{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.733 visninger | Oprettet:

Hash og hunde? {{forumTopicSubject}}

Hmm sidder ski og er lidt forarget. Her for lidt siden, ringede min søde veninde, for at ønske godt nytår. Vi sidder og sladre som vi plejer, da emnet ryger ind på, Emma er skudræd. Jeg fortæller så vi har fået noget beroligende til Emma af vores dyrlæge. Hvorpå min veninde slynger ud, hvorfor jeg dog ikke bare gav hende et halvt gram hash!!! Jeg blev skam lidt mundlam og spurgte hvor hun dog havde sådan noget pladder fra. (hun har ikke hund, og ryger slet ikke sådan noget) Hun fortæller så, at det havde hun da fået af vide af hendes anden veninde, og det gav hun sine to hunde hver nytår, og så var der ingen problemer, da hundene bare lå og sov.

Jeg kender ikke meget til Hash, men er det ikke møg farligt? må indrømme jeg stadig sidder og er lidt rystet. Men er jeg helt forkert på den, og sker der virkelig ikke noget ved det?
Ved at hash kan være smertelindrende, har jeg læst. Men til dyr?

Ellers godt nytår smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hash og hunde?
  • #1   31. dec 2010 Tjaeh, jeg ville nødig eksperimentere med stoffer..

Men der står en øl klar til basse, hvis hun mod al forventning skulle blive lidt ængstelig i aften..

Og der er vel ikke såååå langt fra det ene til det andet?

• #2   31. dec 2010 Syntes det er voldsomt at give det til hunde der jo ikke kan fortælle hvordan de har det på stoffet.?

• #3   31. dec 2010 Anja:

Jamen jeg ved det virkelig ikke, og kan ikke rigtig finde noget på nettet om det. Derfor jeg spørge herinde smiley

• #4   31. dec 2010 Tjah altså hash er jo faktisk ret naturligt, jeg ville ikke selv gøre det men øhhh

• #5   31. dec 2010 Freja:

Det vil jeg også mene. Jeg ville ikke engang turde ryge det selv.

• #6   31. dec 2010 Jeg har i forbindelse med min uddannelse været på besøg på et dyrehospital i Holland (amsterdam). De døjer rigtigt meget med forgiftninger, netop pga at hundene spiser hash (dernede er det jo lovligt, og over det hele). De spiser selvfølgelig nok mere end et halvt gram, men alt efter størrelsen på hunden kan et halvt gram sikkert også være farligt.
    Ja min hund skal i hvert tilfælde ikke være prøveklud, han får noget fra dyrlægen som er afprøvet tidligere år, og beregnet til dyr:)

• #7   31. dec 2010 Charlotte:

Jamen det var jo også det jeg fik af vide af veninden. At det skade sikkert ikke mere end alt det stesolid osv. man giver hundene nytårs aften. Men tænker så også på, stoffer vel ikke virker ens på alle. Og derfor er halv farligt at afprøve?

• #8   31. dec 2010 Om man giver hunden det ene stof (plegicid, stesolid el. lign) eller man giver den THC er for mig i bund og grund ligegyldigt.

THC er uden tvivl et middel, der er skånsomt og meget virkningsfuldt, men virkningen er ikke testet på hunde, og det ville afholde mig fra at bruge det. Man kender ikke korrekt dosis, og man kender ikke eventuelle bivirkninger...

• #9   31. dec 2010 Turde jeg godt nok heller ikke forsøge mig med...

• #10   31. dec 2010 Ina - kodeordet i det du skriver er "sikkert". Man ved det ikke, og hvem har lyst til at lade sin hund være forsøgskanin?

• #11   31. dec 2010 Det er netop fordi hunden ikke kan fortælle hvordan den har det - jeg ikke ville turde give det til min hund!
    Det har jeg ikke boller til *G*

• #12   31. dec 2010 Freja, det er netop også min største anke - men nok endnu mere i forhold til plegicil, som jeg SLET SLET ikke fatter man bruger til den slags.

Hunden er jo bare lammet i musklerne og ikke i samme grad i hovedet :o(

• #13   31. dec 2010 Forstår ikke hvad der gør Plegicil så slemt?
    "Anvendes
    Plegicil® anvendes langt overvejende som beroligende og angstdæmpende middel, men kan også anvendes mod hikke, kvalme og opkastning.

Virker
    Virker på en ukendt måde.
    Virkningen ved hikke, kvalme og opkastning indtræder i løbet af ½ - 1 time"
    Sakset fra netdoktor godt nok.

• #14   31. dec 2010 Irene, man kan jo se på hunden, at den stadig er bange - den kan bare ikke gøre noget ved det.

Det er i allerhøjeste grad et middel, der går på symptomer.

HVIS det skal bruges, så mener jeg, det skal bruges med bunker af stesolid til.

• #15   31. dec 2010 CH - Som du nok sagtens kan læse og ved, spørger jeg også bare af nysgerrighed smiley Synes det er rigtig spændende faktisk! smiley Vores får det der alpra...et-eller-andet også! smiley

• #16   31. dec 2010 Irene - Alprazolam?

