har også hjulpet på kattens dårlige ånde og ømme tandkød..
    Men kattene barfer jeg dog ikke helt, men den ene får altid noget råt når hunden får. Den anden gider ikke spise det.


  • #29   31. dec 2010 Anja, det lyder som en ganske uanstrengt måde at fodre på ;o)

  • #31   31. dec 2010 CH,
    det er det bestemt også..
    Jeg giver hende fuldstændig hvad jeg vil, når jeg vil..
    Ofte får hun noget af min mad, f.eks en kyllingefilet eller to, og så lidt tørt senere..
    Men altså, der er ingen pres eller systemer.
    Nu er intet i mit hundehold systematiseret, altså forståes på den måde at hun ikke fodres på bestemt klokkeslag og derfor ikke sidder og tigger/sulter.
    Tørt får hun to gange om dagen, da det kommer i en morgenmix og en aftenmix, men det ene eller begge måltid kan snildt erstattes, og ofte får hun blot en enkelt portion råt..

    Jeg fodrer i øvrigt også med rester, da mine forældre altid har tonsvis af rester i køleskabet.. Så rydder jeg det for kødrester af og til og giver det til hunden..
    Udover at hun er meget slank, og skal have et væsentligt fedtindhold i maden, er der intet at sætte fingeren på.. Men undervægten er noget der ligger til lige min hund, og dyrlægen er med inde over det mht. at øge/holde vægten..


  • #33   31. dec 2010 OMG..

    Er der en smule kværulanteri i denne tråd...

    Godt Nytår smiley


Kommentér på:
Råfodring og tørkost samtidig

Annonce