Det er stærkt beroligende ;o)

• #17   31. dec 2010 Ch - Præcis! Tak haha

• #19   31. dec 2010 I bund og grund ved man jo aldrig hvordan hunden reagere på det man evt. giver dem, om det er hash, Stesolid, Alprazolam etc.
    LIgesom vi mennesker kan have forskellig effekt af de præparater, så kan hundene vel også.
    Nogle mennesker kan ikke tåle Stesolid, så der er jo ingen garanti for at ens hund har en fredelig og rolig aften fordi den har fået det. Den kan jo godt have det rigtig skidt på Stesolid. Og således kan hash jo også have forskellig effekt fra hund til hund.
    Så på den ene hun kan hash måske være det bedste og for en anden hund Stesolid og for en tredie Alprazolam.

Reelt set ved vi jo intet om det, da hunden ikke kan fortælle hvordan den oplever det. Og selv om f.eks. Stesolid er godt for mennesker, er det jo ikke sikkert at hunden har præcis den samme effekt ud af det som os.

Jeg taler dermed ikke nødvendigvis for hash, men jeg kan heller ikke afvise det da jeg ikke kender produktet og dets virkning.

• #20   31. dec 2010 jeg har fået at vide at hash kun skal bruges når man er i et godt humør da det ellers højest sandsynligt vil forstærke det humør man er i - så er man bange vil man blive mere bange, er man ked så vil man blive mere trist osv.

synes bestemt ikke jeg ville prøve at ryge min hund skæv!

• #21   31. dec 2010 Nu ryger jeg selv af og til Og hvis jeg har røget et halvt gram hash, Bliver jeg totalt basket og det hele snore lidt rundt.. Så jeg ville slet ikk turde give min hund hash..

Jeg havde en kammerat, hvor hans hund havde nuppet 1 gram og spist det, Den blev liderlig i 3-4 dagen og slikkede sig selv så meget at den næsten var udløs til sidst..

Så jeg ville aldrig give min hund hash..

• #22   31. dec 2010 CH:

THC, hvad er det?

Jeg må indrømme, jeg ikke ville turde afprøve hverken hash eller alkohol. Jeg holder mig til det, min dyrlæge har givet mig. smiley

• #23   31. dec 2010 Det er det stof, man bliver skæv af, Ina ;o)

• #24   31. dec 2010 Jeg hverken ryger eller drikker alkohol overhovedet så ville ikke eksperimentere med nogen af delene, MEN, har dog et vennepar som ryger hash, hver nytårs aften sidder de og ryger en joint, og puster røgen over på deres hund, så han bliver påvirket. Det har gjort at han har sovet det meste af aften/natten og er afslappet.. De giver det ikke at spise, men kun røgen..

Hvad folks mening er om det, tja, det er jo op til folk, hunden er 5år.. Ikke at jeg ville gøre det, men har også hørt om flere der gør det..

• #25   31. dec 2010 Jeg har en kollega som ryger en del hash.. Hun er i perioder rigtig slemt afhængig af det, og ryger dagligt...

Hun boede på et tidspunkt i en meget lille lejlighed med sine katte. De havde vel omkring 20 kvm.
    Når hende og kæresten røg lukkede de kattene ud på badeværelset, men det betød jo ikke at den var røgfri...

Den fik på et tidpsunkt killinger. Nogle af dem var født deforme, med manglende haler og en del ekstra tæer, og en enkelt af dem døde bare en dag, da den var omkring 3-4 uger..

Så der er i hvert fald ingen tvivl om at hash også påvirker kæledyrene..
    Spørgsmålet er bare hvorvidt det også kan være gavnligt for dem..

• #27   31. dec 2010 CH:

Arh det vidste jeg ikke. Troede bare hash var hash, men læste lige Linda R link. Det er jo virkeligt farligt for hunde såvel mennesker. smiley

Linda R:

Tak for link. Det vil jeg fluks sende videre til min venide, med en lille note, at jeg synes hun skal sende det videre til pågældende. smiley

• #28   31. dec 2010 jeg har fået at vide at hash kun skal bruges når man er i et godt humør da det ellers højest sandsynligt vil forstærke det humør man er i - så er man bange vil man blive mere bange, er man ked så vil man blive mere trist osv.

synes bestemt ikke jeg ville prøve at ryge min hund skæv!

• #29   1. jan 2011 du skal ikke regne med at hunde reagere på hash på samme måde som vi gør. dog reaegere vi også alle forskelligt. du kan ikke bevise det ihvertfald.

ja hash bedøver kun hjernecellerne, hvor alkohol dræber dem. MEN der skal sgu noget alkohol til for at dræbe dem, fordi du drikker en juleøl betyder ikke der røg 10 hjerneceller.

hash gør ofte folk paranoide og bange, forstærker det humør du er i. nogle kan tåle det andre kan ikke.

men jeg har sgu aldrig hørt noget så dumt som at give en hund et ½ gram hash. jeg tror ikke det er noget den dør af, men jeg tror hunden skal være af meget bestemt støbning for ikke at blive dårlig endten psykisk eller fysisk.
    såfremt den ikke går i et miljø hvor der bliver røget hash hver dag. da hundens krop så har vendet sig til stoffet.

MEN du skal ikke SPISE hash. forskellen er at, når du spiser det, går der meget længere tid før det virker, men pludselig så slår det bare. og det er bestemt ikke rart. det kan virke med dobbelt kraft, eller mindre end det burde.
    jeg har selv gjort det engang. hvilket resulterede i da det endelig slog til besvimede jeg.

en hund kan heller ikke fortælle hvordan den har det. og den ved ikke HVORFOR den pludselig får det anderledes. når vi mennesker ryger eller spiser hash, så forventer vi en virkning, vi ved den kommer, vi ved hvad vi kan forvente.

hunden ved ikke den pludselig vil blive påvirket, defor mener jeg det må være utrolig skræmmende pludselig at blive væltet uden man ved hvorfor, hvordan og hvorledes.

og som skrevet før. hash kan føre til at man bliver bange og nervøs eller forstærker det humør du er i, din vejr trækning bliver nedsat, du kan blive desorienteret og slet ikke fatte en bjælle af hvad der forgår omkring dig.

forstil dig der var nogen der puttede stoffer i din drink når du var i byen. pludselig får du det mærkeligt og kan godt mærke der er noget galt. så bliver man sgu da bange, hvordan mon ikke hunden får det når det pludselig slår den og den ikke kan stå ordentlig på benene, føler den går på skumgummi eller bliver angst. jeg tror ikke det er en stabil hund man står med så....

da jeg spiste hash, gik der ihvertfald 5 timer før det slog, hvornår skal du så give hunden det? du aner ikke hvornår den vil blive påvirket.

på den anden side, kender jeg en veninde som ryger meget hash. hun passede en chiauha (staves), den havde så fundet en lille klump hash på gulvet. og seriøst min veninde troede den skulle få et hjertestop. den løb rundt i hele lejligheden, "løb på væggene" osv, og var virkelig ikke til at få ned igen. (hvorfor den reagerede sådan vides jo ikke, det kan måske have været pludselig panik)

og der gælder det samme for hash som med alle stoffer og alkohol, er din krop ikke vant til det, får du det MEGET dårligt ved for store mængder, (ved for store mængder er der jo mange faktore der spiller ind uanset hvilket stof eller alkohol der er tale om), igen både fysisk og psykisk.

og et ½ gram, virker fuldstændig overdrevet i min verden, og især til en krop som ikke er vant til og man ikke ved om man kan tåle det. (uanset om det er menneske eller dyr). og der er altså forskel på påvirkningen om man spiser det, eller ryger det.

med andre ord. GIV IKKE JERES HUNDE HASH

• #30   1. jan 2011 charlotte

det er de svampe der vokser på de danske komarker og græsplæner også. kan ikke huske hvad de hedder, men du hallucinere temmelig meget på dem.

nogle mennesker kan styre det. igen fordi de ved hvad der skal til at ske. andre kan slet ikke karpere det i deres hoveder og tror virkelig på hvad de "ser" og "høre".

jeg tror ikke du skal give din hund disse svampe. Kender nogle mennesker der har spist disse, og en af dem troede seriøst der var en kæmpe drage ude i haven som ville spise dem. Og når det er så virkeligt for nogle mennesker kan du ikke overbevise dem om det ikke passer. "de kan jo ligesom selv se det med deres egne øjne" smiley

jeg tror en hund vil blive MEGET bange hvis den pludselig så eller hørte alle mulige utænkelige ting. smiley

en voldsom samligning med hash det ved jeg. men pointet er, at du ved hvad der skal til at ske når du spiser disse svampe eller ryge hash. det ved hunden ikke når du giver den hash. og den kan ikke forklare dig hvad der sker oven i dets hovede, eller i kroppen.

for nogle hunde vil hash sikkert virke som denne veninde har sagt. men den der så ikke gør (som jeg er i den overbevisning om vil være største delen, da hunden er totalt uvidende om det der skal ske og hvorfor den får det anderledes i krop og psykisk) kan det være en frygtelig, uhyggelig oplevelse som måske kan give en hund men for livet.
    ligesom nogle mennesker slår sig ihjel på disse svampe når de tror en lastbil er en kæmpe skumfidus.

• #31   2. jan 2011 en af mine venners hund spiste pot,,ikke helt det samme men virkningen er. han styrtede til dyrlægen med den da han troede den skulle dø. dr.dyr undersøgte den og spurgte om den kunne ha spist noget euforiserende (staves) nååå jo det kunne den vidst... jamen så skal den bare sove den ud, og dagen efter var hunden som den plejede....

Kommentér på:
Hash og hunde?

Annonce